Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varakas vs. köyhä perhe - Näin ratkaistiin opiskelemaan lähteneen lapsen asuminen

Köyhyys on aina oma valinta
19.12.2018 |

Varakas (asuu omistusasunnossa) perhe osti ko. yliopistokaupungista yksiön. Lapselta meni siis vuokraan 0 €. Opintojen päätyttyä yksiö myytiin ja verojen ja vastikkeiden jälkeen voittoa jäi 27 000 €.

Köyhä (tuhlaa rahansa vuokraan) perhe vuokrasi lapselle yksiön. Vuokriin paloi 45 000 €. Köyhä perhe maksoi lapsensa asumisesta 72 000 euroa enemmän!

Ei siis tarvitse ihmetellä miksi köyhät pysyvät köyhinä, kun valinnat ovat tällaisia! :O

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään köyhä perhe maksa aikuisen lapsen vuokraa vaan lapsi maksaa sen ihan itse. Vuokraa varten opiskelija saa asumistukea Kelasta. Ap ei ole ilmeisesti näin yksinkertaista asiaa tajua.

Kai sinä tajuat, että saa se nuori asumistukea myös siihen omistusasuntoon.

Saa vastikkeisiin mutta ei lainan lyhennyksiin. Pointti on siinä, etteivät köyhät perheet maksa aikuisten lastensa vuokria. Ap tuntuu ajattelevan, että aikuinen opiskelija ja hänen lapsuudenperheensä muodostavat yhteisen talouden. Eivät muodosta.

Turha sitä paitsi pilkata köyhää perhettä siitä, etteivät nämä osta asuntoja lapsille. Tajuaako nämä pilkkaajat, että asunnon ostaminen vaatii rahaa? Pankista lainan saaminen vaatii omaa pääomaa ja maksukykyä. Köyhä ei saa lainaa.

Saa ihan normisti vuokriin kun vanhemmat omistavat asunnon ja se nuori vuokraa sen heiltä.

Pitääkö rautalangasta vääntää: asuntolainan lyhentäminen vaatii rahaa, omisti sen asunnon kuka tahansa. Jos vanhemmat omistavat asunnon, heidän pitää maksaa asuntolaina ja ylipäätään heidän pitää saada se laina pankista. Sitä varten pitää olla

a) omaa pääomaa eli rahaa

b) maksukykyä.

Eli ei köyhälle mahdollista.

Sinä väitit ettei omistusasuntoon saa asumistukea kuin vastikkeisiin. Korjasin virheellisen väitteesi.

Ns köyhyys on pitkälti valinta, joka pitkässä juoksussa syntyy juurikin näistä ihan omista surkeista valinnoista.

Asunnon vuokra ei ole lainan lyhennys. Puhuin lainan lyhennyksistä. Omisti sen asunnon kuka tahansa, opiskelija tai tämän vanhemmat, asuntolainan lyhennyksiin eli lainan maksuun ei saa tukea. Vastikkeisiin ja korkoihin saa, jos nuori itse on asunnon omistaja. Jos hän vuokraa asuntoa vanhemmiltaan, saa toki asumistukea vuokraan, mutta vanhemmat ei saa asumistukea lainan lyhennyksiin.

Koko keskustelu on ihan typerä sillä kun puhutaan köyhistä, ei puhuta ihmisistä joilla on mahdollisuus ostaa sijoitusasuntoja. Pankki ei myönnä köyhälle lainaa. Jotta voi pelata rahalla, pitää olla rahaa.

Voi hyvä luoja. Mitä ihmettä sinä jankkaat. Puhuit läpiä päähäsi ja nyt sössötät minulle sen, minkä minä jo kerran sanoin.

Siihen on ihan selkeä syy, miksi jotkut jää köyhiksi. Se syy on tyhmyys.

Sulta loppui asia, niin pitää hyökätä henkilöä vastaan. Puhun faktaa. Sijoitusasunnon ostaminen vaatii maksukykyä. Kukaan oikeasti köyhä ei pysty ostamaan lapsilleen asuntoja. Mikään pankki ei myönnä köyhälle lainaa sijoitusasunnon ostamista varten nykyään.

Minä korjasin virheellisen väitteesi. Sen jälkeen sinä paasasit sen mitä minä kirjoitin minulle opettavaisesti takaisin.

Toistan. Se että joku on köyhä on yleensä seurausta surkeista rahankäsittely- ja suunnittelutaidoisra. Eletään vain päivä kerrallaan, tuhlataan rahat turhuuteen eikä osata katsoa nokkaa pidemmälle.

Kirjoituksessani ei ollut virheitä. Opettele itse lukemaan. Väitin, että vastikkeisiin saa asumistukea, lainan lyhennyksiin ei. Tämä on faktaa. Asunnon vuokra on eri asia kuin lainan lyhennys. En missään väittänyt, ettei opiskelija saa asumistukea vuokran maksuun, päinvastoin.

Asumistukea ei myönnetä lainan lyhennyksiin, se on fakta. Jos vanhemmat ostavat asunnon nuoren käyttöön, heidän pitää ensin saada lainaa ja osoittaa pankille maksukykynsä. Se ei onnistu, jos on köyhä.

Sinä sössötit että vuokrattuun asuntoon saa enemmän asumistukea kuin ostettuun, koska ostettuun sitä asumistukea saa vain vastikkeisiin.

Ja tämän minä korjasin.

Minkä jälkeen sinä paasasit sen minun oman tekstini minulle.

Toistan. Tyhmät jää köyhiksi. Sinun osaltasi syy köyhyyteen on ihan ilmeinen.

Missään en niin väitä. Kirjoitin, että lainan lyhennyksiin ei saa asumistukea, vastikkeisiin saa. Lainan lyhennys on eri asia kuin asunnon vuokra. Opettele itse lukemaan.

Tässä keskustelussa aloittaja pilkkaa köyhiä siitä, ettei nämä osta asuntoja lapsilleen. Koko asian pointti on se, ettei köyhillä ole rahaa ostaa asuntoja lapsilleen eikä pankit myönnä lainaa varattomille.

Alat päästä asian ytimeen. Parempi olla rikas ja terve kuin köyhä ja kipee.

Ala miettiä miten rikastuisit. Sen ei pitäisi olla edes vaikeaa koska Suomessa köyhyys on valinta.

Vierailija
62/63 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä fiksummat perheet ostavat asunnon opiskelupaikkakunnalta lapsilleen ja vuokraavat ne ristiin lapsilleen, niin että oikeat vuokratkin saadaan.

Mitä merkitystä sillä on loppupeleissä jos itse kuitenkin vuokrataan kämppää toiselta samaan aikaan? Lopputulos rahallisesti on kuitenkin samaa kuin oma lapsi asuisi omien vanhempien asunnossa

Verottaja kiittää.

Ennen kuin opiskelijat pääsivät yleiselle asumistuelle, opiskelijan asumistukea ei maksettu viimeiseen 10-15 vuoteen vanhemman asunnossa asuvalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kokoomuksen kansanedustajaehdokas, oletettavasti pääkaupunkiseudulta.