Jää joulu sitten viettämättä
Oli tarkoitus viettää joulu lapsuudenperheen kanssa. Kaikki sisarukset, mummo, eno lapsineen ja äiti saman katon alla.
Joudun jättäytymään kuitenkin pois, koska veljen tyttöystävä on kuulemma myös tulossa meidän joulupöytään ja se ei käy minulle. En pidä siitä tyypistä.
Nyt minua sitten syyllistetään kuinka muka pilaan perhejoulun jättäytymällä pois. Aivan käsittämätöntä, kuinka itsekkäitä omat perheenjäsenet voi olla. Minun pitäisi viettää joulu ihmisen kanssa jota vihaan ja kun en suostu siihen saan haukut. Tuntuu pahalta, ettei minun toiveita oteta koskaan huomioon.
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa kun veljesi tyttikselle et merkitse mitään ja sinä taas pyörität maailmaa hänen ympärillään 😅
miksi luulet näin 🤔 Se muija ei merkitse mulle mitään, en vain tahdo viettää joulua sen kanssa. Tuleeko sulle yllätyksenä, että kaikista ei voi pitää?
Ei, mutta sietää täytyy. Sinä olet hyvin lapsellinen vielä. Mutta kyllä elämä sua koulii. Kuule et varmasti tule pitämään kaikista sun työkavereistakaan ja silti pitää työt saada tehtyä. Ja niitä työpäiviä on aika paljon enemmän kuin yksi.
Miksi elämän pitäisi koulia? Ihme asenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan ymmärrän tässä aloittajaa. Ärsyttäisi itseänikin, jos joku sisarus toisi mies/naisystävänsä jouluksi meille. Ihan vain siksi, että se on aina ollut meille perhejuhla.
Olen sen verran varautunut ihminen, että en osaisi olla oma itseni, muutkin olisi tekopirteitä ja ystävällisiä, sellaisia vieraskoreita.Poikkeuksena tähän pitkäaikaiset kumppanit ja mahd. yhteiset lapset. Mutta perheelle lähes vieraan henkilön tuominen olisi aika itsekästä muita kohtaan.
Voi hemmetti..kyllä se pitkäaikainenkin kumppani on joskus ollut uusi. Ja sun takia sun sisarukset eivät saisi tuoda kumppaneitaan joulunviettoon? Oletpa hyvin itsekäs ihminen.
Eikö sitä uutta kumppania voisi ensin tuoda kahville tai arkena käymään muuten? Miksi pitäisi ensimmäiseksi raahata mukaan jouluna? Meillä jouluaatto siis vuoden ainoa päivä, jolloin koko perhe samassa paikassa ihan vaan keskenään.
Mikä sun on? Ihan oikeasti. Sinä olet aikuinen ihminen. Sinulla ei ole enää perhettä - ehkä on aika hankkia oma sellainen. Veljellesi tuleva vaimo on se nykyinen perhe, eikä sinun tunnetilasi kiinnosta ketään. Ajatusmaailmasi on sekä sairas että naiivi, olet jäänyt jonnekin pikkutyttömoodiin.
Öö mitä? Ei se ole sen vähempää perhe vaikka olisi minkäikäinen. Naurettavaa että muka perhe lakkaisi olemasta vaan koska tulee tietyn ikäiseksi.
Nyt eletään taas jouluprovojen sesonkiaikaa.
Voi jessus. Toivon, että olet provo. Kulta pieni kun elämässä tulee vastaan sellaisia henkilöitä, joista ei aina pidä. Mutta se on vaan kestettävä, joskus ei ole muuta vaihtoehtoa.
Oletko vaan päättänyt, ettet tykkää veljesi tyttöystävästä, tunnetko edes koko henkilöä? Mikä tässä "muijassa" on niin ylitsepääsemättömän hirveää ja kamalaa, ettet vaan kerta kaikkiaan voi olla saman katon alla edes muutamaa tuntia? Etkö viitsi antaa edes mahdollisuutta.
Ehkä parempi vaan, että jäät kotiin kasvamaan täksi jouluksi, menisit vähän itseesi. Olet selvästi täysin kakara, aikuistu ja ajattele muitakin kuin itseäsi. Ehkä joskus olet tarpeeksi fiksu ja vanha ymmärtämään miksi veljellesi on tärkeää, että tyttöystävä on joulun vietossa PERHEENÄ mukana.
N24
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
plexi kirjoitti:
Perheen määritelmä ei ole yks yhteen,se tyttö on nyt osa veljesi perhettä ja siten osa teidän yht. perhettä. Ja miks tuhlaat tunteitasi johonkin ihmiseen joka ei merkitse sulle mitään,miks vihata,ihan joutavaa. koita kestää ja yritä olla sivistynyt. Tuo marttyyrius ei ole oikea ase.
itse määrittelen perheeksi vain verisukulaiset. En tuhlaa tunteitani, säästän niitä. Se muija on niin vastenmielinen että tulee paha olo sen lähellä. En halua olla missään tekemisissä sen kanssa. Jätän mielelläni sukujoulun väliin jos se tulee sinne. Tässä vaan on kuse siitä, että minua syyllistetään joulun pilaamisesta kun en vaivaudu paikalle.
Tuon määritelmän mukaan aviopuoliso ei siis ole perhettä, kun ei ole verisukulainen. Vietättekö kaikki juhlat ilman puolisoitanne?
Ei olekaan, se on aviopuoliso. Muiden sisarusten puolisot menee omien perheidensä luona käymään ja oma poikaystävä menee jouluksi omien vanhempiensa luo
Ai kamala! Entäs, kun tulee lapsia kuvioihin? Miten ne jaetaan? Osa menee isän kanssa isän perheen luokse joulua viettämään ja osa äidin kanssa äidin perheen luokse? Eiku...
No, itse olen toivottanut lasten tyttö- ja poikaystävät tervetulleiksi meille joulunviettoon heti, kun on näytille tuotu. Itse asiassa yksi poikaystävä tuotiin näytille jouluaattona ja jäikin sitten koko joulunpyhiksi. Meillä on aina mukavat perhejoulut.
Vierailija kirjoitti:
plexi kirjoitti:
Perheen määritelmä ei ole yks yhteen,se tyttö on nyt osa veljesi perhettä ja siten osa teidän yht. perhettä. Ja miks tuhlaat tunteitasi johonkin ihmiseen joka ei merkitse sulle mitään,miks vihata,ihan joutavaa. koita kestää ja yritä olla sivistynyt. Tuo marttyyrius ei ole oikea ase.
itse määrittelen perheeksi vain verisukulaiset. En tuhlaa tunteitani, säästän niitä. Se muija on niin vastenmielinen että tulee paha olo sen lähellä. En halua olla missään tekemisissä sen kanssa. Jätän mielelläni sukujoulun väliin jos se tulee sinne. Tässä vaan on kuse siitä, että minua syyllistetään joulun pilaamisesta kun en vaivaudu paikalle.
itse olet nyt osasi valinnut. Voit valita joko sen, että sinulle tulee paha olo jos osallistut joulun viertoon tai sen, että sinulle tulee syyllinen olo, kun et osallistu joulun viettoon. Hyviä vaihtoehtoja sulla ei nyt oikein taida ollakaan. Kannattaisi ehkä hyödyntää ne yksin vietetyt joulunpyhät miettimällä, mistä noin suuri negatiivisuus kumpuaa ja mitä voisit tehdä, jotta tuntisit olosi paremmaksi.
Vierailija kirjoitti:
plexi kirjoitti:
itse määrittelen perheeksi vain verisukulaiset. En tuhlaa tunteitani, säästän niitä. Se muija on niin vastenmielinen että tulee paha olo sen lähellä. En halua olla missään tekemisissä sen kanssa. Jätän mielelläni sukujoulun väliin jos se tulee sinne. Tässä vaan on kuse siitä, että minua syyllistetään joulun pilaamisesta kun en vaivaudu paikalle.[/quote
Onko sun molemmat vanhemmat kuitenkin yhtä aikaa paikalla? Ei kai ne voi olla, kun eivät sun määritelmän mukaan ole samaa perhettä, kun eivät ole verisukulaisia keskenään? Ja tuleeko mummot ilman vaareja tai päinvastoin, kun eivät ole keskenään verisukulaisia? Hankalaksi menee 😂 Po. vastenmielisyys ja paha olo on pelkästään sinun oman pääsi sisällä oleva asia. Tee jotain päällesi, tai jos se ei onnistu, opettele edes käyttäytymään. Se miten käyttäydyt ei ole pelkästään sinun asiasi, koska se vaikuttaa muihin ihmisiin. Nihin verisukulaisiin, joita sanoissa pidät niin arvokkaina, mutta todellisuudessa et näytä arvostavan sen vertaa, että suvaitsisit heidän itselleen valitsemia kumppaneita. Olet surkuhupaisa 😂
Vierailija kirjoitti:
plexi kirjoitti:
Tässä vaan on kuse siitä, että minua syyllistetään joulun pilaamisesta kun en vaivaudu paikalle.
Niin, ja ovat aivan oikeassa.
Sinusta on siis liikaa vaadittu, että joulun ajan käyttäytyisit kohteliaasti ja sivistyneesti laittaen omat tunteesi taka-alalle ja sen sijaan olet valmis pahoittamaan monen muun mielen, mm. Isoäitisi.
Se on vissiin sitä nykyajan joulumieltä se. Minä-minä, minä itse, minun tunteeni, minun oikeuteni, minun tapani...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
plexi kirjoitti:
Tuon määritelmän mukaan aviopuoliso ei siis ole perhettä, kun ei ole verisukulainen. Vietättekö kaikki juhlat ilman puolisoitanne?
Ei olekaan, se on aviopuoliso. Muiden sisarusten puolisot menee omien perheidensä luona käymään ja oma poikaystävä menee jouluksi omien vanhempiensa luo
Ai kamala! Entäs, kun tulee lapsia kuvioihin? Miten ne jaetaan? Osa menee isän kanssa isän perheen luokse joulua viettämään ja osa äidin kanssa äidin perheen luokse? Eiku...
No, itse olen toivottanut lasten tyttö- ja poikaystävät tervetulleiksi meille joulunviettoon heti, kun on näytille tuotu. Itse asiassa yksi poikaystävä tuotiin näytille jouluaattona ja jäikin sitten koko joulunpyhiksi. Meillä on aina mukavat perhejoulut.
Hyi vittu
Vierailija kirjoitti:
Tää aloittaja on sama provo kun on aloitellut useita ketjuja...aina tuo sama "sitten" otsikoissa...
Kyllä vain - aihepiirikin täsmää!
Ymmärrän Ap:n pointin ja näkökannan täysin. Turhaan räksytätte hänelle. Elämän ei tarvitse koulia ja ketkä ne omahyväisiä ovaatkaan kun täällä suurinpiirtein talikot tanassa vaaditaan että pitää ottaa enemmistön tunteet "huomioon." Tunteet vaan taka-alle ja sitä rataa. Omahyväisyys paistaa läpi niin maan perkuleesti. Siinä sitä joulun rakkautta "lähimmäisiltä"
Kyllä vaan meidän sukujouluun on kuulunut molempien sisarieni miehet, enkä ole siitä mitenkään suivaantunut kertaakaan vaikka itse olenkin sinkku. Ei minun tarvitse olla heidän kanssaan mikään ylin ystävä, peruskohteliaisuus riittää.
Marttyyriksi yrität, kyllä aikuinen ihminen pystyy ees yhden illan olemaan asiallisesti.
Eli sun perheeseen kuuluu kaikkien muiden sisarusten kumppanit, enon lapset jne., mutta veljen tyttöystävä ei kuulu perheeseen? Miten meni noin niinkuin omasta mielestä nyt? Ymmärtäisin jotenkin, jos veli olisi ainoana tuomassa avecin teidän perheen jouluun, mutta oletan, ettei näin ole.
Mutta kyllä mä ymmärrän sua tavallaan silti, koska olen itse kieltäynyt viettämästä joulua saman pöydän ääressä paljon läheisemmän sukulaisen kanssa. Meillä tosin meni sitten niin, ettei tämä henkilö saanut enää kutsua meille jouluna (koska en ole ainut, joka hänestä ei pidä), kun sanoin, että sitten minä menen muualle. Minusta sulla on silti vähän eri tilanne, jos olet perheessäsi ainut, joka ei tule veljesi tyttöystävän kanssa toimeen. Eihän sun ole pakko hänen kanssaan seurustella, olet niinkuin et olisikaan ja vietät aikaa muiden perheenjäsenten kanssa. Vai onko tämä henkilö riidanhaastaja? Käykö sinun kimppuusi, ilkeilee ym., vaikket tekisi hänen suuntaansa mitään aloitetta? Jollei, vaan kyse on vain siitä, ettet tykkää hänestä, olet kyllä todella lapsellinen.
Suku on pahin kirjoitti:
Vähän aiheen vierestä mutta oma veljeni (40v) roudaa joka (perhe)juhlaan aina uuden löytönsä eli me tavataan tämä nainen aina juhlissa ensimmäisen kerran. Ja näitä kertoja ja muijia riittää. Itse en jaksa enää uuteen tutustua koska seuraavissa juhlissa on todennäköisesti taas uusi nainen. Minä ja muu perhe vaikutetaan varmaan tosi tylyiltä näiden naisten seurassa. Veljeni on täysin sokea toiminnalleen ja ei näe siinä mitään väärää! Samoin esim. Juhannuksena ihmettelee kun ei oteta ”hänen naista” naisten saunaan vaan saunovat keskenään. ...tapanani ei vain ole saunoa ventovieraiden kanssa.
Yksi miehen sukulainen on samanlainen. En ole enää vuosiin viitsinyt painaa edes kulloisenkin uusimman naisen nimeä mieleen, kun ei niitä yleensä kahta kertaa tapaa. Raahaa näitä muutaman viikon/kuukauden aikaisia naisystäviään kaikkiin mahdollisiin sukujuhliin kuin jotain näyttelykoiria. Naiset ovat kaikki olleet samanlaisia reppanoita, jotka antavat tyypin kohdella itseään ihan miten sattuu. Surullinen tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Perjantaina. Pikkujoulut, vain sinä ja veljesi tyttöystävä.
Vetäkää kännit ja lauotte ensin kaiken mikä toisessa ottaa päähän. Sen jälkeen itkette, halaatte ja sovitte. Päälle laulatte karaokessa kaulakkain "Sinä olet minun siiiiskoniiii" ja erotessa hehkutte kuinka ihanaa olla joulu yhdessä.
Jouluna olette jo kavereita ja teillä on yhteinen tarina ystävystymisestä.Rauhallista joulua!
:D
Vierailija kirjoitti:
"Lasken perheeksi vain verisukulaiset."
Hohhoijaa. Ei kuule sunkaan vanhemmat ole verisukulaisia keskenään. Ainakaan todennäköisesti:'D
Jännästi muuten ketjun alussa olit vielä sitä mieltä, että et halua tuhlata joulua vitutukseen ja olet mielelläsi yksin, ja nyt oletkin niiiin uhrautuvainen, kun epäitsekkäästi jäät pois sukujoulusta. Mitä jos vaan opettelisit ajattelemaan ennen kuin lauot mielipiteitäsi?
niin? Minulle ne on verisukulaisia ja siten minun perhettä. Keskenään olivat vain aviopari, eivät perhettä. En haluakaan tuhlata joulua vitutukseen. Mielelläni olen yksin, samalla tein epäitsekkään uhrauksen, etten vietä joulua perheen kanssa.
Paskanvatkaaja kirjoitti:
Nyt eletään taas jouluprovojen sesonkiaikaa.
Mukavaa viihdettä nämä tällaiset silloin kun on tylsä hetki.
Tää aloittaja on sama provo kun on aloitellut useita ketjuja...aina tuo sama "sitten" otsikoissa...