Jää joulu sitten viettämättä
Oli tarkoitus viettää joulu lapsuudenperheen kanssa. Kaikki sisarukset, mummo, eno lapsineen ja äiti saman katon alla.
Joudun jättäytymään kuitenkin pois, koska veljen tyttöystävä on kuulemma myös tulossa meidän joulupöytään ja se ei käy minulle. En pidä siitä tyypistä.
Nyt minua sitten syyllistetään kuinka muka pilaan perhejoulun jättäytymällä pois. Aivan käsittämätöntä, kuinka itsekkäitä omat perheenjäsenet voi olla. Minun pitäisi viettää joulu ihmisen kanssa jota vihaan ja kun en suostu siihen saan haukut. Tuntuu pahalta, ettei minun toiveita oteta koskaan huomioon.
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perjantaina. Pikkujoulut, vain sinä ja veljesi tyttöystävä.
Vetäkää kännit ja lauotte ensin kaiken mikä toisessa ottaa päähän. Sen jälkeen itkette, halaatte ja sovitte. Päälle laulatte karaokessa kaulakkain "Sinä olet minun siiiiskoniiii" ja erotessa hehkutte kuinka ihanaa olla joulu yhdessä.
Jouluna olette jo kavereita ja teillä on yhteinen tarina ystävystymisestä.Rauhallista joulua!
juu ei todellakaan 😂😂
Olen saanut niiltä usein kutsuja illanistujaisiin, mutta olen kieltäytynyt tai jättänyt vain menemättä. Wapissa on edelleen lukematta jääneitä viestejä tältä pariskunnalta.
Niistähän oletkin jo tänne kirjoittanut.
Olet todella lapsellinen ja säälittävä.
Etkä edes myönnä mustasukkaisuuttasi. Joo pidit veljen ex:ää ystävänä ja nyt kun uuden kanssa ei synkkaa samallalailla niin tunnet itsesi ulkopuoliseksi. Kyllä he näkee sun läpi.
Mullakin on kiukutteleva reilu20v sisko(puoli) joka luulee olevansa maailmannapa, yksinäiseksi jää.
Vierailija kirjoitti:
Ihme kiukuttelija sinä kyllä olet. Miksi veljen tyttöystävän pitäisi jäädä sinun takiasi pois?
Veikkaan että tällä tyttöystävällä on jotain salaisuuksia mitä ei jouluna voi kertoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
plexi kirjoitti:
Perheen määritelmä ei ole yks yhteen,se tyttö on nyt osa veljesi perhettä ja siten osa teidän yht. perhettä. Ja miks tuhlaat tunteitasi johonkin ihmiseen joka ei merkitse sulle mitään,miks vihata,ihan joutavaa. koita kestää ja yritä olla sivistynyt. Tuo marttyyrius ei ole oikea ase.
itse määrittelen perheeksi vain verisukulaiset. En tuhlaa tunteitani, säästän niitä. Se muija on niin vastenmielinen että tulee paha olo sen lähellä. En halua olla missään tekemisissä sen kanssa. Jätän mielelläni sukujoulun väliin jos se tulee sinne. Tässä vaan on kuse siitä, että minua syyllistetään joulun pilaamisesta kun en vaivaudu paikalle.
Varmaan muodon vuoksi esittävät että haluaisivat sinut paikalle. Oo rauhassa yksin ja anna muiden pitää hauskaa.
jaaha, no tekevät sen kyllä todella vakuuttavasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
plexi kirjoitti:
Perheen määritelmä ei ole yks yhteen,se tyttö on nyt osa veljesi perhettä ja siten osa teidän yht. perhettä. Ja miks tuhlaat tunteitasi johonkin ihmiseen joka ei merkitse sulle mitään,miks vihata,ihan joutavaa. koita kestää ja yritä olla sivistynyt. Tuo marttyyrius ei ole oikea ase.
itse määrittelen perheeksi vain verisukulaiset. En tuhlaa tunteitani, säästän niitä. Se muija on niin vastenmielinen että tulee paha olo sen lähellä. En halua olla missään tekemisissä sen kanssa. Jätän mielelläni sukujoulun väliin jos se tulee sinne. Tässä vaan on kuse siitä, että minua syyllistetään joulun pilaamisesta kun en vaivaudu paikalle.
Varmaan muodon vuoksi esittävät että haluaisivat sinut paikalle. Oo rauhassa yksin ja anna muiden pitää hauskaa.
jaaha, no tekevät sen kyllä todella vakuuttavasti
Niin, kun ajattevat muitakin kuin itseään.
Vierailija kirjoitti:
Etkö huomaa että juuri sinä olet se itsekäs ja itsekkäin? Katso peiliin.
Syytät toisia mutta itse olet itsekäs.
en muuten ole. Minähän se tässä ajattelen muiden parasta, jätän joulun väliin ettei minulle, perheelle tai sille muijalle tule paha mieli. Jos olen paikalla kaikkien joulu menee pilalle, koska todennäköisesti laukoisin mielipiteeni siitä naisesta. Joten todella mautonta sanoa minua itsekkääksi. Olen enemmänkin epäitsekäs kun uhraan oman jouluni muiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
plexi kirjoitti:
Oletko jotenkin mustasukkainen veljestäsi? Eikö sun pitäisi olla iloinen veljesi puolesta, että hän on löytänyt rakkaan?
en ole. En vain pidä siitä naisesta. Rehellisesti sanottuna en ole iloinen veljeni puolesta, olisi ottanut kenet tahansa muun. Se muija siis on uskossa ja kaksinaismoralinen kasa paskaa. Haluaisitko itse viettää joulua sellaisen kanssa? Itse en. Kyseisestä ihmisestä tulee niin huonot vibat, että pysyn kaukana ja muutenkin se on niin vastenmielinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
plexi kirjoitti:
Oletko jotenkin mustasukkainen veljestäsi? Eikö sun pitäisi olla iloinen veljesi puolesta, että hän on löytänyt rakkaan?
en ole. En vain pidä siitä naisesta. Rehellisesti sanottuna en ole iloinen veljeni puolesta, olisi ottanut kenet tahansa muun. Se muija siis on uskossa ja kaksinaismoralinen kasa paskaa. Haluaisitko itse viettää joulua sellaisen kanssa? Itse en. Kyseisestä ihmisestä tulee niin huonot vibat, että pysyn kaukana ja muutenkin se on niin vastenmielinen.
Asia tuli selväksi. Jatka vain pissaliisatouhujasi yksin.
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
plexi kirjoitti:
Tuon määritelmän mukaan aviopuoliso ei siis ole perhettä, kun ei ole verisukulainen. Vietättekö kaikki juhlat ilman puolisoitanne?
Ei olekaan, se on aviopuoliso. Muiden sisarusten puolisot menee omien perheidensä luona käymään ja oma poikaystävä menee jouluksi omien vanhempiensa luo
"Lasken perheeksi vain verisukulaiset."
Hohhoijaa. Ei kuule sunkaan vanhemmat ole verisukulaisia keskenään. Ainakaan todennäköisesti:'D
Jännästi muuten ketjun alussa olit vielä sitä mieltä, että et halua tuhlata joulua vitutukseen ja olet mielelläsi yksin, ja nyt oletkin niiiin uhrautuvainen, kun epäitsekkäästi jäät pois sukujoulusta. Mitä jos vaan opettelisit ajattelemaan ennen kuin lauot mielipiteitäsi?
Vähän aiheen vierestä mutta oma veljeni (40v) roudaa joka (perhe)juhlaan aina uuden löytönsä eli me tavataan tämä nainen aina juhlissa ensimmäisen kerran. Ja näitä kertoja ja muijia riittää. Itse en jaksa enää uuteen tutustua koska seuraavissa juhlissa on todennäköisesti taas uusi nainen. Minä ja muu perhe vaikutetaan varmaan tosi tylyiltä näiden naisten seurassa. Veljeni on täysin sokea toiminnalleen ja ei näe siinä mitään väärää! Samoin esim. Juhannuksena ihmettelee kun ei oteta ”hänen naista” naisten saunaan vaan saunovat keskenään. ...tapanani ei vain ole saunoa ventovieraiden kanssa.
Parempi onkin, että laulelet yksiksesi "Lumihiutaleita hiljalleen sataa maahan lumivalkoiseen..." koko joulun.
No ap on kyllä oikeassa siinä, että häntä ei saisi syyllistää ja painostaa sen takia, että hän jää pois. Hänellä on siihen täysi oikeus. Minusta on aivan liikaa sitä asennetta, että kaikki ilkeys pitää lakaista maton alle, että muilla olisi mukavaa.
Uteliaisuudesta, mitä ko. tyttöystävä on tehnyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
plexi kirjoitti:
Miksi olisi pakko pitää? Riittää että osaat käyttäytyä ja seurustella voit muiden kanssa.
Sun puhetyylistä ja ulosannista tulee todella huonot vibat.
ei ikinä uskoisi että AP on parikymppinen: minäminäminä ja muut perheenjäsenet ovat itsekkäitä ..
hehhehh huumorin kukka on se paras kukka ;)
Vierailija kirjoitti:
"Lasken perheeksi vain verisukulaiset."
Hohhoijaa. Ei kuule sunkaan vanhemmat ole verisukulaisia keskenään. Ainakaan todennäköisesti:'D
Saattaa hyvinkin olla. Selittäisi pitkälti ap:n käytöksen.
Sinulla ei ap ole eikä taida tullakaan mitään poika/tyttöystäviä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan ymmärrän tässä aloittajaa. Ärsyttäisi itseänikin, jos joku sisarus toisi mies/naisystävänsä jouluksi meille. Ihan vain siksi, että se on aina ollut meille perhejuhla.
Olen sen verran varautunut ihminen, että en osaisi olla oma itseni, muutkin olisi tekopirteitä ja ystävällisiä, sellaisia vieraskoreita.Poikkeuksena tähän pitkäaikaiset kumppanit ja mahd. yhteiset lapset. Mutta perheelle lähes vieraan henkilön tuominen olisi aika itsekästä muita kohtaan.
Voi hemmetti..kyllä se pitkäaikainenkin kumppani on joskus ollut uusi. Ja sun takia sun sisarukset eivät saisi tuoda kumppaneitaan joulunviettoon? Oletpa hyvin itsekäs ihminen.
Eikö sitä uutta kumppania voisi ensin tuoda kahville tai arkena käymään muuten? Miksi pitäisi ensimmäiseksi raahata mukaan jouluna? Meillä jouluaatto siis vuoden ainoa päivä, jolloin koko perhe samassa paikassa ihan vaan keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan ymmärrän tässä aloittajaa. Ärsyttäisi itseänikin, jos joku sisarus toisi mies/naisystävänsä jouluksi meille. Ihan vain siksi, että se on aina ollut meille perhejuhla.
Olen sen verran varautunut ihminen, että en osaisi olla oma itseni, muutkin olisi tekopirteitä ja ystävällisiä, sellaisia vieraskoreita.Poikkeuksena tähän pitkäaikaiset kumppanit ja mahd. yhteiset lapset. Mutta perheelle lähes vieraan henkilön tuominen olisi aika itsekästä muita kohtaan.
Voi hemmetti..kyllä se pitkäaikainenkin kumppani on joskus ollut uusi. Ja sun takia sun sisarukset eivät saisi tuoda kumppaneitaan joulunviettoon? Oletpa hyvin itsekäs ihminen.
Eikö sitä uutta kumppania voisi ensin tuoda kahville tai arkena käymään muuten? Miksi pitäisi ensimmäiseksi raahata mukaan jouluna? Meillä jouluaatto siis vuoden ainoa päivä, jolloin koko perhe samassa paikassa ihan vaan keskenään.
Mikä sun on? Ihan oikeasti. Sinä olet aikuinen ihminen. Sinulla ei ole enää perhettä - ehkä on aika hankkia oma sellainen. Veljellesi tuleva vaimo on se nykyinen perhe, eikä sinun tunnetilasi kiinnosta ketään. Ajatusmaailmasi on sekä sairas että naiivi, olet jäänyt jonnekin pikkutyttömoodiin.
itselläni ei ole ongelmaa olla omaitseni vieraiden ihmisten seurassa. Se tavallaan on ongelma, koska todennäköisesti toisin ilmi mielipiteeni tästä veljen muijasta ja se ois sit muiden joulu pilalla. Yritän tässä vain ajatella muiden parasta ja silti saan vain pa*kaa niskaan.
En pidä kyseisestä ihmisestä, parempi siis että jättäydyn pois joulun vietosta. Nyt mua vaan syyllistetään joulun pilaamisesta ilman syytä. Ovat seurustelleet jotain pari vuotta ja viime joulun olivat sen muijan perheen luona. Mutta nyt tänä jouluna olisi vissiin meidän perheen vuoro. Itse en mene sinne.