Jää joulu sitten viettämättä
Oli tarkoitus viettää joulu lapsuudenperheen kanssa. Kaikki sisarukset, mummo, eno lapsineen ja äiti saman katon alla.
Joudun jättäytymään kuitenkin pois, koska veljen tyttöystävä on kuulemma myös tulossa meidän joulupöytään ja se ei käy minulle. En pidä siitä tyypistä.
Nyt minua sitten syyllistetään kuinka muka pilaan perhejoulun jättäytymällä pois. Aivan käsittämätöntä, kuinka itsekkäitä omat perheenjäsenet voi olla. Minun pitäisi viettää joulu ihmisen kanssa jota vihaan ja kun en suostu siihen saan haukut. Tuntuu pahalta, ettei minun toiveita oteta koskaan huomioon.
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma on häpeäsi. Tottakai SINÄ jäät pois, jos et mahdu saman katon alle veljesi tyttöystävän kanssa. Hän ilmeisesti mahtuisi, koska ei ole jäämässä pois.
Muuten kyllä voisit kasvaa aikuiseksi ja ennä mukaan, sillä aikuinen ihminen osaa käyttäytyä kohteliaasti seurassa kuin seurassa, vaikkei se niin miellyttäisikään.
mikä sun ongelma on? Jään pois, sen kerroin jo aloituksessa. Ongelma on nyt se, että minua syytetään joulun pilaamisesta kun en halua viettää sitä perheeni kanssa. Mummolla kuulemma hirveän paha mieli. Yrittävät syyllistää minua noin julmalla tavalla. En mahdu veljen muijan kanssa saman katon alle ja joulu ei ole poikkeus siihen.
Kai he nyt aikuisina ihmettelevät, että oma lapsi/lapsenlapsi on myös aikuinen ja käyttäytyy silti kuin lapsi.
Siinäpä ihmettelevät. Olen aikuinen ja teen omat päätökset. Joulu on vain kerran vuodessa, en tuhlaa sitä vitutukseen.
Etkö huomaa että juuri sinä olet se itsekäs ja itsekkäin? Katso peiliin.
Syytät toisia mutta itse olet itsekäs.
Vierailija kirjoitti:
plexi kirjoitti:
Perheen määritelmä ei ole yks yhteen,se tyttö on nyt osa veljesi perhettä ja siten osa teidän yht. perhettä. Ja miks tuhlaat tunteitasi johonkin ihmiseen joka ei merkitse sulle mitään,miks vihata,ihan joutavaa. koita kestää ja yritä olla sivistynyt. Tuo marttyyrius ei ole oikea ase.
itse määrittelen perheeksi vain verisukulaiset. En tuhlaa tunteitani, säästän niitä. Se muija on niin vastenmielinen että tulee paha olo sen lähellä. En halua olla missään tekemisissä sen kanssa. Jätän mielelläni sukujoulun väliin jos se tulee sinne. Tässä vaan on kuse siitä, että minua syyllistetään joulun pilaamisesta kun en vaivaudu paikalle.
Oletko jotenkin mustasukkainen veljestäsi? Eikö sun pitäisi olla iloinen veljesi puolesta, että hän on löytänyt rakkaan?
Taitaa olla kuule päälääkärin paikka. Soitapa jos saisit oikein akuuttiajan. Vaikka pers häiriöillä taitaa olla aika huono ennuste, hoidosta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko 6 vuotta?
no heh heh olen kuule jo yli parikymppinen
No sitten sinun olisi aika opetella käyttäytymään sen mukaisesti. Mieti mikä todellinen syy tunteillesi on, "en pidä siitä tyypistä" se ei ole. Kateellisuus, epävarmuus jostakin, tai onko teillä joku selvittämätön riita? Sen jälkeen voit lähteä rakentavasti liikkeelle ja jos syytä on niin vaikka pyytää anteeksi asianosaisilta. Tietty on helpompaa tekeytyä marttyyriksi ja olla koko joulu yksin mutta "aikuismaisemmin" toimimalla sinullakin on lopulta parempi olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma on häpeäsi. Tottakai SINÄ jäät pois, jos et mahdu saman katon alle veljesi tyttöystävän kanssa. Hän ilmeisesti mahtuisi, koska ei ole jäämässä pois.
Muuten kyllä voisit kasvaa aikuiseksi ja ennä mukaan, sillä aikuinen ihminen osaa käyttäytyä kohteliaasti seurassa kuin seurassa, vaikkei se niin miellyttäisikään.
mikä sun ongelma on? Jään pois, sen kerroin jo aloituksessa. Ongelma on nyt se, että minua syytetään joulun pilaamisesta kun en halua viettää sitä perheeni kanssa. Mummolla kuulemma hirveän paha mieli. Yrittävät syyllistää minua noin julmalla tavalla. En mahdu veljen muijan kanssa saman katon alle ja joulu ei ole poikkeus siihen.
Kai he nyt aikuisina ihmettelevät, että oma lapsi/lapsenlapsi on myös aikuinen ja käyttäytyy silti kuin lapsi.
Siinäpä ihmettelevät. Olen aikuinen ja teen omat päätökset. Joulu on vain kerran vuodessa, en tuhlaa sitä vitutukseen.
Etpä :D sinähän vaikutatkin nyt oikein onnelliselta.
Vierailija kirjoitti:
plexi kirjoitti:
Perheen määritelmä ei ole yks yhteen,se tyttö on nyt osa veljesi perhettä ja siten osa teidän yht. perhettä. Ja miks tuhlaat tunteitasi johonkin ihmiseen joka ei merkitse sulle mitään,miks vihata,ihan joutavaa. koita kestää ja yritä olla sivistynyt. Tuo marttyyrius ei ole oikea ase.
itse määrittelen perheeksi vain verisukulaiset. En tuhlaa tunteitani, säästän niitä. Se muija on niin vastenmielinen että tulee paha olo sen lähellä. En halua olla missään tekemisissä sen kanssa. Jätän mielelläni sukujoulun väliin jos se tulee sinne. Tässä vaan on kuse siitä, että minua syyllistetään joulun pilaamisesta kun en vaivaudu paikalle.
Tuon määritelmän mukaan aviopuoliso ei siis ole perhettä, kun ei ole verisukulainen. Vietättekö kaikki juhlat ilman puolisoitanne?
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa kun veljesi tyttikselle et merkitse mitään ja sinä taas pyörität maailmaa hänen ympärillään 😅
miksi luulet näin 🤔 Se muija ei merkitse mulle mitään, en vain tahdo viettää joulua sen kanssa. Tuleeko sulle yllätyksenä, että kaikista ei voi pitää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko 6 vuotta?
no heh heh olen kuule jo yli parikymppinen
E i millään uskois.
Vierailija kirjoitti:
Perjantaina. Pikkujoulut, vain sinä ja veljesi tyttöystävä.
Vetäkää kännit ja lauotte ensin kaiken mikä toisessa ottaa päähän. Sen jälkeen itkette, halaatte ja sovitte. Päälle laulatte karaokessa kaulakkain "Sinä olet minun siiiiskoniiii" ja erotessa hehkutte kuinka ihanaa olla joulu yhdessä.
Jouluna olette jo kavereita ja teillä on yhteinen tarina ystävystymisestä.Rauhallista joulua!
juu ei todellakaan 😂😂
Olen saanut niiltä usein kutsuja illanistujaisiin, mutta olen kieltäytynyt tai jättänyt vain menemättä. Wapissa on edelleen lukematta jääneitä viestejä tältä pariskunnalta.
Veljen vaimo on ihan käsittämätön tapaus. Mutta olen opetellut ottamaan sen ihmisen ihan viihteen kannalta.
Ehkä sinun veljesi avokki osaa ottaa sinut viihteenä?
Oletko jälkeenjäänyt? Eihän kaikki pidä edes kaikista sukulaisista saati puolisoista, mutta fiksu ihminen tulee tarvittaessa toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa kun veljesi tyttikselle et merkitse mitään ja sinä taas pyörität maailmaa hänen ympärillään 😅
miksi luulet näin 🤔 Se muija ei merkitse mulle mitään, en vain tahdo viettää joulua sen kanssa. Tuleeko sulle yllätyksenä, että kaikista ei voi pitää?
Ei, mutta sietää täytyy. Sinä olet hyvin lapsellinen vielä. Mutta kyllä elämä sua koulii. Kuule et varmasti tule pitämään kaikista sun työkavereistakaan ja silti pitää työt saada tehtyä. Ja niitä työpäiviä on aika paljon enemmän kuin yksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikista ei tarvitse pitää. Olisi kuitenkin suotavaa että kykenee tulemaan toimeen tarvittaessa.
Kauheeta jos sä menet sinne ja joudutkin muuttamaan mielesi tuosta kauheasta veljenryöstäjästä.
Aatteles, jos se nainen onkin niinku tolkun ihminen ja sä vastoin tahtoasi alat tykätä siitä? Mutta yritä ajatella, että se hässii sun koskemattoman velipojan kanssa, niin löydät varmasti lisää syitä pitää kiinni inhostasi etkä joudu kasvamaan aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme kiukuttelija sinä kyllä olet. Miksi veljen tyttöystävän pitäisi jäädä sinun takiasi pois?
Koska joulu vietetään perinteisesti perheen kesken ja se muija ei ole minun perhettä. Jään itse vapaaehtoisesti pois ja tästä ratkaisusta minua nyt syyllistetään.
Miten niin ei ole perhettä?
Vietän joulun avomieheni vanhempien, siskon ja hänen miehensä sekä lapsien kanssa. Todellakin ole osa perhettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perjantaina. Pikkujoulut, vain sinä ja veljesi tyttöystävä.
Vetäkää kännit ja lauotte ensin kaiken mikä toisessa ottaa päähän. Sen jälkeen itkette, halaatte ja sovitte. Päälle laulatte karaokessa kaulakkain "Sinä olet minun siiiiskoniiii" ja erotessa hehkutte kuinka ihanaa olla joulu yhdessä.
Jouluna olette jo kavereita ja teillä on yhteinen tarina ystävystymisestä.Rauhallista joulua!
juu ei todellakaan 😂😂
Olen saanut niiltä usein kutsuja illanistujaisiin, mutta olen kieltäytynyt tai jättänyt vain menemättä. Wapissa on edelleen lukematta jääneitä viestejä tältä pariskunnalta.
Sä olet saanut hyviä neuvoja tässä ketjussa. Ellet ole porvoosta, suosittelisin miettimään asiaa vakavasti hiljaisuudessa, käy vaikka kävelyllä, toimii parhaiten ainakin itselleni. Tavalla tai toisella sä syytät toisia omista puutteistasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulu on joka vuosi ja tuhlaathan sen vitutukseen koska sua sitte ottaa aivoon viettää joulu itseksesi samaan aikaan kun inhoamasi ihminen viettää sitä SINUN sukusi kanssa. Aattele sitten kun siitä naisesta tulee käly ni et mahdu enää mihinkään sukujuhliin.Niinku ikinä.Eli se nainen syrjäyttää sut.
Rakkaudesta se hevonenkin potkii.Ettet vain itse ole ihastunut veljesi tyttöystävään ja et kestä nähdä heitä yhdessä..tai onko tyttö kenties sinun ex??
Varmaan muodon vuoksi esittävät että haluaisivat sinut paikalle. Oo rauhassa yksin ja anna muiden pitää hauskaa.