Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävyys katkolla

Vierailija
17.12.2018 |

Suoraan asiaan. Jo vuosia minua on ahdistanut ystäväni käsitys ystävyydestämme jonkinlaisena risteyksenä, jossa vaihdetaan uutisia ja tietoja omista elämistämme. Kaikki ”muu” sen ympärillä on toki tärkeämpää, meidän kohtaamisemme tosiaan vain tuossa risteyksessä. Ei siinä mitään, joskus on kiva vaihtaa kuulumisia, mutta ystävyyssuhteeksi se ei (minulle) riitä. Ei ole olemassa ”meitä”, ”meillä” ei ole hetkiä, tekemisiä, mitään. Olen ottanut etäisyyttä, ja suoraan kysymykseen myös antanut suoran vastauksen - olematta syyttelevä tai loukkaantunut. Ja saanut sillä aikaiseksi jumalattoman paskamyrskyn.

Tuleeko minun nyt pahoitella? Olinko ihan todella loukkaava?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toteat ihan neutraalisti, mitä ystävyys sinulle merkitsee, et ole loukkaava. 

Vierailija
2/37 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vai? Minäkö? Kiitos paljon fazerisi satanismistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä ei ole aito ystävä, vaan utelias tuttava tai kaveri.

Vierailija
4/37 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajuu.

Ja näin ollen en voi ottaa kantaa.

Vierailija
5/37 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos toteat ihan neutraalisti, mitä ystävyys sinulle merkitsee, et ole loukkaava. 

Näin ei ole käynyt. Lintu on myös vapaa ja kestävä sekä voimakas eikä huomaa aina kaikkea. Jos linnulle ei kerrota mitään niin se haluaa näyttää voimansa ja tätä ristiriitaa käytetään hyväkseen kertomatta totuutta vaikka lintu antaa elämää. Täytyy muistaa että "ihminen" tappoi linnun, lintu ei ole tappanut ihmistä. Lintu antaa elämää ihmiselle mutta se ei ymmärrä miksi hevosta yritetään tappaa jos sitä ollaan viety laiduntamaan maata ennen kuin ihminen edes tutustui uuteen maahan.

Vierailija
6/37 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole mitään ystävyyttä vaan tuttavuutta.Eikä  tuttaville kerrota kaikkea.

Vierailija
7/37 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille ystävyydeksi riittää tosiaan sellanen pintapuolinen kuulumisten ja ”uutisten” vaihto. Enää ei tehdä mitään, ei tule uusia muistoja. Ne mitä joskus muistellaan on ne samat vanhat jutut😐 en mä ainakaan tollasella ystävyydellä tee mitään. Oon liian vaativa ja sen takia monet ystävyyssuhteet kosahtanut. Ehkä tässä on itselläkin peiliin katsomisen paikka... mä oon ystävänä sellainen että mun kanssa pitäis viettää aika paljon aikaa ja antaa itsestään jotenkin syvällisemmin. Niin myös mä teen sille ystävälle; avaudun ja uskoudun ja sitten petyn jos toinen ei tee samoin. Ja yllätys yllätys, olen epävakaa persoona😔

Vierailija
8/37 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo ole mitään ystävyyttä vaan tuttavuutta.Eikä  tuttaville kerrota kaikkea.

Ellei ole tehnyt rikosta ja ollut osallinen metallin ryöstelystä. Minulla on oikeus keinolla millä hyvällä saada metallini takaisin. Jos teistä joku on syntynyt kultalusikka pêršèèssä niin johan olisi dronet ja monet jo perässä. Rasismia!

Vierailija
9/37 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen enemmän Finland kuin te kaikki yhteensä. Pitää tunkea erkkiäkin tähän keskusteluun koska erkkikään ei ymmärrä. Teillä ei ole yksityisiä omistuksia teidän soluissa koska joku standardi ottaisi dataa muuten teiltä ja olette saastaisia. Tecnologia voittaa!

Vierailija
10/37 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään tollasta ystävyyttä jaksais pidemmän päälle, ystävyydes pitää olla yhteisii juttuja. Ja kyl aina voi sanoo suoraan kun sanoo asiallisesti.

Vierailija
11/37 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisille ystävyydeksi riittää tosiaan sellanen pintapuolinen kuulumisten ja ”uutisten” vaihto. Enää ei tehdä mitään, ei tule uusia muistoja. Ne mitä joskus muistellaan on ne samat vanhat jutut😐 en mä ainakaan tollasella ystävyydellä tee mitään. Oon liian vaativa ja sen takia monet ystävyyssuhteet kosahtanut. Ehkä tässä on itselläkin peiliin katsomisen paikka... mä oon ystävänä sellainen että mun kanssa pitäis viettää aika paljon aikaa ja antaa itsestään jotenkin syvällisemmin. Niin myös mä teen sille ystävälle; avaudun ja uskoudun ja sitten petyn jos toinen ei tee samoin. Ja yllätys yllätys, olen epävakaa persoona😔

Vaativuuden ymmärrän, mutta miten ihmeessä epävakaus liittyy siihen, että haluat ystävyyksiltä syvyyttä?

Näin sivusta: minulle ei myöskään riitä kertomukset omasta perheestä, harrastuksista, diipadaapasta ystävyyteen - sen lisäksi, että se on kuin kaataisi informaatiosaastetta vuoronperään toistensa päälle jostakin vieraasta ympäristöstä, myös äärimmäisen _tylsää_. Haluan yksilön introspektiota henkilötasolla, ja myös yhteistä nykyhetkeä - ja tätäkin syvemmällä kokemustasolla kuin vaikka ”ratsastamassa”.

Ap:lle: et ollut loukkaava. Anna olla.

Vierailija
12/37 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaativuuden ymmärrän, mutta miten ihmeessä epävakaus liittyy siihen, että haluat ystävyyksiltä syvyyttä?

Näin sivusta: minulle ei myöskään riitä kertomukset omasta perheestä, harrastuksista, diipadaapasta ystävyyteen - sen lisäksi, että se on kuin kaataisi informaatiosaastetta vuoronperään toistensa päälle jostakin vieraasta ympäristöstä, myös äärimmäisen _tylsää_. Haluan yksilön introspektiota henkilötasolla, ja myös yhteistä nykyhetkeä - ja tätäkin syvemmällä kokemustasolla kuin vaikka ”ratsastamassa”.

Epävakauteni ei liitykään suoraan siihen että vaadin ystävältä paljon vaan siihen että en kestäkään sitä jos toinen ei ole valmis antamaan itsestään samalla tavoin kuin minä. Epävakaa ei kestä sitä että siinä toisessa ihmisessä onkin vikoja niinkuin meissä kaikissa.

Vierailija
13/37 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oli loukkaava. Teillä ei ole staminaa ja urputatte säälipisteitä tahallaan. Lintu antaa ihmiselle elämää. Lintu ei tuputa teitä kallion kielekkeeltä kuten te teette staminalleni liika psykologiasta.

Fuck that!

Vierailija
14/37 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on harhaluulo että yhteydenpito on tasapuolista ja sitten kun itse jättää ehdottelut ja tapaamisten sopimiset koko "ystävyys" hiipuu. Ei se riitä että on yhteisiä muistoja jos ei ole mitään nykyhetkeä. Ystävyys sammuu jos ei ole tasaisesti halua vuorovaikutukseen.  Ja sammuu se niinkin jos ei löydetä intoa kohdata kasvotusten rauhassa.

Vierailija
15/37 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epävakauteni ei liitykään suoraan siihen että vaadin ystävältä paljon vaan siihen että en kestäkään sitä jos toinen ei ole valmis antamaan itsestään samalla tavoin kuin minä. Epävakaa ei kestä sitä että siinä toisessa ihmisessä onkin vikoja niinkuin meissä kaikissa.

Mutta kuitenkin tiedostat omatkin puutteesi ja vikasi - ainakin tekstistäsi saa sen käsityksen? Tuntemani epävakaat rajatilat ovat aivan sekopäitä, tuskin edes kykeneviä havaitsemaan tunnetilojaan ennen kuin maailma jo räjähtää. Älä huoli, et tosiaankaan vaikuta pahalta tapaukselta 😊

Vierailija
16/37 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin on harhaluulo että yhteydenpito on tasapuolista ja sitten kun itse jättää ehdottelut ja tapaamisten sopimiset koko "ystävyys" hiipuu. Ei se riitä että on yhteisiä muistoja jos ei ole mitään nykyhetkeä. Ystävyys sammuu jos ei ole tasaisesti halua vuorovaikutukseen.  Ja sammuu se niinkin jos ei löydetä intoa kohdata kasvotusten rauhassa.

Eikä nuo kohtaamisetkaan riitä, jos se todellakin on sitä ”omista elämistä” jauhamista, kuten ap korosti. Ketä oikeasti kiinnostaa, jos yksilöiden yhteinen kokemusmaailma puuttuu.

Vierailija
17/37 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko itse tehneet mitään ystävyyden muuttamiseksi risteysystävyydeksi aidoksi ystävyydeksi, jossa myös tehtäisiin jotain? Ehkä se toinen osapuoli haluaisi sitä, mutta ei vain keksi enää mitään tekemistä. Itselläni tällaisia ystäviä, jotka eivät pidä oma-aloitteisesti yhteyttä ellen pidä heihin itse yhteyttä. Sitten ovat tuppisuita, kun nähdään eikä heistä saa nyhdettyä mitään irti. Oleppa siinä sitten ystävä ja koita pitää ystävyyttä yllä! Tänä vuonna poistin tällaiset ihmiset joulukortti-listasta ja tuli hyvä mieli. Vastaan, jos soittavat. Siinä se. 

Vierailija
18/37 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko itse tehneet mitään ystävyyden muuttamiseksi risteysystävyydeksi aidoksi ystävyydeksi, jossa myös tehtäisiin jotain? Ehkä se toinen osapuoli haluaisi sitä, mutta ei vain keksi enää mitään tekemistä. Itselläni tällaisia ystäviä, jotka eivät pidä oma-aloitteisesti yhteyttä ellen pidä heihin itse yhteyttä. Sitten ovat tuppisuita, kun nähdään eikä heistä saa nyhdettyä mitään irti. Oleppa siinä sitten ystävä ja koita pitää ystävyyttä yllä! Tänä vuonna poistin tällaiset ihmiset joulukortti-listasta ja tuli hyvä mieli. Vastaan, jos soittavat. Siinä se. 

Olen tehnyt. Kyse onkin - ennemmin kuin yrittämisestä - sopivuudesta. Toinen ei ehkä edes tajua mistä kiikastaa, miksei hänen loputtomat tarinansa moottoripyöräilystä, lapsistaan, työpaikan hassun hauskoista sattumuksista riitä, eikä sekään, että yhdessä potkukelkkaillaan.

Vierailija
19/37 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin riittää juttuseura, jotkut taas haluavat yhteistä tekemistä, josta syntyy yhteisiä muistoja. Et ole loukkaava, olette vain ihmisinä erilaisia.

Vierailija
20/37 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillekin riittää juttuseura, jotkut taas haluavat yhteistä tekemistä, josta syntyy yhteisiä muistoja. Et ole loukkaava, olette vain ihmisinä erilaisia.

Ei tuo silti ole mitään ystävyyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi