Omituinen tyttö lukiosta
Meidän lukiossa on tyttö, joka ei puhu kuin yksittäisiä sanoja ja ei koskaan katso silmiin. Säikky kuin mikä ja vilkuilee hermostuneena. Joskus naputtaa jalkaa maahan ja tollottaa tyhjyyteen. Yritin jutella kyseiselle tytölle, mutta ei juttelusta oikein tule mitään, kun ei paljoa juttele. Kummallista. Huolestuttavaa, kun toista noin ahdistaa.
Kommentit (84)
Sano hänelle, että tule vain meidän mukaan. Ei haittaa, jos et halua heti alkaa jutella. Voit totutella alkuun olemaan porukassa mukana, jos haluat.
ALOITTAJALLE TIEDOKSI:
Tässä ketjussa on trolleja, jotka ovat ottaneet sinut silmätikukseen.
Toimit aivan oikein jutellessasi tytölle.
Vierailija kirjoitti:
ALOITTAJALLE TIEDOKSI:
Tässä ketjussa on trolleja, jotka ovat ottaneet sinut silmätikukseen.
Toimit aivan oikein jutellessasi tytölle.
Kyse ei olekaan siitä, ettei ujoille tai sosiaalisesti ahdistuneille ihmisille saisi puhua tai pyrkiä tutustumaan heihin. Se on oikein hyvä pyrkimys, kun sitä toteuttaa oikea henkilö oikeista syistä. Eli joku, joka ei lähtökohtaisesti pidä tätä henkilöä viallisena "kummajaisena".
Vierailija kirjoitti:
Sano hänelle, että tule vain meidän mukaan. Ei haittaa, jos et halua heti alkaa jutella. Voit totutella alkuun olemaan porukassa mukana, jos haluat.
V*ttu, mitä alentuvaa lässytystä. Mistä ap tai muutkaan kuvittelette, että tyttö edes haluaa porukkaan mukaan? Hän ei taatusti kaipaa ainakaan sellaisten seuraa, jotka suhtautuvat häneen säälin ja jonkun kieroutuneen uteliaisuuden sekaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V*ttu, mitä alentuvaa lässytystä. Mistä ap tai muutkaan kuvittelette, että tyttö edes haluaa porukkaan mukaan? Hän ei taatusti kaipaa ainakaan sellaisten seuraa, jotka suhtautuvat häneen säälin ja jonkun kieroutuneen uteliaisuuden sekaisesti.
En ole kieroutunut.
alkuperäinen
Kirjoitettuna mun ajatukset tuntuu varmasti kauheilta, mutta eikö teillä ole koskaan vastaavia ajatuksia. En kuitenkaan ole paha vaan empaattinen ja ymmärtäväinen. Tahdon hänelle pelkkää hyvää.
alkuperäinen
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitettuna mun ajatukset tuntuu varmasti kauheilta, mutta eikö teillä ole koskaan vastaavia ajatuksia. En kuitenkaan ole paha vaan empaattinen ja ymmärtäväinen. Tahdon hänelle pelkkää hyvää.
alkuperäinen
Se vaan ärsyttää, kun tyyppi on niin estoinen, vaikka aistin toisenkin puolen olemassa olon. Miksi esimerkiksi minua täytyy pelätä tai olla ahdistunut? Ymmärtääköhän, että elämä ei kohtele silkkihansikkain myöhemmin, jos ei skarppaa.
alkuperäinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kieroutunut.
alkuperäinen
Et et..
Vierailija kirjoitti:
Meidän lukiossa on tyttö, joka ei puhu kuin yksittäisiä sanoja ja ei koskaan katso silmiin. Säikky kuin mikä ja vilkuilee hermostuneena. Joskus naputtaa jalkaa maahan ja tollottaa tyhjyyteen. Yritin jutella kyseiselle tytölle, mutta ei juttelusta oikein tule mitään, kun ei paljoa juttele. Kummallista. Huolestuttavaa, kun toista noin ahdistaa.
Mun kävi sääliksi outoo olentoo joskus pyysin sitä pelamaan nintendoo.
Vakava tyttö lukiokuvassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kävi sääliksi outoo olentoo joskus pyysin sitä pelamaan nintendoo.
Vakava tyttö lukiokuvassa
Kappas Kelakin eksyi palstalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
alkuperäinenSe vaan ärsyttää, kun tyyppi on niin estoinen, vaikka aistin toisenkin puolen olemassa olon. Miksi esimerkiksi minua täytyy pelätä tai olla ahdistunut? Ymmärtääköhän, että elämä ei kohtele silkkihansikkain myöhemmin, jos ei skarppaa.
alkuperäinen
Ja taas tämä viesti osoittaa, ettet pysty yhtään ymmärtämään ja samaistumaan, mikä tietysti onkin hankalaa sosiaalisena, ulospäinsuuntautuneena ihmisenä. Ei sosiaalinen ahdistus (tai mikä häntä mahdollisesti vaivaakin) ole mikään "skarppaamisesta" kiinni oleva asia. Ei ole syytä olettaa hänen ymmärryksessäänkään olevan vikaa. Hitostako sinä tiedät, kuinka paljon tekee työtä itsensä kanssa, käykö esim. psykoterapiassa. Tai sitten hän ei koe itse tuota ongelmaksi ollenkaan. Ei sen pitäisi sinunkaan ongelmasi olla.
Vierailija kirjoitti:
alkuperäinen
Sä ymmärrät nuo sanat jotenkin väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
alkuperäinenSe vaan ärsyttää, kun tyyppi on niin estoinen, vaikka aistin toisenkin puolen olemassa olon. Miksi esimerkiksi minua täytyy pelätä tai olla ahdistunut? Ymmärtääköhän, että elämä ei kohtele silkkihansikkain myöhemmin, jos ei skarppaa.
alkuperäinenJa taas tämä viesti osoittaa, ettet pysty yhtään ymmärtämään ja samaistumaan, mikä tietysti onkin hankalaa sosiaalisena, ulospäinsuuntautuneena ihmisenä. Ei sosiaalinen ahdistus (tai mikä häntä mahdollisesti vaivaakin) ole mikään "skarppaamisesta" kiinni oleva asia. Ei ole syytä olettaa hänen ymmärryksessäänkään olevan vikaa. Hitostako sinä tiedät, kuinka paljon tekee työtä itsensä kanssa, käykö esim. psykoterapiassa. Tai sitten hän ei koe itse tuota ongelmaksi ollenkaan. Ei sen pitäisi sinunkaan ongelmasi olla.
Miten muka voi olla, että ei koe Ongelmaksi, kun kommunikointi ei onnistu.
alkuperäinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
alkuperäinenJa taas tämä viesti osoittaa, ettet pysty yhtään ymmärtämään ja samaistumaan, mikä tietysti onkin hankalaa sosiaalisena, ulospäinsuuntautuneena ihmisenä. Ei sosiaalinen ahdistus (tai mikä häntä mahdollisesti vaivaakin) ole mikään "skarppaamisesta" kiinni oleva asia. Ei ole syytä olettaa hänen ymmärryksessäänkään olevan vikaa. Hitostako sinä tiedät, kuinka paljon tekee työtä itsensä kanssa, käykö esim. psykoterapiassa. Tai sitten hän ei koe itse tuota ongelmaksi ollenkaan. Ei sen pitäisi sinunkaan ongelmasi olla.
Miten muka voi olla, että ei koe Ongelmaksi, kun kommunikointi ei onnistu.
alkuperäinen
Ja miksi olisi ahdistunut, jos ei tiedostaisi?
alkuperäinen
Se käyttäytyy noin koska odottaa että sä ällö ahdistelija menisit pois.
Aikamoinen saa olla, että ei muka yhtään tiedosta, että kummaksutaan ja vältellään.
alkuperäinen
Vierailija kirjoitti:
Se käyttäytyy noin koska odottaa että sä ällö ahdistelija menisit pois.
En ole edelleenkään ahdistelija tai mikään muukaan edellä mainittu.
alkuperäinen
Niin, silloinhan sulla ei olisi mitään ihmeteltävää ja kytättävää.