Omituinen tyttö lukiosta
Meidän lukiossa on tyttö, joka ei puhu kuin yksittäisiä sanoja ja ei koskaan katso silmiin. Säikky kuin mikä ja vilkuilee hermostuneena. Joskus naputtaa jalkaa maahan ja tollottaa tyhjyyteen. Yritin jutella kyseiselle tytölle, mutta ei juttelusta oikein tule mitään, kun ei paljoa juttele. Kummallista. Huolestuttavaa, kun toista noin ahdistaa.
Kommentit (84)
Ap on jollakin kierolla tavalla ihastunut "kohteeseensa". Ihme hiippari.
Miksiköhän aikoo kouluttautua? Ulkonäkö+luonne
alkuperäinen
Vierailija kirjoitti:
Mikä hiton pakkomielle tällä aloittajalla on?! Ja mikä sinä olet päättämään, minkälainen ihminen saa näyttää miltäkin? Keskity opiskeluun ja keksi jokin muu tutkimuskohde.
Täällä vatvotaan milloin mitäkin, mutta asiallista keskustelua ja todellisuutta ei hyväksytä.
alkuperäinen
Itse olin tuollainen lukiossa. Pahinta oli kun jotkut tulivat juttelemaan. Ahdistuin siitä paljon vaikka tiesin heidän tarkoittavan vain hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän aikoo kouluttautua? Ulkonäkö+luonne
alkuperäinen
Jos aloitus ei ole provo, niin sulla on kyllä oikeasti jotain ongelmia. Eikä taida sosiaalinen elämäkään niin vilkasta olla, kun jauhat tästä pakkomielteestäsi palstalla jo toista iltaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin tuollainen lukiossa. Pahinta oli kun jotkut tulivat juttelemaan. Ahdistuin siitä paljon vaikka tiesin heidän tarkoittavan vain hyvää.
Ikävä kyllä, joukossa saattoi olla myös tällaisia kuin ap.
No niin, alan olla vakuuttunut että ap on vain paska trolli. Ei noin urpoja ihmisiä ole olemassakaan, eihän?
Vierailija kirjoitti:
No niin, alan olla vakuuttunut että ap on vain paska trolli. Ei noin urpoja ihmisiä ole olemassakaan, eihän?
Olet ite urpo. Miksi te yksissä tuumin dissaatte minua. Eikö ihminen saa olla kiinnostunut toisista ihmisistä?
alkuperäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsin kokemuksia ja neuvoja, sain haukkuja.
alkuperäinen
Ymmärrän kyllä ap:tä. Kuulostaa, että tytön käytös on melkoisen äärimmäistä. Saa olla ujo tai introvertti. Mutta jos ei pysty edes tervehdykseen vastaamaan, niin se jo jotain muuta se.
Aika hankala on parityötäkin tehdä, jos toinen ei sano sanaakaan.
Mun kaverin kohdalla ainakaan kyse ei ole vähän hiljaisemmasta tyypistä vasn tämä voi olla päästämättä ääntäkään kolmeen tuntiin.
Sitten kun kysyn, että mitä jos ei oltaisi ystäviä, kyn edes kommunikoimisesta ei tule yhtään mitään, niin hän kuulemma pitää minusta ja haluaa olla ystäviä.
Aika käsittämätön ihmisduhde tuollainen minulle on, mutta siinä nyt ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
alkuperäinen
Sinua epäempaattiseksi haukkuvat eivät ainakaan itse osoita empatiaa. Luulen ettei heillä ole kokemusta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
alkuperäinen
Neuvoja mihin? Viesteistäsi ei millään tavalla paista aito, empaattinen kiinnostus, halu ystävystyä ja kunnioitus erilaista ihmistä kohtaan, vaan vaikuttaa siltä, että hänen erilaisuutensa jotenkin vain kiehtoo mielikuvitustasi. Arvostelet ja arvioit häntä typerästi.
Ap on kyllä tosi outo, voisi kuvitella jopa jonkinlaiseksi hiippariksi.
Tällä tytöllä on oikeus olla sellainen kuin on. Hän ei ole millään tavalla huonompi ihminen tai "friikki", vaikka sosiaalinen kanssakäyminen olisikin hänelle vaikeaa. Toivotaan, että hän hakee/on hakenut apua, jos kokee sellaista tarvitsevansa ja että hänellä on kuitenkin läheisiä ihmisiä elämässään. Ap voisi lopettaa stalkkaamisen ja pohdiskelun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
alkuperäinenSinua epäempaattiseksi haukkuvat eivät ainakaan itse osoita empatiaa. Luulen ettei heillä ole kokemusta asiasta.
Ai, kokemusta kummasta: empatiasta vai mielestämme omituisten tyyppien stalkkaamisesta? Jälkimmäinen ei ainakaan ole ikinä kiinnostanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
alkuperäinenSinua epäempaattiseksi haukkuvat eivät ainakaan itse osoita empatiaa. Luulen ettei heillä ole kokemusta asiasta.
Se empaattisuuden ja itsekkyyden välinen kuilu on valtava. Tekisi mieli vähän "ravistella", mutta ei se tahallaan tota tee.
alkuperäinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, kokemusta kummasta: empatiasta vai mielestämme omituisten tyyppien stalkkaamisesta? Jälkimmäinen ei ainakaan ole ikinä kiinnostanut.
Paitsi Somessa.
alkuperäinen
Tuollaisten paikka ei ole sivilisaation parissa. Mutta kyllä ne lopulta antaa periksi ja syrjääntyy, jolloin saavat elää mykkää elämäänsä keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisten paikka ei ole sivilisaation parissa. Mutta kyllä ne lopulta antaa periksi ja syrjääntyy, jolloin saavat elää mykkää elämäänsä keskenään.
Tämä ei siis ollut alkuperäinen. En kannata tätä.
alkuperäinen
Mikä hiton pakkomielle tällä aloittajalla on?! Ja mikä sinä olet päättämään, minkälainen ihminen saa näyttää miltäkin? Keskity opiskeluun ja keksi jokin muu tutkimuskohde.