Rv 16 ja sain tietää että mies on pettänyt :(
Avoliitto ei jatku. Tuntuu siltä kun elämä romahtaa täysin. Kaikesta päätellen minusta tulee sinkkuäiti, sillä raskaus on liian pitkällä aborttiin.
Kommentit (64)
No siitäpä saa mies elatusmaksut maksettavansi seuraavaksi 18 vuodeksi. Sepä on se pisin aika kun niitä joutuu makselemaan, kallis pettäminen oli.
Vierailija kirjoitti:
No siitäpä saa mies elatusmaksut maksettavansi seuraavaksi 18 vuodeksi. Sepä on se pisin aika kun niitä joutuu makselemaan, kallis pettäminen oli.
32 400€ vähintäänkin, toivottavasti hänellä on hyvät tulot niin saat enemmänkin
Vierailija kirjoitti:
Meinaat, että yhdessäollessa ap olisi yksin maksanut kaikki lapsen kulut, eikä mieheltä olisi mennyt lapseen penninhyrrää?
Ap, olen todella pahoillani puolestasi. Voimia sinulle vaikeaan tilanteeseen!
Jos jotain hyvää pitää etsiä, niin onneksi ette olleet naimisissa. Sinusta tulee automaattisesti lapsen ainoa huoltaja ellet varta vasten halua jakaa sitä tulevan isän kanssa. Ja nyt sinulla on vähän realistisempi käsitys, millainen entinen kumppanisi on moraaliltaan ja miten häneen voi luottaa.
En sano, että tässä tapauksessa olisi niin, mutta on harhaluulo että isän läsnäolo on aina parempi kuin isättömänä kasvaminen. Jos isä on huono ihminen, niin ei hänen vaikutuksensa lapseen ole hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No huhhuh ompa kamalaa. Ei pettäminen enää ole kovin ihmeellistä. Oliko seksiä vai jotain pusuja ? Ite en jaksais hyvää suhdetta pilata vaikka toinen vähän pettäisikin. Aina voi panna puntit tasoihin.
On muuten totta. Pettäminen alkaa olla aika out ja last season jo. Veikkaan että suurin osa suhteista on ns avoimia suhteita lähitulevaisuudessa.
Yrititkö olla nokkela ja vitsikäs?
Vierailija kirjoitti:
Jos oikein piru sille haluat olla, niin pidät lapsen ja kieltäydyt ehdottomasti isyystestistä ja sanot lastenvalvojalle sun muille, että et tiedä kuka on lapsen isä, kun oot jakanu sinne sun tänne.
Äidin ehdoton oikeus kieltää isyystestihän poistui juuri. Onneksi. Eli isä saa kyllä isyyden tunnustettua jos jaksaa käydä lastenvalvojan ja ehkä tuomioistuimen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Sitä en ymmärrä miksi joku haluaa ap:n tekevän abortin.
Sitä en ymmärrä, miten AP on jälleen (myös useat muut ap:t) valitsemaan näin "kiltin miehen" itselleen.
Ei abortti ole vaihtoehto,
Miksi tappaisit ihanan ihmisen miehen takia?
Helppo sanoa tee abortti,
Mutta jölkeenpäin katuisit.
Esim syntymäoäivänä miettisit millainen oähän olisi.
Eli eroa heti ,
Ehdit ennen synnytystä pistään asiasi kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Sehän riippuu ihan elämäntilanteesta. Jos äiti ei kykene huolehtimaan uudesta perheestään niin se voi olla ihan järkeenkäypä vaihtoehto. Tänä päivänä monet lykkää lasten hankkimista työttömyyden ja vähävaraisuuden vuoksi. Sehän voi olla, että aloittaja asuu miehen asunnossa ja on pian koditon.
Kyllä siitä pettämisestä voi selvitä, jos molemmat niin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sä vielä abortin saat, menee Valviran kautta. Pääset aloittamaan puhtaalta pöydältä
Puhtaalta pöydältä aloittaminen voi tapahtua niin, että ap ja vauva jatkavat elämäänsä kaksin. Ihan outo ajatus, että ap:n pitäisi miettiä jotain uusia parisuhteita tms. kun keskiössä on edelleen tämä lapsi, joka on ollut ilmeisesti hyvin toivottu.
Antaisitteko jo syntyneenkin lapsen adoptioon, jos ero sattuu tulemaan?
Vierailija kirjoitti:
Mies teki tämän päätöksen jo siinä vaiheessa kun yhdessä alkoivat lasta hankkimaan. Ihan yhtäläiseen lapsi tarvitsee elatuksen oli vanhemmat yhdessa tai erossa.
Pettäminen ei millään tavalla saanut aikaan velvollisuutta huolehtia omasta jälkikasvusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän riippuu ihan elämäntilanteesta. Jos äiti ei kykene huolehtimaan uudesta perheestään niin se voi olla ihan järkeenkäypä vaihtoehto. Tänä päivänä monet lykkää lasten hankkimista työttömyyden ja vähävaraisuuden vuoksi. Sehän voi olla, että aloittaja asuu miehen asunnossa ja on pian koditon.
Silloin otetaan yhteys sosiaalitoimeen, jos tarvitsee apua mm. asunnon saamiseen jne.
Ei ole mikään syy myöhäiseen aborttiin se, että olisi tällä hetkellä työtön.
Varmasti kamala tunne, minun exäni petti minua monesti, mutta olin nuori ja typerä, joten annoin anteeksi hänelle. Homma kuitenkin toistui ja toistui, enkä enää suostunut jatkamaan sitä. Muistan sen tunteen kun sai tietää asiasta, mutta vaikka siltä tuntui, ei se maailma siihen loppunut.
Nykyään olen onnellisesti naimisissa ja meillä on lapsi, aivan varmasti sinäkin vielä olet onnellinen! Elät vain päivän kerrallaan ja rajaa tuo niljake kokonaan pois elämästäsi, et tarvitse tuollaista roskaa.
Siis tekisitkö abortin jos siihen mahdollusuus?Ei se kovin toivottu lapsi ole jos tuollaista miettii.
Kannattaa miettiä. Oliko miehellä hetken hairahdus pikkujoulukännissä vai vakavampi ?
Puhukaa asia halki ja mieti vielä kerran. Mitkä ovat miehen tunteet ja häpeääkö tekoaan vai mitä hän haluaa?
Yksi " pettäminen" ei mielestäni ole niin paha etteikö voi asiaa sovitella jos mieskin haluaa jatkaa. Naisetkin hairahtuvat joskus kännipäissään - muistutan.
Vierailija kirjoitti:
Klassinen provo, mauton minusta, mutta palstalaiset tykkää haukkua pettäjiä, ehkä tällä on terapeuttinen vaikutus.
En usko että on provo. Oman kokemuksen mukaan juuri raskaana olevien naisten miehet ovat kaikista alttiimpia pettämään - en tiedä johtuuko siitä, että oma partneri on raskaana fyysisesti ja psyykkisesti erilainen kuin ennen raskautta.
Omalla kohdallani, sinkkuaikoinani, kolme varattua miestä joiden vaimot olivat raskaana, vonkasivat minulta. Otanta ihan muutaman kuukauden aikana ja kaikki miehiä, jotka tunsin ainakin jotenkin jo entuudestaan (eivät siis mitään random Tinder juttuja).
Olen itse 40+ ja nämä kaikki miehet olivat minua kymmenisen vuotta nuorempia.
Pidät lapsen ilman muuta ja kostat sille sialle elarien muodossa. Toivottavasti se saa mahdollisimman hyväpalkkaisen työn. Uusioperhe ei ole enää nykyään mikään mahdottomuus tai kummallisuus. Löydät uuden mukavan ukon itsellesi ja exäs makselee sulle 18 vuotta elareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritä saada abortti.
Miksi ap:n pitäisi yrittää sitä kun lapsi on toivottu?
Varmaankin kun hän itse tähän suuntaan haikaili sanomalla: "Kaikesta päätellen minusta tulee sinkkuäiti, sillä raskaus on liian pitkällä aborttiin." Miksi kukaan edes ajattelisi tuollaista, ellei abortti olisi käynyt mielessä? Toisekseen, mua ainakin oksettaisi kantaa pettäjän lasta sisälläni ja tarvitsisin pitkän ajan toipua erosta, en tosiaankaan olisi enää valmis äidiksi. Ehkä abortin ehdottelijat ajatteli samaa?
Juu pakko olla. Koska eihän kukaan mies ole vaimoaan pettänyt tämän ollessa raskaana, sehän olisi ihan ennenkuulumatonta!