Paskimmat joulumuistosi?
Kommentit (255)
Äitiä ei enää ollut. Isä petti avoimesti uutta vaimoaan, "katosi" ennen joulua ja palasi aattona voimiensa tunnossa. Tai isä ja hänen kakkosvaimonsa kutsuivat tuttavaperheen ryyppäämään aatonaattona. Kaikki sekaisin jouluaattona, heräsivät krapuloissaan iltapäivällä. Tai kun vähän vanhempana itse ajoit 2 tuntia sinne jouluksi, pitikin perillä tehdä vielä puolen tunnin ylimääräinen reissu ja hakea kaupasta jotakin heiltä unohtunutta. Kaikki muutenkin valmistelematta. Kuusi hakematta, joulupukki sopimatta ja mulla mukana taapero, jolle on luvattu oikea joulu. Aloimme viettää sittemmin normaalia ja rauhallista joulua oman perheen kesken.
Vierailija kirjoitti:
Tämä joulu on ollu paskin ikinä koska aatto oksennettiin koko päivä koko porukka eli mä, mies ja kaksi pientä lasta. Meni suunnitelmat täysin uusiksi aaton suhteen...
Juokaa enskerralla vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Pahin muisto on kun eno oli niin päissään, että se urinoi isän vinyylisoittimen päälle. Siis nosti kannen ja kuvitteli ilmeisesti olevansa vessassa. Sen jälkeen se istui sohvalle mun uuden lelulohikäärmeen päälle ja hajotti sen. Sitten se alkoi kertomaan kaikkien kuullen hyvin seksistisiä juttuja ex-vaimostaan, mikä oli materiaalia "ei lapsille".
Ei hyvä joulu.
Seksismillä (lat. sexus, engl. sex, sukupuoli) viitataan katsantokantaan, joka korostaa sukupuolten välisiä eroja ja niihin perustuvaa sukupuolten eriarvoisuutta.[1] Seksismi liittyy aiheena sukupuolten väliseen tasa-arvoon. Seksismillä tarkoitetaan kaikkea, mikä sisältää sukupuoleen liittyvää erottelua.
Varmaan tosi hurjia juttuja, ihan K-18. Hohhoijaa kun ihmiset eivät tiedä sanojen merkityksiä mutta käyttävät niitä silti.
Vierailija kirjoitti:
Hartaasti odotettu ensimmäinen joulu perheenä, vauvamme oli 6kk. Miehellä oli edellispäivänä alkanut silmätulehdus ja aattoaamuna sanoi että kyllä hänen pitää nyt mennä päivystykseen ja sinne sitten jäi, tuli viestiä että päivystävä lääkäri koettaa saada silmälääkärin konsultoimaan... sidekalvontulehdus.
Vauva sai hampaita, oli kiukkuinen ja kitisi. Vanhempani olivat kipeinä, sisaruksia minulla ei ole.
Jatkan vielä että nykyään, kolmen lapsen kokemuksella olisin vaikka katsonut leffaa samalla kun olisin rystysellä hieronyt vauvan ikeniä (vaikea selittää) mutta eihän sitä tuolloin tajunnut .D
Vierailija kirjoitti:
1. Isä lähti siskon kanssa ulkomaille, mun oli aikomus lähteä äitin kanssa sukuloimaan toiselle puolelle Suomea. Päivää ennen lähtöä tulinkin sitten kunnolla kipeäksi - oli kuumetta, ripulia ja kaikkea muuta epämiellyttävää - ja jouduin jäämään yksin kotiin kun äiti lähti sukulaisten luo.
2. Isä vietti joulua sinkkuäijäkavereidensa kanssa mökillä keskellä ei mitään, mulla oli suunnitelmissa lähteä äitin ja siskon kanssa sukulaisten luo. Tulin taas kipeäksi - tällä kertaa mulla oli kuumetta ja korvatulehdus - ja sairastin yksin kotona pikkiriikkisessä yksiössäni syömättä ja lähes juomatta (koska eihän mulla siellä mitään ruokaa ollut kun olin varautunut siihen että vietän joulun muualla), samalla kun muilla oli kivaa sukulaisten ja ystävien kanssa ja yllin kyllin hyvää ruokaa ja juomaa. Joulupäivän vietin arvauskeskuksessa.
3. Lähdin äitin ja siskon kanssa viikoksi Barcelonaan. Oli satanut aivan hirveästi lunta jo monta päivää putkeen ja Helsinki-Vantaalla oli paljon lentoja peruttu. Meidänkin lento oli peruutusuhan alla, joten vaihdoimme sitten kaiken varalta lentoa vähän myöhemmäksi - suoran lennon sijaan teimme pitkän välilaskun jossain hornan tuutissa, mihin tuhlasimmekin sitten koko ensimmäisen lomapäivän. Barcelonassa satoi koko viikon vettä ja oli just sen verran kolea ilma että ilman hattua ja hanskoja oli kylmä mutta niiden kanssa olis tullut liian kuuma. Tarkoitus oli syödä jouluateria jossain "hienommassa" ravintolassa mutta jokin meni pöytävarausten ja aikataulujen kanssa aivan totaalisen pieleen ja päädyttiinkin syömään jouluateriana surkeat neljän euron kanaa ja riisiä -annokset jossain kiinalaisessa ravintolassa. Ostin reissusta uudet kengät joilla astuin heti seuraavana päivänä keskellä katua lojuneeseen koirankakkaan. Kotiinlähtöpäivän aamuna paistoi viimein aurinko. Kettu mitä jaskaa.
Huvittavaa miten vuodesta toiseen sairastumisesi ajoittuvat juuri jouluaatolle. Älä jauha p*skaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Isä lähti siskon kanssa ulkomaille, mun oli aikomus lähteä äitin kanssa sukuloimaan toiselle puolelle Suomea. Päivää ennen lähtöä tulinkin sitten kunnolla kipeäksi - oli kuumetta, ripulia ja kaikkea muuta epämiellyttävää - ja jouduin jäämään yksin kotiin kun äiti lähti sukulaisten luo.
2. Isä vietti joulua sinkkuäijäkavereidensa kanssa mökillä keskellä ei mitään, mulla oli suunnitelmissa lähteä äitin ja siskon kanssa sukulaisten luo. Tulin taas kipeäksi - tällä kertaa mulla oli kuumetta ja korvatulehdus - ja sairastin yksin kotona pikkiriikkisessä yksiössäni syömättä ja lähes juomatta (koska eihän mulla siellä mitään ruokaa ollut kun olin varautunut siihen että vietän joulun muualla), samalla kun muilla oli kivaa sukulaisten ja ystävien kanssa ja yllin kyllin hyvää ruokaa ja juomaa. Joulupäivän vietin arvauskeskuksessa.
3. Lähdin äitin ja siskon kanssa viikoksi Barcelonaan. Oli satanut aivan hirveästi lunta jo monta päivää putkeen ja Helsinki-Vantaalla oli paljon lentoja peruttu. Meidänkin lento oli peruutusuhan alla, joten vaihdoimme sitten kaiken varalta lentoa vähän myöhemmäksi - suoran lennon sijaan teimme pitkän välilaskun jossain hornan tuutissa, mihin tuhlasimmekin sitten koko ensimmäisen lomapäivän. Barcelonassa satoi koko viikon vettä ja oli just sen verran kolea ilma että ilman hattua ja hanskoja oli kylmä mutta niiden kanssa olis tullut liian kuuma. Tarkoitus oli syödä jouluateria jossain "hienommassa" ravintolassa mutta jokin meni pöytävarausten ja aikataulujen kanssa aivan totaalisen pieleen ja päädyttiinkin syömään jouluateriana surkeat neljän euron kanaa ja riisiä -annokset jossain kiinalaisessa ravintolassa. Ostin reissusta uudet kengät joilla astuin heti seuraavana päivänä keskellä katua lojuneeseen koirankakkaan. Kotiinlähtöpäivän aamuna paistoi viimein aurinko. Kettu mitä jaskaa.
Huvittavaa miten vuodesta toiseen sairastumisesi ajoittuvat juuri jouluaatolle. Älä jauha p*skaa.
Mitä ihmeellistä tuossa on? Itselläni on ollut jo vuosia moinen "ongelma". Aina, lähes poikkeuksetta olen joulupyhät kipeenä! Viime vuonna hammassärky. Juuri aattoiltana ja ei mihinkään päivistykseen päässyt 2 seuraavaan päivään. Juu on päivystyksiä, mutta oletteko koettaneet soittaa niihin uhlapyhinä ja saaneet ajan lähitunneille? niinpä. Burnanaa vain ja arkea odottamaan... Ellei henkeä ala ahdistamaan- sanoivat.
Tänä vuonna juurikin aaton aaton iltana. Hirvee pää jysäri ja öklö olo. Joka paikkaa kivisti kummasti ja kolotti... Seuraavana aamuna pers kuralla, joka jatkuu edelleen. just tulin vessasta ja kohta taas mentävä ;-) Sanomattakin selvää ettei jouluruuat oikein kiinnosta...
Nuorempana olin monet vuodet sairaana jouluna. Esim. kaikki rokot, ja töissä ollessa harmitti kun ikinä ei mitään tautia tullut silloin kun oli töissä. Aina kun oli vapaalla! Ja mitä pitempi loma olisi ollut, sitä varmemmin tulin kipeeksi!
Vierailija kirjoitti:
Joku sairastaa peräti kahtena jouluna elämänsä aikana = sula mahdottomuus? :D ok.
Kaikki joulut on nykyisin paskoja. Äiti on kuollut ja ainoa sisaruskin aikaa sitten. Joulun vietämme miehen sukulaisten kanssa, he viettävät "kaaosjoulua": järkyttävä määrä lahjoja ja kaikki vielä aattona täysin levällään. Lapset aivan sekaisin väsymyksestä ja tolkuttomasta tavaramäärästä. Lisäksi joudun raahaamaan sinne aina oman isäni, joka on todella raskas tyyppi ja jota joudun koko ajan häpeämään. Joulun saisi puolestani pyyhkiä kalenterista kokonaan.
Viime joulu eli 2017, mentiin miehen sukulaisille jossa porukka lähinnä kiukutteli ja riiteli keskenään koko joulunpyhät. Sitten päätin että vietän seuraavan (eli tämän) joulun yksin joten vastaavasti tämä ollut paras vaan rentoutua omissa oloissa. :)
Mun vanhemmat dokaili yhdessä sukulaisten kanssa aattona, niin kuin tapana oli. Isä hermostui jostain, otti auton avaimet ja mun rakkaan lemmikkikoiran ja lähti jonnekin autolla, ja siis todella raskaasti kännissä. Itse olin tuossa vaiheessa "nukkumassa" ja surin lähinnä sitä, että koira lähti reissulle mukaan.
Joulupäivänä muu porukka jatkoi kännäämistä, välillä miettivät, mitä isälleni oli tapahtunut, kun siitä ei ollut kuulunut mitään sen jälkeen, kun autolla pois lähti. Kukaan ei muistanut laittaa ruokaa. Kaivelin vieraan kodin kaappeja, että sain pahimman nälän pois. Yhdessä vaiheessa, kun kävin takkahuoneessa, kaikki makasivat sammuneina pitkin huonetta.
Oliko se sitten joulupäivää vai tapania, kun poliisista soittivat ja kertoivat, että isäni on putkassa ja pidätetty rattijuopumuksesta. Oli ajanut itsekseen johonkin lumipenkkaan ja siitä poliisit olivat ottaneet sen talteen. Poliisit eivät halunneet vielä päästää isää, koska ei ollut suostunut tunnustamaan, mutta koiran voisi käydä hakemassa. Käytiin sitten äidin kanssa (joka oli edelleen lärvit) hakemassa koira poliisiasemalta. Aikanaan sitten isäkin sieltä kotiutui.
Tästä kaikesta on jo aikaa, onneksi. Hyvää joulua kaikille!
Alakouluikäisenä käväisin aattona omassa huoneessani muistaakseni viemässä tai hakemassa jotain. Kun palasin, muu perhe oli siirtänyt olohuoneen kalusteet olohuoneen oviaukon eteen niin, etten päässyt enää muiden luo. Kun pyysin apua, nauroivat. Vietin loppuillan omassa huoneessani ja yritin itkeä niin hiljaa, että kukaan ei kuulisi, häiriintyisi ja suuttuisi.
Ne lapsuuden joulut, kun isä joi itsensä humalaan, äiti väsyneenä monta viikkoa jatkuneista jouluvalmisteluista ja pilalle menneen joulun takia itki ja raivosi ja me lapset istuimme jossain nurkassa itkemässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on myös AINA jouluna kipeä. En ottanut vakavasti kun seurustellessa kertoi , että aina lapsena oli jossain mahataudissa tai vesirokossa aattona mutta pian huomasin että totta puhui. Ensimmäinen yhteinen joulumme : vyöruusu. Toinen yhteinen joulu: Influenssa (se oli tosin minullakin, mutta silti). Sen jälkeen on käyty läpi umppari , ruokamyrkytys /lievä vatsatauti joka ei tarttunut meihin muihin, kurkkupaise, korvatulehdus.... lapsetkin tottuneet jo, että isi on aina aattona pipi.
Tämä joulu. Ollaan kahden siskon kanssa jouluaatot vuorovuosina iskällä ja äitillä, tämä joulu iskällä. Iskän vaimo on totaalisesti saanut meidät lapset etäännytettyä isästä ja iskä on ihan tän muijan tossun alla. Joulupöydässä siskot ei puhunut mitään ja oli tosi väkinäisen oloinen tunnelma.
Siskot ovat 13 ja 15 minä 18. Kukaan ei saanut yhtäkään lahjaa paitsi 4-vuotias veljemme (iskän ja vaimon lapsi) hauskaa tässä on se että olin itse ostanut iskälle ja muijalleen finnkinon leffaliput. Taidankin pitää ne itse. Ei kiinnosta jos tunnistavat tästä, en enää ikinä tule viettämään joulua täällä kiitos tämän naisen.
Surkeimmasta joulusta en tiedä, mutta tämä lienee ihan sopiva sauma avautua. Vietän joka joulun perheeni kanssa, mutta silti tunnen oloni erittäin yksiniseksi jouluisin. Se jollain lailla iskee joka joulu päin kasvoja, miten yksin oikeasti olen. Lahjoja saan kyllä ja tulen myös antaneeksi, mutta minun ja perheenjäsenteni väliltä puuttuu henkinen yhteys. Olen aivan erilainen, kuin muut perheenjöseneni. Tiedän heidän välittävän minusta ja välitän heistä itsekin, mutta siitä huolimatta tunnen jouluisin itseni erittäin yksinäiseksi ja vetäydynkin erilaisuuteni vuoksi omiin oloihini. Mieluummin yksin yksin kuin yksin seurassa. Joka joulu on siis periaatteessa hyvä ja samaan aikaan hirveä. Yksin joulun viettäminen kylläkin tuntuisi vielä yksinäisemmältä. Mitähän tässä pitäisi keksiä 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku sairastaa peräti kahtena jouluna elämänsä aikana = sula mahdottomuus? :D ok.
Minäkin olen aina jouluisin kipeä. Lapsena olin usein joulunäytelmässä päätähtenä, kun olen rohkea ja kovaääninen, mutta sitten aina sairastuin, enkä päässyt kuusijuhlaan. Myöhemmin syy on selvinnyt: olen allerginen kuuselle ja kouluissa oli aina oikeat kuuset. Minulla tuo kestää kauan, nousee kuume ja poskiontelot tulehtuvat. Nyt aikuisenakin olen monesti jouluaattona ollut punkteerattavana ja happea hengittämässä, kun isovanhemmat ovat jääneet lastenvahdeiksi siksi aikaa. Meillä ei ole enää kuusta, mutta joulunajan kukat tuoksuvat kaupoissa ja vaikka yritän välttää käymästä, niin jostakin aina saan kurkkukivun, sitten kuumeen ja astma pahenee.
Oikeasti on niitä jotka ovat allergisia joululle ja siksi sairastuvat silloin aina.
eikös tuommoiset kauan sitten sattuneet jutut voisi unohtaa ja antaa anteeksi?
Mononukleoosi pari vuotta sitten. Kiva joulupöydässä tuijotella herkullisia ruokia pystymättä niitä syömään. Ja olokin oli tosi heikko
Vierailija kirjoitti:
voi sua raukkaa