Paskimmat joulumuistosi?
Kommentit (255)
Pari vuotta sitten, kun äitini kuoli.
Hyasintti kirjoitti:
Paskin joulumuisto on se, kun lapsuudessa tavoista poiketen vietettiin joulua kotona mummolan sijaan. Joulua oli kutsuttu viettämään myös tätini silloisen miehensä kanssa. Kuten jo etukäteen osasin pelätä, niin alkoholi näytteli pääosaa. Tädin mies sai raivokohtauksen ja aikuiset saivat naapureiden avustuksella heitettyä miehen ulos. Pikkusiskon kanssa lukittauduttiin vessaan turvaan. Ryyppääminen jatkui ja seuraavaksi äitini ja isäni alkoivat tappelemaan. Poliisit tulivat ja veivät äitini putkaan. Täti jäi edes yöksi ja lohdutteli meitä. Kai me jotain lahjojakin saatiin, mutta eipä ole jäänyt mieleen mitä.
Pisteet poliisille etteivät automaattisesti raijanneet isäänne putkaan, kuten usein vanhempien välisissä riidoissa käy.
Vierailija kirjoitti:
Hyasintti kirjoitti:
Paskin joulumuisto on se, kun lapsuudessa tavoista poiketen vietettiin joulua kotona mummolan sijaan. Joulua oli kutsuttu viettämään myös tätini silloisen miehensä kanssa. Kuten jo etukäteen osasin pelätä, niin alkoholi näytteli pääosaa. Tädin mies sai raivokohtauksen ja aikuiset saivat naapureiden avustuksella heitettyä miehen ulos. Pikkusiskon kanssa lukittauduttiin vessaan turvaan. Ryyppääminen jatkui ja seuraavaksi äitini ja isäni alkoivat tappelemaan. Poliisit tulivat ja veivät äitini putkaan. Täti jäi edes yöksi ja lohdutteli meitä. Kai me jotain lahjojakin saatiin, mutta eipä ole jäänyt mieleen mitä.
Pisteet poliisille etteivät automaattisesti raijanneet isäänne putkaan, kuten usein vanhempien välisissä riidoissa käy.
Äiti selviää kotona paremmin lasten kanssa kuin isä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyasintti kirjoitti:
Äiti selviää kotona paremmin lasten kanssa kuin isä!
Äiti selviää putkassa, siinä missä isänkin päästä höyryt haihtuu. Pelkkää seksismiä sinun perustelusi.
Äiti kutsui aattona tuttavapariskuntansa kylään. Vanhempani olivat nimenomaan aina painottaneet, että joulu on perhejuhla, aattona ei lähdetä mihinkään ja ketään ei kutsuta kylään eikä koskaan poiketa perinteistä, vaikka me lapset pyydettäisiin, mutta sitten äiti kyllä sai ottaa omia vapauksia. Oli tylsää istua omassa huoneessa ja odottaa, että vieraat lähtee pois.
Toisena jouluna meidän perheen kissa jouduttiin viemään lopetettavaksi jouluaattona. Olin mukana eläinlääkärillä, se oli hirveää. Sinä jouluna vähän jokaisella perheenjäsenellä oli muutenkin murhetta ihan omasta takaa.
Hartaasti odotettu ensimmäinen joulu perheenä, vauvamme oli 6kk. Miehellä oli edellispäivänä alkanut silmätulehdus ja aattoaamuna sanoi että kyllä hänen pitää nyt mennä päivystykseen ja sinne sitten jäi, tuli viestiä että päivystävä lääkäri koettaa saada silmälääkärin konsultoimaan... sidekalvontulehdus.
Vauva sai hampaita, oli kiukkuinen ja kitisi. Vanhempani olivat kipeinä, sisaruksia minulla ei ole.
78 täällä haluaa vaan kertoa, että ukki kävi tänään ja ruokakin maistui oikein hyvin. Joulu meni tosi mukavasti.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkosen joulumakkara.
Kaikkosen joulumakkara on kyllä häpäisy kaikille niille joiden joulu on ollut oikeasti surkea.
Eikä kaikkonen edes ole yksin vaan exän ja lasten kanssa, oli jossain haastattelussa.
Eikä rahasta puutetta. Häpeä, Kanki!
Pahin jouluni, kun mutsi tuli kylään, olin tehnyt ruuat ja kinkun laittanut.
Ruuan kanssa viini maistui mutsille, meille tuli riitaa, otti vielä avaamattomat paketit jotka oli tuonut ja lähti. Lapsille ei ollut kiva selittää, että miksi joku toimii noin. Seuraavana päivänä paketit olivat ovemme takana mutta ei se enää lohduttanut.
.
Kuinka monessa tarinassa syy paskaan jouluun onkaan ollut alkossa. Herää kysymys miksi Alkot on nykyään auki jopa jouluaattona. Antakaa hyvät ihmiset lapsillenne selvä joulu!
Vierailija kirjoitti:
Eikä kaikkonen edes ole yksin vaan exän ja lasten kanssa, oli jossain haastattelussa.
Eikä rahasta puutetta. Häpeä, Kanki!
joulumakkara on uusi kanki
Vierailija kirjoitti:
tuttavanainen kertoi, että oma isänsä (tai joku) yritti tulla kännissä kirveellä lastenhuoneen oven läpi jouluna. 8-vuotias tyttö pakeni ikkunasta. tämä 70-luvun suomessa.
Jos se isukki vain imitoi kohtausta Hohto elokuvasta
Pahin muisto on kun eno oli niin päissään, että se urinoi isän vinyylisoittimen päälle. Siis nosti kannen ja kuvitteli ilmeisesti olevansa vessassa. Sen jälkeen se istui sohvalle mun uuden lelulohikäärmeen päälle ja hajotti sen. Sitten se alkoi kertomaan kaikkien kuullen hyvin seksistisiä juttuja ex-vaimostaan, mikä oli materiaalia "ei lapsille".
Ei hyvä joulu.
Tämä joulu on ollu paskin ikinä koska aatto oksennettiin koko päivä koko porukka eli mä, mies ja kaksi pientä lasta. Meni suunnitelmat täysin uusiksi aaton suhteen...
2007 keskenmeno, 2013 ero (mies petti) ja 2016 äiti kuoli.
En vietä enää joulua.
Exän käytöstä häpesin monena vuonna. Yksi joulu oli ylitse muiden. Hän vihasi joulua ja ei pitänyt minun perheestäni (selvisi tietysti liian myöhään) ja halusi sen loukkaavasti osoittaa. Olin lähtenyt aattona raskausmahani ja taaperon kanssa vanhemmilleni viettämään joulua, tunnelma oli hyvä ja kaikki juhlavaa ja rentoa. Mies jäi vielä kotiin ja puhe oli että tulee perästä syömään jne myöhemmin. Kyllä tuli, pilkkihaalari päällä. Joi kupin kahvia, mitkään muyt tarjottavat ei kelvannut. Äijä todellakin vain kävi, oli ehkä vartin. Sukulaisemme olivat aivan ihmeissään ja koittivat ystävällisesti jutustella ilman vastakaikua. Mies häipyi ja illalla kotiin mentyäni minä ilmoitin että mieluummin olisi pysynyt poissa kuin noin minut häpäissyt. Vielä joku vuosi siinä yhteiseloa oli sen jälkeen mutta miehen ilkeys ja mielenterveysongelmat kävivät liian raskaaksi hänelle itselleen. Tilinpäätöksensä teki itse sitten kun apua ei suostunut vastaan ottamaan.
Nyt mulla ja lapsilla on kaikki hyvin ja ei tarvitse pelätä mitä kummallisempia tempauksia joilla osoitettiin aina se minun arvottomuuteni tavalla tai toisella. Oli sitä hullu kun aina antoi anteeksi.
Kaikkosen joulumakkara.
https://www.is.fi/viihde/art-2000005945920.html