Paskimmat joulumuistosi?
Kommentit (255)
Ei ole paskoja jouluja ollut.... vielä.
Koskaan ei ole liian myöhäistä.
Minullakin on joku hämärä muistikuva, että joku joulu aatonaattona oltaisiin sisarusteni kanssa oltu isällämme, itse silloin joku lukiovuosi meneillään. Iskä sitten juonut viinaa ja meillä tullut jotain sanaharkkaa kuten teinitytöllä ja ärtyneellä alkoholistilla helposti tulee. Muistan, että lähdin siinä _ovet paukkuen_ sisarusteni kanssa lumisateeseen, että me mennään sitten äidille ja hyvää joulua ymsyms. ja junia peruttiin lumipyryn vuoksi eikä minnekään päässyt lämpimään. lopulta kuitenkin taidettiin päästä äidille, joka tuli sitten asemalle vastaan. jotenkin tuo saatiin sovittua aatoksi, en jaksa muistaa.
Ei ole onneksi tainnut yksikään joulu mennä täysin pilalle vaikka haastavia persoonia ja ongelmia lapsuudenperheessä riittää. On isä ollut varmasti humalassa joskus, muttei ole jäänyt mieleen mitään pahempia rähinöitä tai traumoja. Jotenkin jouluna ovat kaikki osanneet olla erityisen ihmisiksi. Varsinkin nyt aikuisena oman perheen kanssa on ollut mukavia jouluja kun saa varmistettua joulurauhan näkemällä omia sukulaisia vain päiväsaikaan.. :D ei tule oikeastaan mitään auttamattoman p a s kaa joulua mieleen vaikka varmasti saisi ne niinkin muisteltua, muttei oikein huvita varsinkaan näin jälkeenpäin kun nykyään on itsellä valta joulunvietosta. :) Tämäkin joulu oli tosi ihana vaikka mies karkasi perhettäni kun kävivät syömässä. Oli kuitenkin pukit ja hyvä tunnelma eivätkä olleet liian pitkään... ja sitten vielä ihan pienesti perheen kesken ja sitten miehen vanhemmilla. Napa kyllä meinaa revetä jos jotain p a skaakin.
Kun odotin esikoisiani ja oltiin anoppilassa jouluaattona yötä, mies halusi lähteä vanhojen kavereiden kanssa baarissa käymässä, lupasi tulla ennen puolta yötä takaisin. No eipä tullut ja oli halaillut baarissa exänsä kanssa, ei silti kuulemma pettänyt, ja oikeastaan se nainen vaan yhtäkkiä tupsahti jostain hänen kaulaan vasten miehen tahtoa... , tästä halusi itse minulle kertoa etten kuulisi muualta... Kännykkä sammui yön aikana ja aamutunneilla sain hänet kiinni, oli kuulemma naapurirapussa ja tulee ihan kohta.. Noin kolmen tunnin päästä saapui juuri ennen kun piti lähteä ajamaan minun isovanhempiani joulutervehtimään. Meni se aattoyö aikalailla itkien.
Samainen mies myös yksi joulu mursi nenäni juuri ennen aattoa niin että se meni silmin nähden mutkalle, aattoa mentiin viettämään miehen veljen perheen luokse. Siellä olikin tapana ottaa alkoa reilusti enemmän kun mitä mielestäni pikkulapsiperheiden joulunviettoon kuuluisi. Mies naljaili minulle koko päivän kaikesta mahdollisesta, sekin oli minun vika kun meidän muksut sai lähes kaikki lahjat ensimmäisestä säkistä minkä pukki jakoi, ja kokonaisuudessaan enemmän lahjoja kuin serkkunsa, itse olin viikkotolkulla pyytänyt miestä tiedustelemaan veljeltään lahjamääriä että menisi lahjat tasan eikä kellekään lapsista tulisi harmitusta.. Silti se muka oli minun vika.. Olin myös antanut miehelle liikaa lahjoja (edellisvuonna olin kuullut kuukausi tolkulla siitä miten en arvosta miestä tai välitä hänestä kun annoin vain määrän x hänelle lahjoja ja nekin oli vissiin ihan surkeita..) Purskahdin itkemään serkkulassa illemmalla kun en kestänyt miehen jatkuvaa piikittelyä, mitä harrasti niin ettei muut nähneet, tuli esim kuiskimaan korvaani hirveyksiä, hänellä oli tapana mm huoritella ja uhkailla esim.murhapoltoilla.. Kerroin kaikille itkien nenän murtamisesta ja ympäripyöreästi muistakin pahoinpitelyistä ja lastasin lapsemme räkä poskella autoon, teki pahaa kaikkien paikalla olleiden lasten puolesta kun olisivat halunneet vielä leikkiä keskenään. Serkkuja varsinkin kun jäivät sinne humalaisten aikuisten kesken, minä kun olin ainut selvä, serkkulan aikuisille ei ollut ikinä niin justiinsa tarvitseeko alta kouluikäisetkään lapset selviä hoitajia... Omien lapsien joulu jatkui siitä eteenpäin sentään kivasti kun mentiin selväjärkisempien sukulaisten luo.
Tämä joulu meni paremmin, mies on nyt vihdoin ja onneksi exä ja minä sain lapset.
Tänne taas paskimpia joulujutskia
Opiskelin toisella paikkakunnalla mutta raahauduin kouluksi kotiin vaikka oli karmea flunssa. Luulin että saisin levätä, mutta äiti tuli huoneeseni aukomaan ikkunaa ja mäkättämään että lopeta esittäminen, pikku nuha. Saunassa sitten pyörryin ja isäni soitti paniikissa ambulanssin, tätini kun oli kuollut nuorena saunaan ja isä luuli että nyt meni tytärkin! Äiti motkotti ja mäkätti, että haluan huomiota. Ambulanssin miehistö kyseli olenko ottanut alkoholia, lääkkeitä tai huumeita mikä tuntui kurjalta vaikka työtäänhän vain tekivät. Ei viety sairaalaan koska olin vain pyörtynyt kuumeen takia, isä talutti minut yläkertaan lepäämään ja sanoi vahtivansa ettei äiti pääsisi enää kiusaamaan. Äiti huusi ja raivosi alakerrassa että isin lellipentu siellä! Pahinta on että äiti oli selvinpäin.
Jälkeenpäin äiti pyysi anteeksi mutta välimme eivät korjaantuneet.
Äiti uhriutui ja isä joi ja huusi. Matkustaakin aina lämpimään jouluksi. Terveisiä Thaimaasta.
Lapsuuden joulut. Millon toinen vanhemmista uhkaili että tappaa meidät, milloin sai nyrkistä. Muistan hytisseeni vaatekaapissa piilossa, jotta minua ei löydettäisi. Nykyään saan onneksi päättää miten ja millaisen joulun itselleni ja rakkaimmilleni luon.
Oletteko lukeneet tarinan Eerosta Iltasanomista? Eero aikoi nukkua joulun yli pillereiden avulla kun rahaa ruokaan ei ole.
Kaikki joulut oli syvältä p*rseestä siihen asti kun täytin 16v. ja muutin omilleni. Sen jälkeen en ole joulua viettänyt, enkä vietä.
Kolme joulua tulee mieleen, eri tavalla hankalia. Äitini on alkoholisti, ja muistan lapsuudesta erään viinanhuuruisen aaton kun äiti keksi että lähtee minun kanssani lainaamaan perunoita naapureilta. Naapuri oli luokkakaverini ja he olivat tosi varakkaita. Siellä istuin lukaalissa häpeämässä kun häiritsimme ihmisiä jouluna ja äiti vielä humalassa. Toisena jouluna olin jo nuori aikuinen ja kuvioissa taas humalainen äiti ja sairas ja huonokuntoinen isoäiti. Olin niin ahdistunut ja häpeissäni kaikesta että kolaroin sukulaisten auton aattona. Näiden tarinoiden opetus on, että miettikää vanhemmat alkoholinkäyttöänne jouluna. :( kolmas huono joulumuisto on aikuisiältä. Olimme miehen sisaruksen perheen luona, jossa oli paljon väkeä, myös minulle melko vieraita kumminkaimoja, eikä mitään mahiksia toteuttaa itselle tärkeitä jouluperinteitä. Oma lapsi oli myös pieni vauva, jonka kanssa oli raskasta pitkään kyläillä kun kukaan ei oikein huomioinut. Ihan sillä tavalla en aio enää suostua joulua viettämään eli oppia ikä kaikki. Hyvää joulua kaikille! <3
Kenenkään puoliso vielä sammunut?
Jouluaatto.Tappelu appiukon kanssa.Poliisi tuli ja vei tappelijat juoppoputkaan.
Aamulla vaimo haki poliisiasemalta isänsä ja miehensä.Miehet olivat hyvin hiljaisia.Asiasta ei koskaan puhuttu.Yhteistä joulua ei enää appiukon kanssa vietetty.Vaimo otti avioeron.
Minulla oli vain yksi lahja ja veljeni avasi sen lupaani kysymättä. Olin 13 v. Muistan sen aina. Siinä oli suklaata ja veljeni oli syönyt sen kaiken. Isä oli koko joulun kännissä ja riiteli äidin kanssa.
Paskin joulumuisto liittyy jouluun, jonka vietimme isäni veljen perheessä. Olin silloin kolmentoista vanha. Isä ja äiti olivat silloin vielä naimisissa. Paikalla oli myös isäni vanha äiti.
Yks kaks kesken aattoillan isäni hävisi jonnekin. Hänen uusi naisystävänsä asui samassa kaupungissa, jossa tämä setäni, joten sinnehän isän oli kesken kaiken päästävä pukkeilemaan. Mikä nöyryytys äidilleni. Oltuaan poissa jonkin aikaa, isäni tuli takaisin mitään selittelemättä, aivan kuin oli lähtenytkin. Että sellaista joulumieltä kaikille....