Miksi ihmiset meikkaa?
Kommentit (35)
Siihen on totuttu, jolloin tuntee itsensä rumemman/tylsemmän/huonomman näköiseksi ilman meikkiä. Tuleekohan joskus kauneusleikkauksien kanssa sama juttu? "Tunnen itseni kauniimmaksi/pirteämmäksi, kun olen parantanut nenää/silmäluomia/mitävaan."
Olen huomannut, että ne, jotka suivaantuvat muiden meikkaamisesta eivät itse ole kovinkaan viehättäviä kasvonpiirteiltään. Sellaisia, etteivät muuttuisi edes meikillä viehättäviksi. Tällaisten on sitten helpompi uskotella itselleen, että "kyllä mustakin saisi kaunottaren meikillä!" No, miksi et sitten meikkaa... Ja vastauksena saa, että "no koska mä olen itsevarma enkä halua peittää itseäni!" Okei... Jos ihminen on oikeasti itsevarma ja hyväksyy itsensä, hän yleensä myös ymmärtää kaikenlaisia ihmisiä ja osaa suhtautua heihin hyväksyvästi. Ylimielisyys muita ihmisiä kohtaan kertoo aina ihmisen omasta todellisesta epävarmuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä nyt ketään ole loukattu, joten voitte rauhoittua. Ap miettii vain meikkaamisen syytä.
Syy on se, että haluaa näyttää paremmalta kuin oikeasti on.
Kuka tässä ei ole ollut rauhallinen?
Eivät läheskään kaikki ihmiset meikkaa.
Miehistä nimittäin aika harva meikkaa missään tilanteessa, tai mihinkään tilaisuuteen.
Syy on se, että haluaa näyttää paremmalta kuin oikeasti on.
-mul ei oikeestaan oo toi ees syynä. :DD Koska välillä näytän paljon paremmalta ilman meikkiä. :DD
Siis tietty on tietynlainen meikki, joka kaunistaa, mut mul ei oo mitää ajatusta et haluun olla ns parhaimmillani koko ajan jotenki et ulkonäkö on paras mahdollinen, oon nii kyllästyny eikä mua kiinnosta... :D
enkä oo yhtää sen tyyppinen et ajattelen jtn symmetrian muotoja päivästä toisee et kuinka saisin VIELÄKIN paremman näköseks tyylii mun poskipään muodon. :D
enemmän meikkaan siks et se on hauskaa ja tiedän mikä meikki sopii mulle, vaikka moni onki sanonu et oon kauneimmillani ilman meikkiä.
jos mä meikkaisin jatkuvasti siks, et haluun olla mah hyvännäkönen, nii mul ois kyl tosi tarkka rutiini meikeissä ja mä meikkaisin sil tavalla ett se oikeesti toteutuis ja näkyvästi. :D
Peittää rumuutensa. Monilla on ruma iho jne.
Fanntasia siitä että tekee mieeli nussia vaikka hedelmävihannesosaaastolla jäntereeikkään lihakauppiaan kansssa joka auudilla.
Harvoin meikkaan viikonloppuisin kun pörrään lähinnä metsässä mutta arkena täytyy töihin vähän nostaa kulmia ja ripsiä ettei asiakkaat säikähdä ja juokse karkuun.
Koska
1. Mulla on punaisia aknearpia
2. Näytän omasta mielestäni rumalta ilman
3. Mulla on heikko itsetunto
4. Meikkaaminen on kivaa ja rakastan kaikkea kimaltavaa, vaaleanpunaista, kultaa ja erivärisiä huulipunia
N25
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä en meikkaisi? Huvittaa nää ihmiset jotka mainostaa kaikille meikkaamattomuutta ja hiusten värjäämättömyyttä. Ei nyt millään pahalla, mutta olette niin harmaavarpusia ettei teitä edes huomaa.
Olen tyytyväinen itseeni ilman meikkiä ja maantienharmaalla tukallakin, mutta miksi ihmeessä olisin niin kun meikillä ja suklaanruskealla tukalla näytän mielestäni 100 kertaa paremmalta.
Hiusten väristähän tuo värjäämättömyys riippuu, jos on se omasta mielestä täydellinen ruskea tukka jo niin mitä sitä värjäämään. Meikkaamisen suhteen samaa mieltä.
No, minä haluan korostaa hyviä puoliani.
Mulla on sen verran vaalea iho, että ilman meikkiä näyttäisin lähinnä kuolleelta. Enkä halua porukkaa säikytellä ihan niin paljoa..
Vierailija kirjoitti:
Näytän meikillä pirteemmältä. Olen hyvin väritön muuten. Meikki suojaa kesällä mun kasvoja auringolta ja talvella pakkaselta.
Tässä on varmaan jotain perää. Olen käyttänyt vuosikausia meikkivoidetta ja puuteria SFP-kertoimella, ihoni on täysin rypytön, kun taas meikkaamattomilla ystävilläni on jo ryppyjä otsa ja silmänaluset täynnä. Ehkä osasyynä tosiaan tuo, että meikki suojannut ihoani talvella pakkaselta ja kesällä auringolta.
Ihmiinen toi vttu kuin dynamo nykyäään. Polkemalla tuotetttua energiaa.