Yksinkertaisia asioita joita tuttunne ei ole tietäneet?
Esim. tämä perinteinen, 19-vuotias ei tiedä mikä on korko...
Kommentit (50)
Että tietäneet-sanan, voi kirjoittaa myös tienneet.
Eräs tuttavani ei tiennyt että Kypros on itsenäinen valtio. Väitti kivenkovaan sen kuuluvan puoliksi Kreikalle ja puoliksi Turkille.
Kaverini ei tiennyt sitä että armeijaan ei pääse muuta kuin täysin terveet. Kun toisen kaverini poikaystävä jolla oli pysyvä vamma sai vapautuksen armeijasta, niin tämä kaverini ihmetteli isoon ääneen miksei tämä kundi voinut mennä vaikka kirjuriksi tai muihin tehtäviin missä ei tarvitse juosta metsässä. Hän ihan tosissaan kuvitteli että vapautus on jotenkin vapaaehtoinen, ja aina voi silti mennä armeijaan jos vaan itse haluaa.
Naapuri ei tiedä, että omat lapset pitäisi kasvattaa ja huolehtiakin niistä.
Duunikaveri kysyi paljonko on kaks kertaa kaks.
Vierailija kirjoitti:
No mitä vastasit?
Miten lasketaan suorakaiteen pinta-ala.
Mikä on vesitaso.
Mikä on Torinon käärinliina.
Mikä mies oli Mannerheim.
Mikä mies oli Lenin.
Eri henkilöiden suusta, koulutustaustaa amiksesta insinöörin kautta tradenomiin.
Että ampiaiset, mehiläiset ja kimalaiset pistävät ja käärmeet purevat. Eräällä tutulla nämä menivät säännöllisesti väärin päin ja kun kerran tokaisin että se menee juuri päinvastoin, hän alkoi hölmistyneenä pohtia että "kun niillä käärmeillä on se teräväpäinen kieli niin eikö ne niillä pistä?".
Vierailija kirjoitti:
Naapuri ei tiedä, että omat lapset pitäisi kasvattaa ja huolehtiakin niistä.
Tämä on yllättävän yleistä.
Yllättävän moni ei erota kimalaista/mehiläistä/ampiaista toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Eräs tuttavani ei tiennyt että Kypros on itsenäinen valtio. Väitti kivenkovaan sen kuuluvan puoliksi Kreikalle ja puoliksi Turkille.
No eihän tuo ole paha.
Tiesi, että on jaettu kahtia kreikkalaiseen ja turkkilaiseen puoleen.
Luulen, ettei keskivertosuomalainen, joka ei ole matkustellut Kyproksella ja on aikuistunut Kyproksen kriisin jälkeen, tiedä tuotakaan.
No ei nyt ehkä kauheen ihmeellinen, mutta viimeisin oli tämä, kun kaveri ei tiennyt mikä on kärrypoletti. Ei ollut sellaista koskaan nähnyt/ kuullut... Taitaa ollakin ostoskori-ihmisiä.
Korkeakoulutettu ja ihan sivistyneen oloinen ihminen (ikä 45v.) ei ollut koskaan kuullutkaan Risto Jarvasta.
Tämä jotenkin hätkähdytti, koska Loma, Jäniksen vuosi, Mies, joka ei osannut sanoa ei jne. on mulle vähän sama kuin ei tietäisi Peppi Pitkätossua.
Mutta ystävyys jatkuu ja onkin arvokasta saada ystäviä näin myöhemmällä iälläkin. Eli tämä ei todellakaan ole tämän ihmisen haukkumista.
Ihmettelin vain suuresti. En tietysti ääneen.
Mikä ero on toukalla ja madolla.
Majavat eivät syö kalaa.
Ne pitkäjalkaiset linnunhonkkelit Suomen soilla ovat kurkia, eivät haikaroita.
Vierailija kirjoitti:
Kaverini ei tiennyt sitä että armeijaan ei pääse muuta kuin täysin terveet. Kun toisen kaverini poikaystävä jolla oli pysyvä vamma sai vapautuksen armeijasta, niin tämä kaverini ihmetteli isoon ääneen miksei tämä kundi voinut mennä vaikka kirjuriksi tai muihin tehtäviin missä ei tarvitse juosta metsässä. Hän ihan tosissaan kuvitteli että vapautus on jotenkin vapaaehtoinen, ja aina voi silti mennä armeijaan jos vaan itse haluaa.
Noinhan sen pitäs olla kun kaveris sanoo! Olihan b-miehiä sodassakin.
Naapurin vanhapoika meni naimisiin. Kyselin sitten jälkeenpäin, kuinka hääyö meni. Mies mietti pitkän aikaa ja totesi: "Olipa jännässä paikassa".
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän tuo ole paha.
Tiesi, että on jaettu kahtia kreikkalaiseen ja turkkilaiseen puoleen.Luulen, ettei keskivertosuomalainen, joka ei ole matkustellut Kyproksella ja on aikuistunut Kyproksen kriisin jälkeen, tiedä tuotakaan.
Minun nyt jo eläkkeellä oleva isä oli tullissa töissä. Kertoi että tuolloin ennen vuotta 2004 kun Kypros liittyi EU:n jäseneksi sai vähän väliä vääntää rautalangasta ihmisille että Kypros ei ole EU:ta, ei edes eteläosa, ja sieltä tulevat lähetykset eivät ole EU:n sisäistä tavaraliikennettä. Ja ihan merkittävien suomalaisyritysten edustajat sitä kuvittelivat.
Vierailija kirjoitti:
Et taida kovin korkeatasoisessa duunissa olla jos kollegat ovat tuota luokkaa :D
Mutta vapaa-ajalla tapahtunutta: 47-vuotias nainen väitti kiven kovaan, että nolla kertaa yksi on yksi. Oli järkkymätön kannassaan.
Soitti sitten exälleen (kauppatieteiden tohtori) ja saatiin varmistus. Okei, kyseinen henkilö oli hieman nauttinut, mutta silti...
Taitaa olla mies, kun heidän kengissä ei liiemmin korkoja ole.