Miksi jotkut ihmiset uskoo juoruja?
Hitto että mua ärsyttää ihmiset jotka ei kyseenalaista mitään, vaan kaikki mitä kuulevat on automaattisesti totuus. Sitten vedetään hirveitä raivokohtauksia asioista jotka ollaan kuultu kylän pahimmalta juorukellolta.
Kommentit (24)
Ei savua ilman tulta. Näinhän se on.
Juoruilua vastustavat eniten juurikin sellaiset henkilöt, joista on aihettakin juoruta. Mistähän lienet johtuu tuokin ilmiö?
Vierailija kirjoitti:
Ei savua ilman tulta. Näinhän se on.
Juoruilua vastustavat eniten juurikin sellaiset henkilöt, joista on aihettakin juoruta. Mistähän lienet johtuu tuokin ilmiö?
Höpö höpö. Vai pitäisikö sanoa, että noin vastaa vain kypsymätön ja ilkeä aikuislapsi? Mistähän se sitten johtuu? Tiedätkö itse elän lähes erakkona ja silti jotkut muka tietää minusta sitä sun tätä. Aika erikoista kun en ole kenenkään noiden tai juuri muidenkaan kanssa keskustellut tai käy missään. Oikein huvittaa välillä, että kristallipallonko muut luulee niillä olevan vai mistä luulevat tietävän ja tuntevan minut. Ei niistä oletuksista ja mutuista itseään tunnista lainkaan 😅 itse mietin vaan, että hävettäisi olla noin hölmö!
Ap. , miten voit nimetä jonkun ihmisen kylän pahimmaksi juorukelloksi?
Tuohan jos mikä on toisen ihmisen nimittelyä vastoin totuutta, että panettelet jotakin kylän ihmistä juoruilijaksi vastoin totuutta.
Kannattaa elää sillä tavalla, ettei aiheuta juoruja itsestään.
Juoruhan on siinä mielessä yleensä hauska, että osa juorusta on totta ja monesti osa spekulaatiota tai silkkaa mielikuvituksen tuotetta. Vastuu jää aina kuulijalle. Juorut saattavat vaikuttaa esim. siinä tapauksessa, kun firmassa haetaan merkittävälle paikalle tekijää.
Olen myös nähnyt tilanteen, jossa eräs ihminen on juorun takia menettänyt työpaikkansa. Kyse oli työpaikkasuhteesta ja suurella todennäköisyydellä juoru piti paikkansa. Irtisanomiseen oli kyllä varmasti muitakin syitä. Henkilö oli todellakin merkittävässä esimiesasemassa.