Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tervehtiäkö kaikkia? Kuka esittelee ja kenet?

Vierailija
12.05.2006 |

Tuli mieleen tuosta " Huonosti käyttäytyvät aikuiset" -ketjusta:

Esim:

Jos on tilanne, kuten Tupperin kutsut tai ristiäiset tai aikuisten illanistujaiset tai 50-vuotissynttärit, joissa on 10-20 vierasta, miten pitäisi toimia? Tervehtiäkö kaikkia käsipäivää, vai tervehtiä yleisesti? Pitääkö esitellä itsensä, vai esitteleekö talon emäntä?

Tätä olen usein miettinyt...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteesta riippuen joko sanomalla kaikille yhteisesti tai virallisemmassa jutussa käsipäivää. Esim. kun aloitin uuden työn ja työkaverit istuivat kahvihuoneessa kättelin jokaisen ja he esittelivät itsensä. Ei siinä kyllä heidän nimet mieleen jääneet kun niin jännitti.

Vierailija
2/10 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kun tervehdit toista ihmistä, tee se kokonaisvaltaisesti ottamalla katsekontakti, hymyilemällä ystävällisesti sekä toivottamalla selkeästi hyvää päivää.

2. Ystävällinen tervehtiminen luo mukavan ilmapiirin ja on osoitus siitä, että olet huomioinut toisen osapuolen.

3. Tervehdittäessä ei katsella muualle, pidetä käsiä taskussa, jauheta purukumia eikä tupakoida.

4. Tervehdi aina isäntäväkeä, kun saavut johonkin tilaisuuteen.

5. Työpaikalle ja kouluun tultaessa tervehditään muita, saapujalla on tervehtimisvelvollisuus.

6. Tervehdi mieluimmin liian usein kuin liian harvoin. Tervehdys ilahduttaa ja palkitaan hymyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Esittäydy, kun menet ensimmäisen kerran sovittuun tapaamiseen tai kohtaat uusia ihmisiä muissa tilaisuuksissa. Esim. työpaikkahaastattelu, työssäoppimisjakson alku, tuttavapiirin järjestämät tilaisuudet.

2. Esittäytyessäsi keskity tilanteeseen, kättele tapaamasi henkilö ja kerro nimesi selkeästi.

3. Työelämässä on tapana sanoa myös ammatti, arvo tai yritys, jota edustaa. Jos et kuullut vastapuolen nimeä, voit sanoa: ¿Anteeksi, en kuullut nimeänne.¿

4. Henkilö, joka tuntee kaksi keskenään vierasta ihmistä, esittelee heidät toisilleen.

5. Hyvien tapojen mukaan esitellään ensin mies naiselle, nuorempi tai alemmassa virka-asemassa oleva vanhemmalle tai ylemmässä virka-asemassa olevalle.

6. Esittelijä aloittaa sanomalla: ¿Saanko esitellä, tässä on Ville Velho.¿ Tämän jälkeen esittelijä kääntyy kiireettömästi toiseen esiteltävään päin sanoen: ¿Wera Wilpas.¿

Tarvittaessa sanotaan myös henkilön virka-asema ja yritys.

7. Esiteltävät keskittyvät tilanteeseen, kuuntelevat mitä esittelijä sanoo, kättelevät toisiaan ja toteavat: ¿Hauska tutustua.¿ Uusi työntekijä tai harjoittelija esitellään aina työtovereilleen työpaikasta riippumatta.

Vierailija
4/10 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehtisin ja esittelisin itseni.

Vierailija
5/10 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa joku jo pitää esitystä tai puhetta tai muuta sellaista, SITÄ EI TIENTENKÄÄN KESKEYTETÄ omalla esittäytymis-showlla. Sen sijaan terverhditään kaikkia yleisellä nyökkäyksellä ja hymyllä (katse kiertää huoneessa kaikkien silmissä) ja istutaan huomaamattomasti paikalleen. Sitten kun esitys/esitykset ovät ohi ja on siihen mahdollisuus, vaikka kahvitauko tms., kierretään esittäytymässä kaikille.

Vierailija
6/10 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä oli mummoni syntymäpäivät. Mummoa ensin onniteltiin ja sitten oli jotain virallista puhetta ym. Äitini esitteli meitä tilaisuudessa kahvin aikana ja sen jälkeen sukulaisilleen, koska me emme tunteneet heitä. Osa ollaan nähty joskus lapsena, suurinta osaa ei koskaan. Ihan luontevasti se kävi siinä juhlan edetessä.

Vierailija
7/10 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen jotenkin huomaamaton ihminen, sekä hyvin ujo, minua ei noteerata, jos tervehdin. Jos on ap:n mainitsema tilanne, odotan mieluumin, että tilaisuuden isäntä/emäntä esittelee minut. Koen äärettömän vaikeaksi mennä vieraan ihmisen luokse ja tervehtiä; varsinkin kun minusta tuntuu, että läsnäolijat eivät ole huomanneet minua. Jos joku sen takia pitää minua epäkohteliaana tai huonosti käyttäytyvänä, niin sitten pitää; muiden ihmisten on niin vaikea ymmärtää ujoja ihmisiä.

Vierailija
8/10 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suupielestä vaan sihauttaa eihän sitä kukaan edes kuule.

Vierailija
9/10 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos suupielestä vaan sihauttaa eihän sitä kukaan edes kuule.

Omasta mielestäni olen ihan kuuluvasti tervehtinyt, kun joskus olen rohkaistunut, joku saattaa jopa lähistöltä kääntää päänsä ja katsoa kummeksuen. Mutta jostain syystä eivät tervehdi. Olen siis oppinut, ettei edes kannata vaivautua.

t: 10

Vierailija
10/10 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on muiden tyhmyyttä jos eivät huomioi. Oletpahan ainakin yrittänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi