Miksi niin monet ihmiset tyytyvät siihen "second bestiin"?
Miksi kukaan tyytyy ihmissuhteissaan toiseksi parhaaseen, kun parempaakin olisi tarjolla?
Kommentit (47)
Elämässä painaa muutkin asiat kuin parisuhde. Moni haluaa pitää ydinperheensä kasassa, vaikka se best tulisikin tarjolle, kun toisessa kupissa on second best + lapset yhdessä kodissa.
Toiseksi parashan ei tarkoita millään lailla huonoa...
No, se paras ei ollut kiinnostunut. Piti tyytyä, ei toiseksi parhaaseen, vaan lähes huonoimpaan,
Syynä myös olematon itsetunto.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen usein ihmetellyt samaa. On paljon parempi olla yksin kun tyytyä mihinkään second bestiin. Itse olen aina ollut vain sen kanssa kenen todella haluan.
Tuota harvinaista etuoikeutta ja herkkua pääsee kokemaan minimaalisen pieni prosentti väestöstä. Jos kaikki alkaisivat oikein kunnolla valikoimaan puolisonsa, ei täällä kukaan löytäisi seuraa. Läheskään kaikki eivät todellakaan saa juuri sitä ihmistä, jota he haluavat.
Joillekin ihmisille se paras vaihtoehto on aina joku muu kuin oma partneri.
Vierailija kirjoitti:
Elämässä painaa muutkin asiat kuin parisuhde. Moni haluaa pitää ydinperheensä kasassa, vaikka se best tulisikin tarjolle, kun toisessa kupissa on second best + lapset yhdessä kodissa.
Tosissasi?
Kakkoseksi jäit taas :)
Naiset etsii parempaa koko ajan.
Johan täällä oli loistava aloitus, jonka sisältö oli "minä olen koulutettu ja itsenäinen nainen, olen käynyt salilla ja kahvitellut pt:n kanssa 1,5 vuotta, mikä muka väärin kun mies hoitaa lapsen 3-v. ja talouden???".