Miksi niin monet ihmiset tyytyvät siihen "second bestiin"?
Miksi kukaan tyytyy ihmissuhteissaan toiseksi parhaaseen, kun parempaakin olisi tarjolla?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monikaan ei kyllä varmaan siinä tapauksessa tyydy, jos "parempaa" todella olisi tarjolla.
No kyllä itse asiassa tyytyy. Liekö kyse sitten heikosta itsetunnosta vai mistä.
Ai, että useinkin tilanne on se, että "tuo unelmieni nainen, johon olen korviani myöten rakastunut, selvästi haluaisi minut myös. Mutta ei, ei siitä mitään tule, olen tämän ihan kivan Pirkon kanssa kuitenkin."
Toisinpäin se kyllä yleensä menee, tavispirkkoon tyydytään kun ei saada parempaa.
Millainen on tavispirkko ja millainen parempi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monikaan ei kyllä varmaan siinä tapauksessa tyydy, jos "parempaa" todella olisi tarjolla.
No kyllä itse asiassa tyytyy. Liekö kyse sitten heikosta itsetunnosta vai mistä.
Ai, että useinkin tilanne on se, että "tuo unelmieni nainen, johon olen korviani myöten rakastunut, selvästi haluaisi minut myös. Mutta ei, ei siitä mitään tule, olen tämän ihan kivan Pirkon kanssa kuitenkin."
Toisinpäin se kyllä yleensä menee, tavispirkkoon tyydytään kun ei saada parempaa.
No Parempi koittaa saada Pirkon miestä pauloihinsa, eikä ole vielä onnistunut, vaikka on kuinka tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun se "best" ei jaa näkemystä yhteisestä tulevaisuudesta. Nykyään tosin naiset ovat ratkaisseet tämän ongelman olemalla yksin ja jättämällä ne second bestitkin pois.
Eihän hän silloin ole "tarjolla" ja eikä suhde hänen kanssaan edes mahdollinen?
Miten ihmiset oikein ovat tarjolla? Mitä se tarkoittaa, kun ollaan tarjolla?
Minä olin tarjolla ennen kuin löysin puolisoni. Olin siis parisuhdemarkkinalla, kunnes poistuin sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun se "best" ei jaa näkemystä yhteisestä tulevaisuudesta. Nykyään tosin naiset ovat ratkaisseet tämän ongelman olemalla yksin ja jättämällä ne second bestitkin pois.
No, oletan että ap aloituksessaan tarkoitti, että ollaan jonkun kanssa, vaikka mahdollisuus suhteeseen jonkun kanssa, jota pitää parempana vaihtoehtona, olisi eli tällä "paremmallakin" kiinnostusta siihen (mikä on hyvin harvinainen kuvio varmasti). Ei tässä mistään tyrkyllä olosta ole puhuttu.
Minä olen usein ihmetellyt samaa. On paljon parempi olla yksin kun tyytyä mihinkään second bestiin. Itse olen aina ollut vain sen kanssa kenen todella haluan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne nyt kellekin tarkoittavat. Tavispirkko on varmaan joku ihan kiva, mukiinmenevä nainen, jonka kanssa kyllä voidaan parisuhteen tapaisessa olla, kun se kaikista ihanin nainen ei ole kiinnostunut. Tilaisuuden tullen vaihdettaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, oletan että ap aloituksessaan tarkoitti, että ollaan jonkun kanssa, vaikka mahdollisuus suhteeseen jonkun kanssa, jota pitää parempana vaihtoehtona, olisi eli tällä "paremmallakin" kiinnostusta siihen (mikä on hyvin harvinainen kuvio varmasti). Ei tässä mistään tyrkyllä olosta ole puhuttu.
Aha, en kyllä tiedä sellaisia tapauksia, enkä ole itsekään tehnyt koskaan niin. Olen tavoitellut itselleni parasta mahdollista parisuhdetta, välillä on onnistunut, välillä ei.
Se on juuri tuo "tarjolla"-sana, mikä aloituksessa hämää ja tekee kysymyksestä oudon. Jos jotain/joku on tarjolla eli saatavilla, mahdollisuuksien rajoissa, niin eihän sitä silloin tarvitse tyytyä mihinkään/kehenkään muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan tyytyy ihmissuhteissaan toiseksi parhaaseen, kun parempaakin olisi tarjolla?
Nimenomaan ei ole tarjolla, silloinhan sitä ottaisi sitä parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Älkää kommentoijat viitsikö elää sentään itsepetoksessa. Ap haastelee ihan asiaa, ette vain halua näköjään tunnustaa sitä.
Voin heti sanoa, että olisin ottanut paljon paremman miehen, jos olisin saanut. Lähinnä seksikkyyden, kiinnostavuuden ja sellaisen katu-uskottavuuden saralla oli puutteita valitussa yksilössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Miten silloin otetaan hänet, se paras?
Vierailija kirjoitti:
Se on juuri tuo "tarjolla"-sana, mikä aloituksessa hämää ja tekee kysymyksestä oudon. Jos jotain/joku on tarjolla eli saatavilla, mahdollisuuksien rajoissa, niin eihän sitä silloin tarvitse tyytyä mihinkään/kehenkään muuhun.
No mutta näinhän juuri todella usein tapahtuu, että sitä parempaa olisi tarjolla, mutta silti menee pupu pöksyyn ja tyydytään siihen toiseksi parhaaseen. Heikkoa itsetuntoa se vain on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyneet vaikka treffeille? Kahville?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen usein ihmetellyt samaa. On paljon parempi olla yksin kun tyytyä mihinkään second bestiin. Itse olen aina ollut vain sen kanssa kenen todella haluan.
Minä en olisi silloin kokenut suhteita vielä lainkaan. Minusta ne kuitenkin kuuluvat normaalin, terveen ihmisen elämään.
Luonne / Pään sisällä tapahtuva toiminta -> Ulkonäkö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta näinhän juuri todella usein tapahtuu, että sitä parempaa olisi tarjolla, mutta silti menee pupu pöksyyn ja tyydytään siihen toiseksi parhaaseen. Heikkoa itsetuntoa se vain on.
Näin ei ole mahdollista käydä. Siten sen sijaan voi käydä, ettei se paras kiinnostu itsestä. Mutta jos parempi kiinnostuu, jokainen ottaa aina hänet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne yhtään ihmistä, joka tyytyisi johonkuhun, jota itse pitää huonompana kuin toista joka olisi ns. tarjolla ja realistisesti ajateltavissa oleva kumppani. Koko tämä kysymyksenasettelu on minusta outo.
Vai ajatellaankohan me eri tavalla sitä, mitä se parempi tarkoittaa? Millä tavalla nuo tarjolla olevat paremmat vaihtoehdot, joita sinä tunnet, ovat parempia kuin se kumppani jonka kanssa nämä tuntemasi tyytyjät ovat? Kenen mielestä he ovat parempia? Omastaan vaiko sen tyytyjän mielestä?
No mulla ei ollut aikanaan edes tarjolla muuta, joten otin sen jonka satuin saamaan. Turvallinen, tylsä mies josta tiesin että mahdolliset lapset kasvattaa hyvin. Voiko sanoa second best jos ei muuta ollut? Intohimoa ei ole ollut tarjolla koskaan ja joskus se surettaa... mutta eikai tällaisella rumalla ihmisellä tartte mitään himojakaan olla. Joskus katselen kaupungilla kaltaisiani tylsiä tanttoja yhtä tylsien ukkojensa kanssa ja mietin ovatko he onnistuneet kuolettamaan kaikki toiveet paremmasta. Minulla se ei ole vielä onnistunut.
Paras oli jo tahollaan naimisissa.