Mies ei saa sanottua mitään positiivista. Jatkuvaa dissausta. Onko muilla samanlaista?
En ole mikään kehujen kalastelija, mutta kyllä ihmetyttää aviopuolison tyyli. Jos vaikka sanon iloisena kampaamokäynnin jälkeen, että kampaaja kehui hiusteni olevan hyvässä kunnossa, niin miehen vastaus on "niinhän ne kaikille sanoo". Jos kerron, että sain kehuja töissä, mies toteaa, että "joo, ihmiset yrittää olla kohteliaita". Tai jos saan hyvän arvosanan opiskeluissa, vastaus on "no ne arvosanat nyt on aina vähän subjektiivisia, niistä on vaikea tehdä oikeita johtopäätöksiä". Mistä tämä tällainen dissaava tapa oikein kumpuaa ja mitä mies sillä kuvittelee sillä saavuttavansa? Valtapyrkimyksiä, ettei nainen vaan nyt kuvittele osaavansa ja pärjäävänsä ilman häntä? Vai mitä ihmettä?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä silti neuvon jättämään sian. Aikuista on paha kouluttaa paremmaksi.
Tämä. Aikuisen kouluttaminen ei vain onnistu.
Äläkä ainakaan hanki lapsia tuommoisen kanssa.
T. Vastaavan negailijan tytär
Meillä oli vähän samanlaista, kun tapasin mieheni.
Keskustelimme siitä paljon, ja toin kyllä esille etten aio elää ihmisen kanssa, jolla on joku outo pyrkimys huonontaa toisten itsetuntoa.
Mieheni sitten lupasi tarkkailla käytöstään, ja selvisi, että hän toisteli vain samoja juttuja mitä oli oppinut kotonaan, monilla suomalaisilla on kotona ollut tosi negatiivinen ilmapiiri ja kaikki kommunikaatio on ollut jotain negaamista.
Mieheni ei esim. ole saanut koskaan mitään positiivista palautetta kotonaan.
Kyse ei siis ollut tahallisesta ilkeydestä, ja huonosta luonteesta, vaan opitun toistamisesta.
Nykyään meillä on kaikki ok, ja mieheni on muuttunut monissa asioissa paljon positiivisemmaksi. Siihen vain vaadittiin tuo tietoisuus siitä miksi se toimi niin.
Ap, sä olet väärän ihmisen kanssa. Oikea ihminen huomioisi ja kehuisi ja olisi kiva sekä asiallinen päivittäin. Ei tuollaista tartte ottaa vastaan.Jos otat, oma valintasi.
Elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi ankeuttajan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Syntymänegatiivari, niinpä. Mies on myös ottanut asiakseen, ettei koskaan naura mun vitseille. Siis ei millään. Eilen kiusoittelinkin miestäni vähän ja sanoin, että sulla taitaa olla vaikea pidätellä naurua ja menet kohta varmaan vessaan salaa hihittämään :) Mies on myös aina hyvin ahdistunut omasta työstään ja vaikka pääsisikin hommaan, josta on haaveillut, niin käy äkkiä ilmi, että sekin on sitten aivan per***stä ja ahistaa. Ehkä minulla vain on äärimmäisen negatiivinen tyyppi tässä elämänkumppanina. ap
Nyt on pakko kysyä että saatko sä jotain masokistista nautintoa siitä että olet tuollaisen kyykyttäjän kanssa? En itse keksi muuta syytä siihen että jatkat suhdetta.Tervettä tuo ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syntymänegatiivari, niinpä. Mies on myös ottanut asiakseen, ettei koskaan naura mun vitseille. Siis ei millään. Eilen kiusoittelinkin miestäni vähän ja sanoin, että sulla taitaa olla vaikea pidätellä naurua ja menet kohta varmaan vessaan salaa hihittämään :) Mies on myös aina hyvin ahdistunut omasta työstään ja vaikka pääsisikin hommaan, josta on haaveillut, niin käy äkkiä ilmi, että sekin on sitten aivan per***stä ja ahistaa. Ehkä minulla vain on äärimmäisen negatiivinen tyyppi tässä elämänkumppanina. ap
Sä et vaan oo hauska. Koitti hymyillä sun jutuille mutta ei onnistunut.
Sinähän se tässä kaivamalla kaivat että sinussa ei ole vikaa mutta mies ei vaan tajua kuinka mainio olet.
Ehkä ette vaan tosiaan sovi yhteen.
Jos sulla ei pää pysy kasassa kuin miehen kehuilla niin oisko jossain vikaa.
Onko ap jotenkin ilmaissut, ettei hänen päänsä pysy kasassa? Ihan terve tuntuu viestiensä perusteella olevan. Sun viestisi puolestaan valoitti ihan hyvällä tavalla negailijoiden ajatusmaailma, joten kiitos siitä (kai).
En ole masokisti ja varmaan arvasittekin, että mies ei tietenkään ollut tuollainen kun tavattiin! Kukapa sitä nyt suhdetta silloin aloittaisi. Hyvin pian alun jälkeen kuitenkin alkoi muuttua (tai paljastaa oman itsensä) ja kuinka ollakaan, avioliitto, yhteinen talo ja kaksi lasta myöhemmin ero ei ehkä olekaan ihan niin simppeli juttu! Ja kuten sanoin, miehessä on toki myös hyviä piirteitä. Tämän yhden (ja ison) jutun haluaisin kuitenkin ymmärtää... ap
Vierailija kirjoitti:
Ja haluat jakaa elämäsi tuollaisen ihmisen kanssa, koska...?
... koska olen vanha, laiska, hidas ja tyhmä. Oman elämän aloittaminen taas nollasta on niin vaivalloista, kun tuon kanssa kuitenkin tulee toimeen. Kun en ole hitauttani ja laiskuuttanut saanut vielä lähdetyksi, niin tässäpä vanhenen.
Onhan minulla muutakin elämää kuin tuo mies. Oli niin mukavaa, kun yliopistossa sain hyviä arvosanoja, vaikka ei niitä kukaan täällä lähipiirissä ymmärtänyt, ja työssäkin olen selviytynyt ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja haluat jakaa elämäsi tuollaisen ihmisen kanssa, koska...?
... koska olen vanha, laiska, hidas ja tyhmä. Oman elämän aloittaminen taas nollasta on niin vaivalloista, kun tuon kanssa kuitenkin tulee toimeen. Kun en ole hitauttani ja laiskuuttanut saanut vielä lähdetyksi, niin tässäpä vanhenen.
Onhan minulla muutakin elämää kuin tuo mies. Oli niin mukavaa, kun yliopistossa sain hyviä arvosanoja, vaikka ei niitä kukaan täällä lähipiirissä ymmärtänyt, ja työssäkin olen selviytynyt ihan hyvin.
Ystävä hyvä, sinulla on vain yksi elämä. Miksi tuhlaisit sen tuollaisen kanssa? Mikäli teillä on lapsia niin kyllä tuollainen negaaja vanhempana tekee paljon hallaa ja lätistää vasta rakentumassa olevan itsetunnon.
Ahaa, sain avauksesta kuvan, että teillä ei ole lapsia. Latistaako mies lapsiakin? Kehuuko heitä koskaan?
Kunnon keskustelu miehen kanssa. Jos ei muuten tajua, niin ehkä pitäisi selittää hitaasti ja selkeästi kuin lapselle tai kehitysvammaiselle miten tuollainen negatiivisuus myrkyttää kodin ilmapiirin ja vaikuttaa lastenkin itsetuntoon ja mielenterveyteen. Ei ole ok pönkittää huonoa itsetuntoaan haukkumalla muita, luulisi aikuisen tajuavan edes tuon verran.
Onkohan puolisosi sinulle kateellinen? Minusta teidän kannattaisi mennä pariterapiaan. Käytöksen takana voi olla jotain syvempää. On mahdollista saada muutoksia tuollaisiin ikäviin kuvioihin ja suhde paremmalle tolalle.
Ap:n poikkis tuli näköjään linjoille.