Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei saa sanottua mitään positiivista. Jatkuvaa dissausta. Onko muilla samanlaista?

Vierailija
16.12.2018 |

En ole mikään kehujen kalastelija, mutta kyllä ihmetyttää aviopuolison tyyli. Jos vaikka sanon iloisena kampaamokäynnin jälkeen, että kampaaja kehui hiusteni olevan hyvässä kunnossa, niin miehen vastaus on "niinhän ne kaikille sanoo". Jos kerron, että sain kehuja töissä, mies toteaa, että "joo, ihmiset yrittää olla kohteliaita". Tai jos saan hyvän arvosanan opiskeluissa, vastaus on "no ne arvosanat nyt on aina vähän subjektiivisia, niistä on vaikea tehdä oikeita johtopäätöksiä". Mistä tämä tällainen dissaava tapa oikein kumpuaa ja mitä mies sillä kuvittelee sillä saavuttavansa? Valtapyrkimyksiä, ettei nainen vaan nyt kuvittele osaavansa ja pärjäävänsä ilman häntä? Vai mitä ihmettä?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No totuudenhan se vaan sanoo.

Sä meet sinne parturille koska se nuoleskelee sua ja onko opinnoista mitään oikeaa hyötyä?

Ei sun tarvis miettiä jos noi toisten kuin miehesi kehut osuisivat oikeasti, mutta ei ne osu.

Mitä on tunneäly?

Ei tunneäly liity mitenkään siihen, että ilman miehen komppia parturin kehut ei tunnu missään.

Vierailija
22/51 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpäs tiedä, mutta mulla on samanlainen ukko ja nykyään välttelen häntä parhaani mukaan, kun en jaksa koko ajan kuunnella jotain negatiivista ja "ohjaavaa" (millainen pitäisi olla ja miten toimia). Kiehukoon liemissään, minä elän elämääni niin kuin minua huvittaa. Käytännössä se tarkoittaa, että olen esim. lopettanut kokonaan kotitöitten tekemisen, koska laatu ei koskaan kelpaa. Hoitakoon asiat itse (= kämppä jatkuvasti pommin jäljiltä, mutta ei liikuta minua). Lapset toki vähän kärsii, mutta onneksi ovat jo isoja ja pystyvät mm. tekemään ruokansa itse.

Lapsenne tuskin kärsivät niinkään sotkuisesta kodistanne, vaan siellä vallitsevasta ilmapiiristä. Olisiko kuitenkin syytä selvittää asiat puolisosi kanssa, jos sinulla ei ole hyvä olla hänen lähellään. Ja jos asioiden selvittämisestä ei tule mitään, miksi olet hänen kanssaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pakko kertoa miehelle ja odotat häneltä vielä loppu rapsutusta, niin ehkä miehen viisasteluun voi kuitata huiskaisemalla päätäänvja sanomalla että tokkopa on kellään näin upeaa tukkaa, on tää vaan ihana ja mäkin oon niin kaunis ja opiskelukin sujuu, ah kuinka oon niin tyytyväinen itseeni!!!.. Ja katot mitä se sanoo.

Vierailija
24/51 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi sun täytyy äijälle kertoa mitä parturi sanoi???

Etkö itse kerro kumppanille jos jokin on ilahduttanut sinua ivän aikana?

Vierailija
25/51 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä meet sinne parturille koska se nuoleskelee sua ja onko opinnoista mitään oikeaa hyötyä?

Ei sun tarvis miettiä jos noi toisten kuin miehesi kehut osuisivat oikeasti, mutta ei ne osu.

Eli kannattaa jätää lyttäävä sika.

Vierailija
26/51 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaa ensin miettiä miksi kaipaa niin kovasti kehuja.

Vierailija
27/51 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap:n mies taisi päätyä linjoille :D

Vierailija
28/51 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa sen oman kumppanin kuuluisi olla se paras kannustaja ja tuki. Tämä ei tarkoita, että pitäisi aiheetta kehua, mutta kyllähän se raskaaksi käy jos toinen hakemalla hakee joka asiasta sen lyttäävän negatiivisen kulman. Jos ei osaa olla myönteinen ja kannustava niin olisi parempi pitää se leipäläpi kiinni eikä ryhtyä mestaroimaan. Toki tämä on oltava molemminpuolista ja näin ainakin itse on pysytty onnellisena yhdessä 35 v.

Vierailija
29/51 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos ainoa ilahtuminen tulee jonkun kehuista ja varsinkin vielä ihmiseltä jolle maksat, niin vika on jossain muualla kuin miehessä.

Jos h%ratsu kehuu sänkytaitoja niin ehkä ei kannata lähtee leijumaan.

Kuka sanoo, että tässäkään esimerkissä tuo hiusten kehu oli ainoa ilahduttava asia tuona päivänä? Perusnegatiivistä ihmistä ei ilahduta yhtään mikään ja sellaisen kanssa elämä käy raskaaksi, sillä ne yrittää vetää toisenkin siihen omaan kurjuuteensa.

Vierailija
30/51 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Eikö nyt kenestä vaan kehut tunnu mukavalta? Ei niitä tässäkään kukaan ole kaivannut. Keskustelun aihe oli se miksi jotkut ihmiset pätee ja kohottaa omaa egoa negaamalla toisia.

Vierailija
31/51 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos ainoa ilahtuminen tulee jonkun kehuista ja varsinkin vielä ihmiseltä jolle maksat, niin vika on jossain muualla kuin miehessä.

Jos h%ratsu kehuu sänkytaitoja niin ehkä ei kannata lähtee leijumaan.

Kuka sanoo, että tässäkään esimerkissä tuo hiusten kehu oli ainoa ilahduttava asia tuona päivänä? Perusnegatiivistä ihmistä ei ilahduta yhtään mikään ja sellaisen kanssa elämä käy raskaaksi, sillä ne yrittää vetää toisenkin siihen omaan kurjuuteensa.

Olen niin samaa mieltä. Seurustelin parikymppisenä tällaisen syntymänegatiivarin kanssa ja mikään ei pohjimmiltaan ilahduttanut häntä. Oli kovin takertuvaa sorttia ja halusi viettää kaiken aikansa kanssani mutta sitten, kun olimme yhdessä, ei ollut tyytyväinen siihenkään. Olin hänen mielestään jotenkin "väärällä tavalla" hänen kanssaan tai kaikki oli muuten vaan ihan sieltä ja syvältä. Sellainen yhdessäolon ilo puuttui suhteestamme kokonaan.

En tiedä, olisiko hän tuolloin ollut masentunut mutta sillä saattoi olla vaikutusta, että vanhempansa olivat erittäin kriittisiä ja päällekäyviä. On aika jäätävää ajatella, kuinka paljon epäterveitä parisuhteita tässä maassa riittää ja että millaisen mallin ne siirtävät eteenpäin mahdollisille lapsille.

Vierailija
32/51 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymänegatiivari, niinpä. Mies on myös ottanut asiakseen, ettei koskaan naura mun vitseille. Siis ei millään. Eilen kiusoittelinkin miestäni vähän ja sanoin, että sulla taitaa olla vaikea pidätellä naurua ja menet kohta varmaan vessaan salaa hihittämään :) Mies on myös aina hyvin ahdistunut omasta työstään ja vaikka pääsisikin hommaan, josta on haaveillut, niin käy äkkiä ilmi, että sekin on sitten aivan per***stä ja ahistaa. Ehkä minulla vain on äärimmäisen negatiivinen tyyppi tässä elämänkumppanina. ap

Vierailija
33/51 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on kyllä ns. hankala ihminen. Korostaa itseään kovasti ja on äärimmäisen kilpailunhaluinen. Siis ihan joka asiassa. Uskoisin, että hänellä on omassa päässään jonkinlainen kilpailu käynnissä minun kanssani ja että tuohon kilpailuun kuuluu juurikin minun painaminen alaspäin. Eroahan täällä usein ensimmäisenä ratkaisuna ehdotetaan kaikkeen. Mutta tässä tapauksessa se ei juuri nyt ainakaan tule kyseeseen. Minua kiinnostaa selvittää, mistä on kyse ennen kuin aletaan eroa miettiä. Sitä paitsi miehessä on myös paljon hyviä ominaisuuksia. En myöskään tunne, että mies saa minut tällä tavallaan masennetuksi. Minulla on paljon hyviä ystäviä ja hyvä työympäristö, jotka tukevat terveellä tavalla itsetuntoani. Enemmän pohdituttaa tuo logiikka miehen suhtautumisen takana ja tahtoisin myös kuulla av:n raadin pohdintoja syistä sekä vertaiskertomuksia! ap

No siis...toki sinä tunnet suhteesi ja miehesi parhaiten, mutta en kyllä ymmärrä, miksi joku haluaisi ehdoin tahdoin olla yhdessä hankalan, itseään korostavan, muita, jopa puolisoaan alaspainavan, kilpailuhenkisen miehen kanssa, joka on sellainen, että tarvitset muuta tukea (ystävät ja hyvä työympäristö) pitääksesi itsetuntosi kunnossa.

Mä ymmärrän, että kukaan puoliso ei ole täydellinen, mutta "hankala luonne" on kyllä aika kokonaisvaltaisen ikävä asia, ei mikään negatiivinen piirre jota voi sietää kun kokonaisuus on hyvä.

Mitä hyvää teidän suhteessa on?

Vierailija
34/51 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Eikö nyt kenestä vaan kehut tunnu mukavalta? Ei niitä tässäkään kukaan ole kaivannut. Keskustelun aihe oli se miksi jotkut ihmiset pätee ja kohottaa omaa egoa negaamalla toisia.

No eikö hän saanut jo niitä siltä parturilta?

Vierailija
35/51 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on kyllä ns. hankala ihminen. Korostaa itseään kovasti ja on äärimmäisen kilpailunhaluinen. Siis ihan joka asiassa. Uskoisin, että hänellä on omassa päässään jonkinlainen kilpailu käynnissä minun kanssani ja että tuohon kilpailuun kuuluu juurikin minun painaminen alaspäin. Eroahan täällä usein ensimmäisenä ratkaisuna ehdotetaan kaikkeen. Mutta tässä tapauksessa se ei juuri nyt ainakaan tule kyseeseen. Minua kiinnostaa selvittää, mistä on kyse ennen kuin aletaan eroa miettiä. Sitä paitsi miehessä on myös paljon hyviä ominaisuuksia. En myöskään tunne, että mies saa minut tällä tavallaan masennetuksi. Minulla on paljon hyviä ystäviä ja hyvä työympäristö, jotka tukevat terveellä tavalla itsetuntoani. Enemmän pohdituttaa tuo logiikka miehen suhtautumisen takana ja tahtoisin myös kuulla av:n raadin pohdintoja syistä sekä vertaiskertomuksia! ap

No siis...toki sinä tunnet suhteesi ja miehesi parhaiten, mutta en kyllä ymmärrä, miksi joku haluaisi ehdoin tahdoin olla yhdessä hankalan, itseään korostavan, muita, jopa puolisoaan alaspainavan, kilpailuhenkisen miehen kanssa, joka on sellainen, että tarvitset muuta tukea (ystävät ja hyvä työympäristö) pitääksesi itsetuntosi kunnossa.

Mä ymmärrän, että kukaan puoliso ei ole täydellinen, mutta "hankala luonne" on kyllä aika kokonaisvaltaisen ikävä asia, ei mikään negatiivinen piirre jota voi sietää kun kokonaisuus on hyvä.

Mitä hittoa? Tarvitsee tukea pitääkseen itsetuntonsa hyvänä?? Kehuja tukasta?

Vierailija
36/51 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syntymänegatiivari, niinpä. Mies on myös ottanut asiakseen, ettei koskaan naura mun vitseille. Siis ei millään. Eilen kiusoittelinkin miestäni vähän ja sanoin, että sulla taitaa olla vaikea pidätellä naurua ja menet kohta varmaan vessaan salaa hihittämään :) Mies on myös aina hyvin ahdistunut omasta työstään ja vaikka pääsisikin hommaan, josta on haaveillut, niin käy äkkiä ilmi, että sekin on sitten aivan per***stä ja ahistaa. Ehkä minulla vain on äärimmäisen negatiivinen tyyppi tässä elämänkumppanina. ap

Sä et vaan oo hauska. Koitti hymyillä sun jutuille mutta ei onnistunut.

Sinähän se tässä kaivamalla kaivat että sinussa ei ole vikaa mutta mies ei vaan tajua kuinka mainio olet.

Ehkä ette vaan tosiaan sovi yhteen.

Jos sulla ei pää pysy kasassa kuin miehen kehuilla niin oisko jossain vikaa.

Vierailija
37/51 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa? Tarvitsee tukea pitääkseen itsetuntonsa hyvänä?? Kehuja tukasta?

Tuskin kannattaa takertua tuohon kampausasiaan, ap käytti sitä vain yhtenä esimerkkinä. Ymmärsin ap:n viestin niin, että hän kestää miehensä negatiivisuuden ja hankaluuden, KOSKA hänellä on muita, positiivisia ihmisiä ympärillään. Minusta asioiden ei kuuluisi mennä noin, vaan puolison pitäisi tuoda jotain hyvää elämään, ei verottaa voimia. Miksi muuten olla suhteessa?

Vierailija
38/51 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä silti neuvon jättämään sian. Aikuista on paha kouluttaa paremmaksi.

Tämä. Aikuisen kouluttaminen ei vain onnistu.

Äläkä ainakaan hanki lapsia tuommoisen kanssa.

T. Vastaavan negailijan tytär

Vierailija
39/51 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko mies vain luonteeltaan pessimisti? Kommentoiko tuollaista kaikille? Ei usko että kukaan oikeasti antaa kehuja vilpittömästi, ärsyyntyy liiasta hehkutuksesta ja positiivisuudesta? Kokee jotenkin palauttavansa maanpinnalle kaikki ”typerät haihattelijat”?

Vierailija
40/51 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi, kuulostaa ihan kammottavalta exältäni. En jäänyt kuuntelemaan hänen lyttäyksiään ja yrityksiään viedä itsetuntoni. Sen jälkeen löysin ihanan miehen, jonka kanssa menin naimisiin. Eikä ole tarvinnut kolmeen vuosikymmeneen kuulla yhtään vähättelevää sanaa puolisoni suusta.