Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näärännäppy, ikuinen riesa? Tartunta tuttavien pennuilta?

Vierailija
15.12.2018 |

Tuttavaperheessä siis tiedän olevan näärännäppyongelmaa niin lapsilla kuin ainakin toisella vanhemmallakin. No kuinka ollakaan, mulle on ilmaantunut nyt useasti uusien tämä TUN NÄPPY,joitain kuukausia sen jälkeen kun mulle oikein esiteltiin heidän näärännäppyjään... Kaikkein loogisinta on, että olen näiltä sontanäpeiltä jotenkin saanut tartunnan, vaikka itse huolehdin käsienpesut ym. Vanhempien vikahan se on, kun antavat näiden lasten kulkea kädet tahmeina ja kynnenaluset paskaisina! Olen yrittänyt vältellä näitä bakteeripesäkkeitä, siis suoraa fyysistä kontaktia mutta ei ole näköjään auttanut. Ällöttävä tuollainen pampula luomesssa.... Ottaa niin päähän! Onkohan tähän mitään hoitokeinoja?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/31 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, sinähän voit varhaiskasvattajana valistaa vanhempia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitään tartu. Mun miehellä on sellainen, mulla ei.

Vierailija
4/31 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs klähmit likaisilla sormilla silmiäsi.

Vierailija
5/31 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole tarttuva tauti.

Vierailija
6/31 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei lähde ajan kanssa (viikko, pari), niin antibiooteilla häviää. 

Turha minusta nyt lapsia syytellä asiasta. Hoidat asian pois. Näärännäppy tarttuu tosi huonosti eli jos se tästä lapsiperheestä on, niin huono tsägä. 

Vierailija
7/31 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se nyt vaan tarttuu. Mulla ei ole koskaan aiemmin elämässä mitään tällaista ollut ja nyt hiljattain kun tämä näppyläperhe tuli elämääni niin johan osui kohdalle, ei voi olla sattumaa. Ap

Vierailija
8/31 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai onko se oikeasti näärännäppy? :o Oon aina luullut, että Seinäjoelta kotoisin oleva tätini sanoo tuon pohojalaasittain muodossa näärännäppy ja että se on oikeasti näädännäppy. :D

Vierailija
9/31 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

6, osaatko lukea? Aloituksessa totesin, että vanhempien vikahan se on! Ja se nyt vaan on totuus, että lapset ovat tehokkaita tautien levittäjiä, suurimmaksi osaksi varmasti siksi, ettei vanhemmat viiitsi opettaa ja huolehtia heidän hygieniasta. Ap

Vierailija
10/31 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näärännäppy on tukkeutunut rauhanen ripsirajassa, jonka saa itsekin hyvin helposti puhkaistua ja tyhjennettyä. Milium on alikehittynyt talirauhanen, joka alkaa kerätä keratiinia, senkin saa itse puhkottua ja puristettua ulos, mutta suosittelen kosmetologi. Eli tarttuvia nuo kiusankappaleet ei voi olla. Kolmas vielä hieman samannäköinen on ontelosyylä, ja se voi kyllä tarttua.

Vierailija
11/31 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli usein näärännäppyjä silmissä, kun olin vuorotöissä, en nukkunut tarpeeksi ja hieroin hiekkaisia silmiäni. Kun vaihdoin työpaikkaa ja aloin nukkumaan tarpeeksi, vaiva loppui.

Ps. Teoriasi mukaan olet itse tartuntariski.

Vierailija
12/31 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näärännäppy kuuluu samaan sarjaan näkkien,keijukaisten ja yksisarvisten kanssa.

Vierailija
13/31 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sontanäppiset bakteeripesäkePENNUT

AINA kannattaa etsiä syylliset

Vierailija
14/31 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antibioottisilmätipoilla viimeistään paranee ellei itsestään.

Vierailija
15/31 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näärännäppy tulee jos katsoo huussin avaimenreiästä.

Vierailija
16/31 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, pyysikö joku sulta jotain selvitystä erilaisista näpyistä? Tiedän kyllä paremmin kuin sinä mitä nuo kaikki ovat.

Näärännäpyn yleisin aiheuttaja on staphylococcus aureus, siksi kirjoitinkin sontanäpeistä. ap

Vierailija
17/31 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6, osaatko lukea? Aloituksessa totesin, että vanhempien vikahan se on! Ja se nyt vaan on totuus, että lapset ovat tehokkaita tautien levittäjiä, suurimmaksi osaksi varmasti siksi, ettei vanhemmat viiitsi opettaa ja huolehtia heidän hygieniasta. Ap

Hygieniasta huolehditaan nykyisin vähän liikaakin. Sitten ei kestetä pöpöjä kun vastustuskykyä ei ole päässyt kehittymään.

Vierailija
18/31 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näärännäppy kuuluu samaan sarjaan näkkien,keijukaisten ja yksisarvisten kanssa.

Aha. https://fi.wikipedia.org/wiki/N%C3%A4%C3%A4r%C3%A4nn%C3%A4ppy

Vierailija
19/31 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan sanottu, että näärännäppy tulee, jos kurkkaa vessanpönttöön tuotoksen perään wc:tä vetäessä.

Itsellä oli näärännäppyjä muutaman kerran, kun lapset olivat vielä vaippaikäisiä, eli tähän ja edelliseen virkkeeseen verraten yhdistin ne (käsi)hygieniaan.

Eli reipasta käsihygieniaa vaan ja vähemmän kurkistelua vessanpönttöön niin pysyy näpyt poissa ;)

Vierailija
20/31 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hygieniasta huolehditaan nykyisin vähän liikaakin. Sitten ei kestetä pöpöjä kun vastustuskykyä ei ole päässyt kehittymään.

Sä kuulut takuulla siihen ihmisryhmään jonka mielestä rokotteitakaan ei tarvita, hiukset pestään kerran kuussa jos silloinkaan, pyllyäkään ei kannata turhaan pyyhkiä että saa pennut kakkaa maistella koko vastustuskyvyn edestä! 🤮 ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi