Onko sinulla lempimukia?
Olen pistänyt merkille, että monilla ihmisillä on lempimukinsa. Onko sinulla sellainen? Millainen muki se on?
Omani on 3 dl:n (muumimukin kokoinen) valkoinen muki, jossa on Hakkarainen (Mauri Kunnas) yöpaidassaan ja ympäri mukia on pieniä punaisia suukkoja. Niitä myytiin muutama vuosi sitten ystävänpäivänä.
Kommentit (38)
Kotona juon Arabian Kaira-sarjan kupista. Se on pieni, olisiko vetoisuus 1,5 dl. Käytän aina lisäksi lautasta kupin alla.
Töissä juon samanlaisesta, mutta eri kuviolla. Olisiko ollut Pirtti tai Tupa.
Vanhempieni luona juon Kermansaven nimimukista.
Teetä ja kaakaota juon vaihdellen eri muumimukeja. Teetä varten on myös Arabian teekuppi, joka on aika matala mutta laakea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, koska juon aina kuumaa kaakaota, ja se maistuu parhaalta "omasta mukistani", joka on oranssi. :D Joku mistä lie käteen joskus kauan sitten tarttunut, viimeinen laatuaan. Se on ihan tutkittukin juttu, että kaakao maistuu parhaalta oranssista astista juotuna. Tai suklaa ylipäänsä oranssista astiasta.
Kun pistit asiaa miettimään niin pitää paikkaansa omallakin kohdalla tämä. Jännä :D
Hah, sama täällä. En ole tuota tiennyt, mutta juon aina kaakaota oranssista isosta Koko-mukista. Onpa outo juttu.
Jaa. Munkin lempimukissa on iso oranssi tulppaani.
Muunvärisiä ei ollut.Menikö ohi, että kyseiset kommentoijat olivat valinneet nimenomaan kaakaolle oranssin mukin.
Miksi olet töykeä?
Varo, se tulee helposti tavaksi ja rumentaa naamankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on lähinnä muumimukeja, ja mulla on niistä tietyt suosikit, joita vaihtelen sitten mielialan mukaan. Mörkö, joku talvimuki (ehkä vime- tai sitä edellisen vuoden), jossa on kuvitusta Taikatalvesta (lempimuumikirjani) ja äiti-Mymmeli-muki (eli ns. lorttomuki).
Lorttomuki 😆😆😆
Se iso Mymmeli (eli Mymmeli; kirjoissahan se, joka sarjakuvissa ja animaatiossa on Mymmeli, on nimeltään Mymmelin tytär) on vähän sellainen vapaamielinen tyyppi, lapsia tulee jatkuvasti, eikä isistä kukaan pidä lukua.
Mä ostin mun miehelle muumipappamukin joksikin lahjaksi, hän osti mulle äitienpäivälahjaksi lorttomukin :D Oon siitä jokusen kerran kuittaillut.
On, sellanen "soikean" muotonen kahvimuki, valkonen, jossa violettisen 40-luvun auton ja vanhan mustan kirjotuskoneen kuva, sillai mystisesti samassa kuvassa seepiaamaista taustaa vasten. Tulee dekkarivaikutelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, koska juon aina kuumaa kaakaota, ja se maistuu parhaalta "omasta mukistani", joka on oranssi. :D Joku mistä lie käteen joskus kauan sitten tarttunut, viimeinen laatuaan. Se on ihan tutkittukin juttu, että kaakao maistuu parhaalta oranssista astista juotuna. Tai suklaa ylipäänsä oranssista astiasta.
Kun pistit asiaa miettimään niin pitää paikkaansa omallakin kohdalla tämä. Jännä :D
Hah, sama täällä. En ole tuota tiennyt, mutta juon aina kaakaota oranssista isosta Koko-mukista. Onpa outo juttu.
Jaa. Munkin lempimukissa on iso oranssi tulppaani.
Muunvärisiä ei ollut.Menikö ohi, että kyseiset kommentoijat olivat valinneet nimenomaan kaakaolle oranssin mukin.
Miksi olet töykeä?
Varo, se tulee helposti tavaksi ja rumentaa naamankin.
Kommentti ei ollut tarkoitettu töykeäksi, vaan huomautin, että jäikö sinulla oleellinen asia huomaamatta...
Juon kahvin lasista, koska minusta on aamuisin mukavaa, että astiat ovat kevyitä. Laitan kahviin kermaa, joka jäähdyttää sitä sopivasti.
Kaakaota juon aina mukista, jonka olen saanut lahjaksi vanhemmiltani. Siinä lukee etunimeni.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vuosikausia on lempparimuki ollut Amsterdamista ostettu turisti"krääsä"muki. Siinä lukee Amsterdam eri fonteilla. Se on sopivan kokoinen ja mukava muutenkin. Varamukina on joku lahjaksi saatu Marimekon muki.
Vierailija kirjoitti:
Lapsenlapseni muutti ulkomaille ja hänen vaaleanpunainen prinsessa-
muki jäi minulle. Käytän vain viikonloppuisin, koska en kestä, jos se menee rikki. Ostin sen Napapiirilta aikoinaan tuliaisiksi. Ihmettelin miksi siellä myytiin Disney -mukeja. Lapissa haloo !!
Miksi Lapissa ei myytäisi Disney-mukeja? Pitäisikö siellä myydä vain puukuksia? Ja ostithan itsekin Disney-mukin Lapista, haloo!!
n. puolen litran mustavalkoinen muki, jossa valkoisia tähtiä ja teksti:
It`s my time ...and now it´s me time
Ostin sen joskus koon takia, ei niinkään ulkomäön.
Hattivattimuki. Ollut jo pari vuotta.
Lasten ollessa pienia ongelmani oli se että keskeytyksien takia kahvi/ tee kerkesi aina jäähtyä ennenkuin kerkesin juomaan kaikki, nykyään sama töissä. Ostin muutama kuukausi sitten ison, n 3.5 dl termos mukin kannella ja ongelma ratkesi kun juoma pysyy kuumana parikin tuntia. Kotona suosin yleensä isoa valkeaa posliini mukia.
Kuningas Väykkä muki. Ja miehellä Prahasta ostettu Myyrämuki.
On, se asuu töissä ja on iso (4dl) Marimekon unikkomuki. Kahvia juon aina siitä mukista.
Vierailija kirjoitti:
On! Iso, pehmeästi tiimalasin muotoinen laatuposliinia. Koristeena tulppaani.
Ostin niitä 3 n. 20€:llä kipale just kun valuutta oli vaihtunut 2002. Tuntui hirveän kalliilta, mutta ajattelin että menköön, on niin tyylikäs.
Nautin aina juodessani mukista.
Dunoon Richmond
Punainen Maisa& Kaarina muki. Jossa teksti - ou-vou-vou swiit koffii of maine. Saa aina hyvälle ja jatsahtavalle tuulelle.
Mulla on suhteellisen uusi lempparimuki, Arabian Hattara näitä juhlasarjamukeja, joissa on käytetty vanhoja koristemalleja. Malli on sama tai lähes sama kuin muumimukeilla.
Ennen sitä lempimukini oli Korintin kanavan kupeesta ruokakaupasta ostettu valkoinen posliinimuki, jossa oli pari tulipunaisen unikon kuvaa. Pudotin sen ja korva meni poikki. Se oikeasti suretti mua - miten sitä voikin kiintyä esineisiin?
Joskus nuorena kirpparilta ostettu, ehkä 70-luvun ruskea muki, jossa on valkoisia pilkkuja. Englantilaista posliinia.
Kaksi vaihtoehtoa, arkena käytän Prahasta ostettua matkamuistomukia missä liioitellun pitkäraajainen kissa istuu katolla ja viikonloppuisin musta jättimuki koristeellisella pääkallolla.