Miehellä välttelevä kiintymyssuhde
Voiko tälläisen miehen kanssa suhteesta tulla mitään? Onko joku saanut toimimaan ja miten?
"Välttelevästi kiintynyt herkästi reagoi stressiin vetäytymällä. Stressaantuneena hän pyrkii sammuttamaan tunteitaan ja tarpeitaan. Samaan aikaan hän voi olla altis ohittamaan kumppanin tarpeita. Hän voi näyttää etäiseltä ja tyyneltä, vaikka hänen kehonsa stressivasteet ovat korkealla."
Kommentit (7)
Harmittaa kyllä. Meillä menee välillä niin hyvin. Tämä vetäytyminen on vain mulle itselleni tosi raskasta.
Aina jos on ongelma hän vetäytyy, nytkin on isoissa raha vaikeuksissa ja on ihan täysin unohtanut mut. Haluaisin tukea häntä mutta ei halua.
Täytyy erota ennen kuin unohdan omat tarpeeni. En jaksa enää ymmärtää ja antaa tilaa. Harmittaa niin paljon kun tykkään niin paljon hänestä
Yhdessä terapiaan? Se ei ole luonteenpiirre, vaan trauma. Traumat selviävät ammattitaitoisen ihmisen kanssa asiaa lähestyessä. Tiedostaminen jo riittåä pitkälle siinä, että mies oppii pysäyttämään itsensö ennenkuin seuraavan kerran nousee sama tunnereaktio.
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä terapiaan? Se ei ole luonteenpiirre, vaan trauma. Traumat selviävät ammattitaitoisen ihmisen kanssa asiaa lähestyessä. Tiedostaminen jo riittåä pitkälle siinä, että mies oppii pysäyttämään itsensö ennenkuin seuraavan kerran nousee sama tunnereaktio.
Ei hän suostu. Ei edes puhumaan ongelmistaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hän suostu. Ei edes puhumaan ongelmistaan
No aika vaikeahan tuollaisen kanssa on alkaa toimivaa parisuhdetta rakentamaan,jos ei ole edes halua käsitellä saati kohdata ongelmiaan. Asia olisi aivan toinen, jos mies olisi valmis kohtaamaan ongelmansa, puhumaan sinulle ja hakemaan apua. Muuten tulee kyllä olemaan vaikeaa ja sinuna miettisin haluatko lähteä tuollaiseen mukaan. Miehen täytyy itse haluta muutosta. Et voi sitä hänen puolestaan tehdä.
Minä ilmeisesti olen sellainen. Olen kyllä nainen. En tykkää riidellä ja välttelen konflikteja viimeiseen saakka. Siis tämähän juontuu lapsuudesta, kun ei saanut koskaan näyttää negatiivisia tunteita vanhempien rakkauden menettämisen pelosta. Eli aikuisenakin pelkää että toinen jättää heti jos tulee erimielisyyksiä. Niin yrittää aina miellyttää viimeiseen saakka. Ja esittää että minä en ole syy ongelmiin, älä vaan jätä minua.
Vaikeaa on ollut. Yksin tässä on lähinnä menty. Mutta tämähän on vain yksi ominaisuus, jos muut ominaisuudet pelastaa, niin on mahdollisuuksia. Tämä on kuitenkin syvällä ihmisessä, tuskin kannattaa odottaa isoja muutoksia.