Miehen vanhemmat eivät halua enää avustaa taloudellisesti, jos teemme vielä yhden lapsen
Ollaan siis kolmenkympin paremmalla puolella olevia, mä olen nyt työtön ja mies osa-aika töissä kun ei selkäkipujen takia pysty tekemään täysiä päiviä.
Nyt on iskenyt kauhea vauva kuume ja meillä on ennenstään 10v kaksoset. Miehen vanhemmat ovat antaneet meille joka kuukausi vähän rahaa koska taloudellinen tilanteemme ei ole kovin hyvä. Ollaan sitten ostettu niillä rahoilla kaikkea tarpeellista ja välillä käyty vähän ulkona. Ja nyt sanoivat että rahan tulo loppuu jos teemme uuden lapsen.
Siis eihän se voi mennä niin että muut ihmiset päättää meidän elämästä?? Ei me oikein pärjätä ilman mutta kun vauva kuume on tosi paha.
mielipiteitä? Kummasta pitäisi luopua?
Kommentit (293)
Jos ihan tosissasi kysyt, tässä minun päätrlmäni: vanhempanne ovat koko ajan odottaneet, milloin ilmoitatte, että nyt olette saaneet mukavasti töitä ja pärjäätte viimein ilman rahallista tukea omilla palkoillanne.
Tästä tuli mieleen Feissarimokat-jutut.
Etkai nyt tosissaan oo tuota mieltä, että vanhempien pitäisi antaa rahaa elämiseenne. Ei kuule ole tullut mieleenkään omilta vanhemmilta odottaa rahaa perheeni elättämiseen saati , että appivanhempia alkaisin painostaa moiseen. Eivät myöskään omat lapseni ole esittäneeet moisia vaateita. Toki olen lapsilleni jotain pientä apua antanut, kun on ollut asuntolainat ja opiskelut maksettavana. Samoin avustan joskus opiskelevia lapsenlapsia joissain hankinnoissa, mutta en kyllä antaisi automaattisesti joka kuukausi kenellekkään rahojani. Olen itse eläkeikäinen ja käyn vielä osa-aikatyössä sen vuoksi, että meillä mieheni kanssa olisi kohtuullinen toimeentulo vanhempana ja vararahasto, kun tulee isompia hankintoja.
Vierailija kirjoitti:
Siis päättäähän ne meidän elämästä kun asettavat ehtoja? Miksi ovat vastaan uutta vauvaa kun edellisiäkin rakastavat.
Mies on ihan rikki eikä ymmärrä vanhempiaan tässä asiassa. Ovat hyvin toimeen tulevia ja työ elämässä vielä. Mullakin on paha mieli.
Ap
Sinun kannattsisi harjoitella oikeinkirjoitusta - varsinkin yhdyssanoja - ennen uusien lasten tekoa. Sen jälkeen kannattaa hankkiutua töihin ja alkaa pärjätä omillaan eikä olla miehen vanhempien elätettävänä.
Todella toivon, että lankesin provoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko miehen vanhemmat kuin kiintyneitä teidän kaksosiin? Viettääkö teidän kaksoset heidän luonaan paljon aikaa?
Kyllä ovat paljon viettäneet aikaa. Lapset on aika paljon isovanhemmilla kun heillä on iso talo ja me asutaan aika pienessä kolmiossa. Musta on väärin että sitten lapset joutuisi kärsimään isovanhempien takia vaikka lapsetkin haluavat pikku sisaruksen.
Ap
Oon vähän pettynyt, että ollaan jo sivulla 11, eikä ap oo vieläkään vetänyt vaatimuksiinsa sitä, että hänen mielestään olisi vain oikein ja kohtuullista että isovanhemmat muuttaisivat pienempään asuntoon ja luovuttaisivat ison talonsa ap:n perheelle, koska heillähän tässä on iso (ja mahdollisesti vielä kasvavakin!) perhe ja miehen vanhemmat ovat vaan kaksistaan.
Miten kirjoitus taitoni liittyt lapsiin??
Ette selvästi ymmärrä että isovanhemmat haluavat auttaa ja ovat aina halunneet mutta nyt tapahtui näin. Eikä he ole edes eläkkeelle vielä menossa kun ovat aika nuoria ja hyvä kuntoisia. On iso talo ja auto sekä vene. Mutta eivät sitten muka halua jatkaa pientä apua jolla meillä olisi kaikki hyvin.
Ei me taideta merkitä niille isovanhemmille mitään. Miestäkin melkein itkettää kun ajattelee että oma isä ja äiti ei tahdo enää auttaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ette selvästi ymmärrä että isovanhemmat haluavat auttaa ja ovat aina halunneet mutta nyt tapahtui näin. Eikä he ole edes eläkkeelle vielä menossa kun ovat aika nuoria ja hyvä kuntoisia. On iso talo ja auto sekä vene. Mutta eivät sitten muka halua jatkaa pientä apua jolla meillä olisi kaikki hyvin.
Ei me taideta merkitä niille isovanhemmille mitään. Miestäkin melkein itkettää kun ajattelee että oma isä ja äiti ei tahdo enää auttaa.
Ap
Sä oot oikeesti huono jopa trolliksi.
Ei me haluttaisi sitä omakoti taloa kun mies ei pystyisi tekemään esim lumi töitä tai sellaisia kun on selkä kipeä. Ja mies sanoo että ne on miesten töitä eli ei kestäisi jos mä joutuisin tekemään. Me tykätään asua tässä kerrostalossa kun ei tarvotse oikein huolehtia tuollaisista asioista kun omakoti talossa.
Kerran miehen isä sanoi että turha kuvitella sitten että vaihdetaan koteja kun antavat jo apu rahaa ja sitten nauroi. Eihän me sellaista oltu edes pyydetty eli aika hassua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää olko lampaita vaan pistäkää kova kovaa vasten. Sanokaa etteivät sitten enää näe lapsenlapsiaan jos rahoitus loppuu.
No mä ajattelin et tätä voisi kokeilla. Mutta mitä sitten jos sanovat että asia on sitten niin?? Missä kaksoset sitten voi vietää aikaa?? Mun vanhemmat asuu niin kaukana ettei oikein päästä sinne millään.
Sun vanhemmat voisi piffata tän kolmannen lapsen? Ehkä miehesi vanhemmat haluavat varautua omaan vanhuuteensa-tiedostavat,ettei teiltä apua heru,jos tulee rahallisesti tarvetta. Olkaa aikuisia ja kieltäytykää jatkossa myös kaksosten maksullisuudesta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei me haluttaisi sitä omakoti taloa kun mies ei pystyisi tekemään esim lumi töitä tai sellaisia kun on selkä kipeä. Ja mies sanoo että ne on miesten töitä eli ei kestäisi jos mä joutuisin tekemään. Me tykätään asua tässä kerrostalossa kun ei tarvotse oikein huolehtia tuollaisista asioista kun omakoti talossa.
Kerran miehen isä sanoi että turha kuvitella sitten että vaihdetaan koteja kun antavat jo apu rahaa ja sitten nauroi. Eihän me sellaista oltu edes pyydetty eli aika hassua.
Ap
Siitähän tulisi hyvä seuraava trolli. Isovanhemmat asuvat suuressa omakotitalossa ja me lapsiperheenä pienessä kerrostaloasunnossa :)....................
Vierailija kirjoitti:
En halua kertoa miten paljon saadaan koska se ei teille oikein kuulu. Ja olette olleet aika inhottavoa kun olen kysynyt vain neuvoja. Mutta en ole saanut niitä.
Puhutte vain ihan muusta kuin siitä että miksi isovanhemmat eivät haluaisi auttaa. Koska pärjättäisiin ihan hyvin jos saataisiin rahaa edelleen mutta ilman ei. Kaikilla olisi hyvä mieli jos eivät olisi niin inhottavia meille.
Ei ole kauhean kiva joulukaan kun käyttäytyvät noun ja meidän piti mennä jouluksi isovanhemnille.
Ap
No ymmärrätkö, miksi olet saanut kuraa niskaasi? Isovanhempien joka kuukautinen raha-avustus ei ole mikään normaali tilanne. Ymmärrän hyvin avustukset, jos on joku äkillinen tarve. Te kuitenkin perustatte koko elämänne sille, että isovanhemmat avustavat. Haluatte tehdä lisää lapsia, pelkästään sen varaan, että rahantulo vanhemmilta jatkuu.
Oletteko muuten hakeneet toimeentulotukea, asumistukea jne?
Siis minkä hemmetin takia kuvittelette, että miehen vanhempien velvollisuus on auttaa teitä taloudellisesti?
Nyt mä tiedän, mistä ap tuntuu tutulle! Se on se sama tyyppi, joka joskus aikaisemmin esitti teinityttöä. Tunnusta pois ap, etkö olekin? P
Vierailija kirjoitti:
Ollaan siis kolmenkympin paremmalla puolella olevia, mä olen nyt työtön ja mies osa-aika töissä kun ei selkäkipujen takia pysty tekemään täysiä päiviä.
Nyt on iskenyt kauhea vauva kuume ja meillä on ennenstään 10v kaksoset. Miehen vanhemmat ovat antaneet meille joka kuukausi vähän rahaa koska taloudellinen tilanteemme ei ole kovin hyvä. Ollaan sitten ostettu niillä rahoilla kaikkea tarpeellista ja välillä käyty vähän ulkona. Ja nyt sanoivat että rahan tulo loppuu jos teemme uuden lapsen.
Siis eihän se voi mennä niin että muut ihmiset päättää meidän elämästä?? Ei me oikein pärjätä ilman mutta kun vauva kuume on tosi paha.
mielipiteitä? Kummasta pitäisi luopua?
Ai jaa. No, onks kaikki muuten hyvin?
Ilmiselvä provo. Ei kannata kommentoida.
Eikö oo tullu mieleen et ne vanhemmat oikeesti vois tarvita ja haluta käyttää itseensä ne rahat eikä teidän muksuihin ?
Todennäköisesti kovasti opiskelleet ja tehneet töitä saavuttaakseen elintasonsa ja ovat järjestäneet elämänsä tulotasonsa mukaan . Ei sen mukaan et kustannetaan teidän muksujen elämä . Ette te ole nähneet sitä vaivaa niiden rahojen eteen vain he eli heidän kuuluu niistä saada nauttia . Mieti nyt itse hei . Tai ehkä sitä ei tajua edes miettimällä jos ei oo noussut joka aamu varhaisin töihin tai jotain gradua vääntämään ! Ärsyttävää kun kouluttamattomat työttömät ajattelee et kaikki Pitäs saada ilmaisiksi . Ootte hei varmasti saanu jo kaikki aiemmat vuodet jo päivähoidotkin kunnalta ilmaiseksi , toiset maksaa siitä monta sataa kuussa . Mut ei osata olla kiitollisia ...
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vieläkö täällä jankutat? Taitaa tosiaan olla trolli, ei kukaan ole noin hölmö. Jos satut olemaan totta, täytyy sanoa et ne isovanhemmat yrittävät viestittää teille etteivät halua tukea vastuuttomuuttanne. Mikä in todella ymmärrettävää. Ovat yrittäneet auttaa, jotta pärjäisitte, mutta koska teitä itseänne ei näytä haittaavan vastuuton ajattelunne ja toisten rahoilla eläminen, lakkaavat syytämästä apuaan pohjattomaan kaivoon jota vasn syvennätre. Täytyy olla aika heikkolahjainen jos ei tätä ymmärrä. Ja se taas on vielä suurempi syy olla lisääntymättä enempää. Jos nyt keskittyisitte siihen että saatte ne jo olemassaolevat lapset hoidettua. Ettekäbtee lisää kun ette pysty edellisistäkään itse huolehtimaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap
VAi miestäkin melkein itkettää. Siinä teille vauva numero 3.
Entä jos hankkiudut raskaaksi appiukollesi? Saatte toivomanne vauvan ja joka kuukausi elatusrahan. ;)
Vierailija kirjoitti:
En halua kertoa miten paljon saadaan koska se ei teille oikein kuulu. Ja olette olleet aika inhottavoa kun olen kysynyt vain neuvoja. Mutta en ole saanut niitä.
Puhutte vain ihan muusta kuin siitä että miksi isovanhemmat eivät haluaisi auttaa. Koska pärjättäisiin ihan hyvin jos saataisiin rahaa edelleen mutta ilman ei. Kaikilla olisi hyvä mieli jos eivät olisi niin inhottavia meille.
Ei ole kauhean kiva joulukaan kun käyttäytyvät noun ja meidän piti mennä jouluksi isovanhemnille.
Ap
Sellainen neuvo tuli mieleen että voisitko mennä miehesi isän kanssa joulusaunaan ja ”suostutella” siellä maksajaksi.
Vielä parempi jos paukahdat jo siellä saunassa paksuksi niin rahaa tulee ihan varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Ei tä ole provo.
Me ollaan oikeasti tässä tilanteessa.
Ap
Ei ymmärrä. On jo kaksi lasta. Rakastatko vain vauvoja? Eihän ne kauaa ole sellaisia. Ainako uutta ja entiset sivuun? Ryhdy vaikka lastenhoitajaksi saat rahaakin.
Neuvojahan sinulle nimenomaan on annettu: voitte tehdä kolmannen lapsen, kun taloutenne on kunnossa. Ei tässä ole mitään epäselvää. Vauvakuume ei ole mikään peruste tehdä lasta, vaan on oman halun lisäksi mietittävä, mitä pystyy lapselle tarjoamaan. Te ette pysty tarjoamaan lapsille oikein mitään, ja sen, minkä pystytte, olette saaneet almuina muilta. Tilanteenne varmasti hävettää isompia lapsianne. Nyt, kun he ovat vielä alakouluikäisiä, pärjäilette miten kuten, mutta kun kaksoset saavuttavat murrosiän ja viimeistään kun aloittavat toisen asteen opinnot, tulee rahanmeno kasvamaan valtavasti. Miehen vanhemmat jäävät jossain vaiheessa eläkkeelle ja heidän tulonsa pienenevät. He myös saattavat alkaa sairastaa, jolloin tarvitsevat rahojaan lääkkeisiin, apuvälineisiin ja palveluihin. Vaikka he kymmen vuotta sitten auttoivat teitä kaksosten syntyessä lastenhoidosta, eivät he ehkä jaksaisi hoitaa uutta vauvaa samalla tavalla. On teidän vuoronne auttaa ja hoitaa omia vanhempianne, ja jos ei aivan vielä, pian on.