Onko täällä muita, jotka eivät ole maistaneet nyhtökauraa, kauramaitoa, härkistä, tofua, vegejuustoa, vegemakkaraa tai muuta vastaavaa
Nykyään tuntuu kuin olisi jotenkin alemmalla tasolla ihmisenä, jos ruokavalioon ei kuulu jotain vegaanista. Minua ei vain jotenkin näiden maistelu kiinnosta, uskon vakaasti pitäväni kalasta, juustosta ja lihasta enemmän kuin "korvikkeista".
Hyvinkin voisin syödä jos tarjolla olisi, mutta itse en näistä ruokaa haluaisi valmistaa. Pidän niin paljon liharuuista, maitotuotteista jne että ei vain "huvita" kokata ruokaa muusta kuin mistä pidän.
Varmasti tykkäisin mutta nääääh.
Kommentit (64)
Eipä ole tullut maisteltua tuollaisia.
En ole maistanut. Ajatuskin nyhtökaurasta ällöttää, samoin härkiksestä tai mifusta.
Ja mikä ihmeen seitan? Kuulostaa s**tanalta!
Muuten tykkään kasviksista ja monista kasvisruuista mutta nuo ei nappaa yhtään.
Kyllä minä syön paljon kasviksia, mm. HK:n sinistä.
ʒinkkumieʒ
Minäkään en ole maistanut ja en ole ajatellut maistaakaan. Muut saavat minun puolestani syödä niitä, mutta kiitos ei minulle. En asiaa nyt juuri meuhkaa, mutta olen valitettavasti saanut myös teinityttöni samoihin mietteisiin. Heilläkään ei ole noihin tuotteisiin mitään kiinnostusta.
Minäkin pidän kasviksista ja kasvisruuista ehdottomasti! Mutta noissa otsikon esimerkeissä ei ole mitään mikä innostaisi maistamaan, ei vain jotenkin kiinnosta tai herätä mitään maistamisenhalua.
Seitan on jo ajatuksena niin ällöttävä, etten keksi mitään syytä, miksi sitä maistella haluaisin.
Ap
En ole tainnut maistaa, mutta ei se mistään periaatteesta johdu vaan ihan sattumasta. En myöskään pidä ruuanlaitosta, joten en välitä kokeilla uusia ruokia, koska siinä menee aina enemmän aikaa.
Soijamaito on ainoa "tollanen" mitä oon maistanu ja sitäkin kahvin seassa. Oli kyllä virhe sekin ku se "maito" kökköönty kahvin sekaan.
Nykyäänkin on niin jees olla sivistynyt juntti. Ei siitä ole kuin viisikymmentä vuotta, kun Suomessa vastustettiin banaanien tuontia maahan ja pelättiin sen mädättävän ja nuorten miesten selkärangat ja aiheuttavan kämmenpuolen karvoitusta.
Sama, en vastusta mutta ihan oikeasti nuo ruuat eivät kiinnosta lainkaan. Tänään tein lasagnen ja olen 99 % varma, että pidän omasta lihaversiostani enemmän kuin nyhtökauraversiosta. Kasvikset on hyviä mutta nuo "tekeleet" eivät vain houkuta.
Suosittelen kyllä kokeilemaan, monestakin syystä. Minulle suurin syy eettisyys, mutta myös terveydelliset syyt ja toki ekologisetkin.
Olen ollut kasvissyöjä jo yli 20 v, maitotuotteita ja kananmunia käytän kuitenkin todella vähän, lähinnä hieman fetaa ja juustoraastetta pizzan päälle. En muista milloin olen viimeksi syönyt kananmunia, mutta en siis kieltäydy täysin, eli jos vaikka jossain juhlissa on vain kananmunalla tehtyjä leivonnaisia, niin voin jotain hieman ottaa. Onhan maito ja kananmuna aika luonnotonta ravintoa ihmiselle nekin. Toisen lajin äidinmaitoa ja kanojen kuukautisia. Aika ällöttävää. Lihasta tietysti puhumattakaan.
Tofu on hyvää, kunhan sen osaa laittaa oikein. Ja sehän on erittäin ravintorikasta ja sitäpaitsi ihan tavallista ruokaa esim. Kiinassa. Nyhtökaurasta käytän texmexiä, siitä tulee erittäin hyvää tortillan täytettä, päihittää kyllä lihat mennentullen. Härkispyörykät on ok, mutta lisäaineiden takia käytän vain harvoin. Kauramaito on ok ruuanlaitossa, samoin soijamaito ja mantelimaito.
Mä olen maistanut, jos on tarjottu. Lihaa eivät millään mun ruokavaliossa voisi korvata, mutta sinällään jotkin näistä ovat ihan ok makuisia. Kunhan vaan muistaa ottaa ne omina ruoka-aineinaan, ei minään kälyisinä lihankorvikkeina. Itse en osta, koska näen rahoilleni parempaakin käyttöä ja pidän pihveistä. Eikä mikään näistä tuotteista näytä kovin herkulliselta.
Jos meinaa näillä lopullisesti korvata lihan ruokavaliossaan, täytyy olla erityisen tarkka esimerkiksi B-vitamiinin saannin suhteen. Jollen olisi niin suuri lihanystävä kuin olen, en siltikään jaksaisi puljeerata tällaisten seikkojen parissa ja todennäköisesti silti pistelisin ilolla edelleen lehmää poskeen. Ihmisen ruokavalioon kuuluu liha, jo ruuansulatuselimistö sen todistaa, joten sen pois jättäminen aiheuttaa hirveästi nyhertämistä kaiken maailman lisäravinteiden kanssa. Ei jaksa.
Tofua en tosin voi sietää missään muodossa, hyi saasta mitä ihmisravinnoksi kelpaamatonta kuraa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyäänkin on niin jees olla sivistynyt juntti. Ei siitä ole kuin viisikymmentä vuotta, kun Suomessa vastustettiin banaanien tuontia maahan ja pelättiin sen mädättävän ja nuorten miesten selkärangat ja aiheuttavan kämmenpuolen karvoitusta.
Tässä JUURI esimerkki, mistä aloituksessa puhuin! Jos ei tämänkaltaiset ruuat innosta/ei ole maistanut on automaattisesti sivistymätön ja juntti! Ei, en ole sivistymätön enkä juntti, nuo ruuat eivät vain herätä mitään kiinnostusta. Muuten erittäin mielelläni maistelen uusia makuja ja koitan kaikkea, mutta tällöin minua pitää kiinnostaa se uusi maku. Härkis tai nyhtis ei kiinnosta eikä herätä mitään maistohalua.
En ole minäkään. Vaikka ruokavalioni onkin kasvispainotteinen.
Vegaaninen elämäntapa kiinnostaa, mutta monesti mua mietityttää noiden vegeproteiinien lisäaineet ja prosessointi. Mm. soijatuotteissa on hirveästi sokeria ja/tai suolaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä JUURI esimerkki, mistä aloituksessa puhuin! Jos ei tämänkaltaiset ruuat innosta/ei ole maistanut on automaattisesti sivistymätön ja juntti! Ei, en ole sivistymätön enkä juntti, nuo ruuat eivät vain herätä mitään kiinnostusta. Muuten erittäin mielelläni maistelen uusia makuja ja koitan kaikkea, mutta tällöin minua pitää kiinnostaa se uusi maku. Härkis tai nyhtis ei kiinnosta eikä herätä mitään maistohalua.
Maistelet muka mielellään uusia makuja, mutta et oikeasti pääse ennakkoluuloistasi edes sen verta pitkälle, että maistaisit oikeasti jotain, mistä sinulla ei tunnu olevan mitään käsitystä? Mitä se on muuta kuin juntteutta? Älä nyt ainakaan teeskentele olevasi joku maistelija.
Sama juttu vaikka hampurilaisessa. Haluan sinne juuston ja pihvin. Miksi olisi pakko koittaa vegaaniburgeria kun tiedän mitä haluan...
Vierailija kirjoitti:
Vegaaninen elämäntapa kiinnostaa, mutta monesti mua mietityttää noiden vegeproteiinien lisäaineet ja prosessointi. Mm. soijatuotteissa on hirveästi sokeria ja/tai suolaa.
Hys hys, ei noista saa puhua ääneen eikä varsinkaan kyseenalaistaa niiden terveellisyyttä
En ole maistanut mitään noista.