Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku lyhentänyt työaikaa uupumuksen vuoksi?

Vierailija
14.12.2018 |

Mietin tuollaista ratkaisua, mutta tulee niin luuseri olo asiasta. Olen kuitenkin loppuun palanut ja lääkärin mukaan vakavasti masentunutkin ja en kestä/jaksa kokoaikatyötä, vaikka haluaisin enemmän kuin mitään olla tavallinen ja terve perheenäiti joka tekee töitä niinkuin muutkin normaalit ihmiset.

Se vaan aina päätyy samoin eli sairauslomaan, kun olen niin loppu. Sairauslomat itsessään stressaavat, pelkään työkavereiden reaktiota ja selän takana puhumista joten ne pahentavat vaan tilannetta.

Olen siis miettinyt että josko sitten tekisin lyhyempää työaikaa? Esim. 3-4 päiväistä työviikkoa.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti osa-aikatyö, jos se on mahdollista. Sä todennäköisesti voisit saada osa-aika sairaslomaa, jolloin voisit tehdä töitä 40-60% ja saat palkan päälle puolet sairaspäivärahasta.

Itse myös työuupunut uudessa paikkaa, jossa moni asia pahasti pielessä (ja jostain kumman syystä ei kerrottu haastattelussa). Pakko päästä pois, mutta aika kova isku ottaa karenssi ja pelko siitä milloin saa uusia töitä. Oma ala muutenkin aika kova ja haluaisin tehdä 60-80%, jotta jaksaa myös lasten kanssa. Osa-aika töitä ei ilmoitella omalla alalla ja jos saisi sovittua työnantajan kanssa niin voi käydä niin, että pienemmällä palkalla tekee saman työmäärän kuin ennenkin.

Vierailija
22/23 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komppaan lyhennetyn työajan puolesta, jos vain siihen on taloudellisesti varaa. Valitettavasti moni isompikin yritys on henkilöstöjohtamisessa vielä 70-luvulla.

Sen neuvon vain antaisin, että itse ei kannata irtisanoutua, koska silloin tulee karenssit ja muut. Uutta työtä ei tietenkään uupuneena jaksa etsiä tai hakea saatika aloittaa kaikkine stressitekijöineen. Yleensä löytyy joku keino päästä työsuhteesta vaikka irtisanottuna, yhteisymmärryksessä tms. eli syystä jonka jälkeen on heti oikeutettu työttömyysetuuksiin. Tämä voi vaatia paljon sairaslomia mutta kannattaa olla tässä terveesti itsekäs. Valitettavasti työpaikkakiusaaminenkaan ei riitä hyväksyttäväksi syyksi irtisanoutua ja karenssit paukkuu.

Onko sulla kokemusta noista yhteisymmärryksestä työnantajan kanssa irtisanomisesta? Mietin että ehdottaisin työnantajalle että purkaivat työsuhteen koeajalla kun en jaksa tätä työtä, mutta karenssiin ei ole varaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen 80%, eli 6 tuntia päivässä. Okei,palkka on pienempi. Mutta se kaikki aika! Pienet lapset, niin ehtii tehdä oikeasti jotain..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan