Alanvaihto harkinnassa? Voisiko 43-vuotiaasta tulla vielä konserttipianisti?
Olen opiskellut pianonsoittoa musiikkiopistossa viimeksi 13-vuotiaana. Voisiko jatkuvalla treenauksella vielä kehittyä niin, että saisi uuden ammatin?
Kommentit (108)
Ennenkuin joku ehtii, en usko, että on mitään eettistä estettä lainata koomapotilasta sairaalasta. Tekisi varmasti hyvää vaihtaa hiukan maisemaa, sen sijaan, että makaisi koko ajan vain sairaalassa.
Vierailija kirjoitti:
Se uni? Ap
Unet on unia. Minä näin juuri unta että pääsin ihastuksen kanssa "lähempään kontaktiin". Ei tule tapahtumaan:/
Vierailija kirjoitti:
Yksi vaihtoehto on poikkitaiteelliset projektit, voisit esim. yhdistää musiikkia, performanssia ja tekniikkaa.
Esim. Sellainen performanssi, jossa katsojat ovat jollakin tapaa vuorovaikutuksessa esityksen kanssa, esim. aivastukset, huokailut, rahinat siirtyvät tekniikan avulla pianon koskettimelle ääniksi ja rytmeiksi, joista muodostuu lopulta musiikkia.
Olisit jonkinlainen kapellimestari, joka johtaa toimintaa.
Varsinkin jos siihen liittyy jotenkin sukupuolielimiä, seksuaalisuus ja ulosteita. Jonkinlainen taidetestaajat-projekti myös.
Eiköhän se sillä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kuitenkin konsertoimaan. Unessa se oli ihan selvää. Eikö kuitenkin voi itse järjestää konsertin? Ja siitä sitten eteenpäin. Ap
Voit järjestää konsertin. Voit esim. kysyä vanhainkodista, että voitko tulla soittamaan sinne, kukaan ei tule sinulle maksamaan, mutta asukkaat varmasti mielellään nauttivat soitostasi.
.
Nauttivat varmasti joo :D
Yläkoululaisella oli joku vapaaehtoiskurssi. Meidän soitti kitaraa ja kaveri pianoa.
Olikohan 3 vanhusta suostunut tulemaan kuuntelemaan, loput halusivat katsoa jääkiekkoa tai istua pihalla.
Kannattaa ainakin vuodenaika valita hyvin...On kyllä ollut kiittämättömiä vanhuksia!
No kyllä minua tavallaan sapetti. Nämä teinit osaavat soittaa. Mutta siinäpä saivat hyvän kuvan miten sitä vapaaehtoistyötä lopulta arvostetaan, että kannattaako sitä nyt kuvitella tekevänsä mitään oikeasti merkityksellistä.
Siis vaikka viestisi olikin sarkasmia, mutta kuitenkin.
Voisitko ottaa esim. yhteyttä vaikka jonkin kaupungin musiikkitaloon ja intendenttiin, joka suunnittelee ohjelmistoa ja tarjoutua ensin konsertoimaan ilmaiseksi?
Ok, soitan maanantaina musiikkitaloon. Ehtinen vuodessa harjoitella konserin.
Joko on konserttibiisit musiikkitaloon valittu?
Vierailija kirjoitti:
Haaveenani on esiintyä ulkomailla, esim. Berliinissä, ei mua kiinnosta Suomen käpyset konserttisalit. Ap
No niin, minkä tutkinnon suorititkaan silloin 13-vuotiaana? Perus 2/3 vai 3/3 ? Siitä vaan seuraavan kimppuun.
Etsit opettajan, harjoittelet tekniikkaa ja laajennat ohjelmistoa. Jos menee Konservatorioon tai Sibelius-Akatemiaan, niin pianonsoiton ohella opiskellaan melkoinen määrä muitakin aineita. Yksityisoppilas välttyy näiltä, mutta opetustunnit maksavat maltaita...
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli enneuni. Ap
Mä näin enneunen, että heräsin Robert Redfordin vierestä. 😍
Unesta on jo 30 vuotta, eikä näin ole kuitenkaan tapahtunut. 😥
No yritä, niin sitten tiedät.
(huom. niitä nytkin jo tunnettuja ja arvostettuja musiikkityylejä on monia)
Eihän siihen, onnistutko jossain niistä, kukaan ENNAKOLTA voi (täällä varsinkaan ) mitään EHDOTTOMAN varmaa vastausta antaa.
Positiivisesti ajatellen : onnea yritykselle !
(ps* Itseluottamusta tarvitset kyllä aivan valtavasti ja siitä ei nyt tällä hetkellä ainakaan kerro tuo tarpeesi kysellä tuota asiaasi täällä. EIKÄ VARSINKAAN auta sitä yhtään eteenpäin )
Palaan vielä töhän. Osaan jo soittaa Varpunen joukuaamuna, ap
Voi v....u. Meni kaikki pilalle. Mutta se uni? Ap