Miksi nuoret tytöt kulkevat nilkat paljaana?
Hei,
Olen huomannut, että useat nuoret kulkee nilkat paljaana? onko se uusi muoti juttu vai mistä tämä on tullut?
Housut näyttää ihan liian lyhyeltä.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Jo vuosia olen käynyt talvella lähikaupassa nilkat paljaina. Legginsit ja lenkkarit ilman sukkia.
Kipeänä olen muistaakseni ollut vuonna 2003. Sillonkin oli kysymys nenäontelon rakenteellisesta viasta.
Edelleen kuljen huolettomasti ilman sukkia. :)
Ps: Saunon päivittäin
On pikkusen eri asia käydä lähikaupas kuin seisoa esim pysäkillä viimassa ja pakkasessa, olla koko koulupäivä jne.puolipukeissa,hytistään naama sinisenä muttei saada vaatteita päälle,mistä se kertoo..se kertoo järjen köyhyydestä ja orjallisesta idioottimaisen mallin noudattamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaisesti sen takia että riittävän pitkiä housuja ei ole MISSÄÄN. Olen 17 v ja vihaan kun nilkkani ovat paljaina, näyttää minusta rumaltakin. Mutta olen 175cm joten no can do. Vihaan olla pitkä.
Pitkävartisia sukkia on kyllä olemassa, joilla peittää ne nilkat.
arvasin, että joku tulee sanomaan tästä :D Voin sanoa että ei kovin kauniilta näytä jos mulla on mustat sukat ja sitten farkun väriset housut. Mustillakin housuilla näyttää tyhmältä, koska käytän ns pillifarkkuja joten ne vaa ryppyyntyy eikä pysy ylhäällä. Puhumattakaan valkoisista housuista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaisesti sen takia että riittävän pitkiä housuja ei ole MISSÄÄN. Olen 17 v ja vihaan kun nilkkani ovat paljaina, näyttää minusta rumaltakin. Mutta olen 175cm joten no can do. Vihaan olla pitkä.
Kuinka helevetin pitkät kintut sulla on ? Keksi parempi selitys..😂😂
Et taida itse olla kovinkaan pitkä? :) ihan yleinen pitkien naisten ongelma on. Sama jutttu kaikkilla mun yli 170cm kavereilla. Joko olet lyhyt tai sitten todella persjalkainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No talvella kuuluisi olla asianmukaiset kengät jalassa eli nilkkurit tai saappaat, jolloin ne nilkat kyllä peittyisivät vaikka housut vähän vajaat olisiviatkin.
No en minä kyllä millään lenkkareilla tuolla pakkasessa kulje? Kolmet talvinilkkurit on ja yhdetkään ei peitä minkään housujen kanssa koko nilkkaa. Saappaita ei ole varaa ostaa, jotku nahkasaappaat maksaa helposti yli 150 e. Lisäksi niitä saappaita ei ole kovin helppo löytää pitkille jaloille kun jäävät useimmiten lyhyeksi kuitenkin joka ei näytä hirveen kivalta. Toki eri asia jos näätte näitä 160cm tyttöjä kaupungilla nilkat paljaana ja tennrit jalassa kymmenen asteen pakkasessa, mutta katsokaa ensin että minkä pituinen henkilö kyseessä :)...
Oon myös ihmetellyt samaa, tiedän että se kuulemma on muotia mutta kun ne teinit palelee nilkat paljaana myös kovilla pakkasilla,jalassa kesätennarit ja paljaana oleva iho (nilkat ja tietysti korvat) kirkkaanpunaisina pakkasesta. Näyttääpäs muodikkaalta..
Joka sukupolvella on joku idioottimainen muoti. 60-luvulla roiskeläppähameet, joskus entisaikoinan runsaat leningit, jotka peittivät tarkkaan kaiken muun, mutta tissit näkyivät lähes kokonaan. 70-luvun muoti onkin ihan oma lukunsa. 50-luvun muoti on minusta ollut nättiä, mutta lämmin pukeutuminen tosiasiassa aikuisilla tuli muotiin vasta 90-luvulla. Mutta silti on jotain omituisuuksia aina, joita vanhempi sukupolvi ei ymmärrä ja näin varmaan tulee aina olemaan. Osa vanhemmista taas yrittää olla teinejä ja käyttää niitä järkkyjä vaatteita itsekin. Eletään sen kanssa, että aina on jotain, missä toisten pitää mennä massan mukana ja mitä toiset ei ymmärrä.
Ei muuten ole pelkästään tyttöjen muoti, ainakin meillä päin myös nuoret arviolta lukioikäiset pojat kulkee pakkasilla nilkat vilkkuen, kesäkengät jalassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei se kovin uusi muoti ole, johan se on ollut pari vuotta.
Ja on tainut olla jo pari vuotta pois muodista? Minne päin tämä on uudelleen rantautunut?
Jo muinaiset roomalaiset oli sitä mieltä, että nuoriso on rappiolla.
Vierailija kirjoitti:
Moni 40veekin
Moni 40v yh-äiti on perinyt ne teininsä vaatteet, kun teinit on siirtynyt uudenpaan trendiin.
Ainakin Kirkkonummella tätä näkee ihan päivittäin. Ja on nähnyt ainakin parin viime talven ajan. Ehkä muoti rantautuu tänne myöhässä.
Minä en käyttänyt teini-ikäisenä pipoa edes lasketellessa, joten aika pientä on nilkkoja paljaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka helevetin pitkät kintut sulla on ? Keksi parempi selitys..😂😂
Et taida itse olla kovinkaan pitkä? :) ihan yleinen pitkien naisten ongelma on. Sama jutttu kaikkilla mun yli 170cm kavereilla. Joko olet lyhyt tai sitten todella persjalkainen
Miks minä oisin persjalkainen jos saan sopivan pitkät housut ?? Housuissa on yleensä samassa koossa valittavana kahta eri pituutta. Melko omituista jollei vaatteen valmistajat ois ongelmaa huomanneet, ettei kenenkään tarvis lyhytten housujen vuoks kulkea nilkat paljaana...pitemmistä sukista kukaa viä tietoinen ??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
arvasin, että joku tulee sanomaan tästä :D Voin sanoa että ei kovin kauniilta näytä jos mulla on mustat sukat ja sitten farkun väriset housut. Mustillakin housuilla näyttää tyhmältä, koska käytän ns pillifarkkuja joten ne vaa ryppyyntyy eikä pysy ylhäällä. Puhumattakaan valkoisista housuista
Mutta siniset nilkat istuu kuin nenä päähän..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta säärystimet ne on lämpimät ja hyvännäköiset...sukkahousut pysyy myös suorassa joku voi jopa luulla että nilkat on paljaat
Vierailija kirjoitti:
No ei 175 cm ole niin pitkä, ettei sille pituudelle löytyisi housuja. On kuitenkin naisia jotka ovat tuosta paljon pidempiä.
Minua tuli vastaan, en ihan tarkalleen muista milloin, mutta joskus lokakuussa tai marraskuussa, todella pitkä nuori nainen ja nilkat paljaana. Hänen kohdallaan saattoi ehkä olla jo realismia se, ettei housut olleet riittävän pitkät tai sitten nilkat oli paljaana tarkoituksella. Tosin ilmatkin oli silloin vielä lämpimämpiä kuin nyt.
Joskus oli tytöillä sellaiset nätit pitkät ja paksut nilkkoihin rutatut sukat. Niinkuin säärystimet ja sukat samassa paketissa. Yleensä valkoiset. Ne oli kivat.
Jo vuosia olen käynyt talvella lähikaupassa nilkat paljaina. Legginsit ja lenkkarit ilman sukkia.
Kipeänä olen muistaakseni ollut vuonna 2003. Sillonkin oli kysymys nenäontelon rakenteellisesta viasta.
Edelleen kuljen huolettomasti ilman sukkia. :)
Ps: Saunon päivittäin