IL: Erikoislääkärin huoli: ”Vastaanotot täyttyvät miehistä, jotka epäilevät penistään pieneksi” - mikropeniksen tarkat rajat on selvillä
Mikropenis on erikoislääkäri Juhana Pihan mukaan levossa alle viisi senttinen ja erektiossa lyhyempi kuin seitsemän senttiä.
https://www.iltalehti.fi/seksuaalisuusjasuhteet/a/078c7374-70e3-47f8-9e…
Kommentit (60)
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Se että penistä sanotaan normaaliksi on tyhjää parempi ja auttaa jaksamaan, mutta kun kerran on selvästi näyttöä siitä, että mies olisi onnellisempi isommalla peniksellä ja naisetkin näyttävät sitä toivovan, pitäisi keksiä sellaisia hoitoja ja menetelmiä, millä saisi lisää kokoa lähtötasosta riippumatta.
Herättää vain sen kysymyksen palautuisiko sitten sama huoli jos kaikilla olisi iso penis (tai hyvät vatsalihakset, kaunis rinta, selluliititön takapuoli jne.) mutta en itse äkkiseltään ajattelisi vertailun olevan kaikki kaikessa. Jos jollakin on täydellisen suorat ja vaaleat hampaat ja hän uskaltaa hymyillä leveästi, miettiikö hän sitä josko jollain on vielä parempi hammasrivi? Ehkä miettii, mutta se ettei tarvitse arastella hymyilemistä on jo paljon.
Kroppaan voi vaikuttaa aika paljon ja suhteellisen helposti, mutta alapäähän ei kotikonsteilla voi hirveästi vaikuttaa ja siltikin miehen alapäähän kohdistuu pinta-alaan suhteutettuna paljon enemmän paineita kuin vaikka pohkeisiin. On siis vähän lyhytnäköistä vakuutella, että "kyllä sinä normaali olet" kun 90% miehistä jännittää riisuutumista tämän asian takia; ei siksi, että he olisivat epänormaaleja friikkejä vaan siksi, että he pelkäävät olevansa kaukana ihanteesta.
Olen täsmälleen samaa mieltä!
Onhan naisillekin kaikkia pilunderoksen leikkauksia, ja tekotisuleita, niin tottakai miehille pitää saada vehkeenpaksunnos-pidennysleikkaukset tasapuolisuuden nimissä. Ja nehän tehtäisiin siis myös vain siksi että miehet ITSE haluavat isomman, ei siksi että se naista miellyttäisi, niinhän silaritkin otetaan vain ja ainoastaan oman itsen vuoksi!(tai ainakin näin ne leikellyt väittävät ;) )
Mitä helvetin väliä jollain ihanteella on? Ihanne on fantasiaa ja paras mahdollinen mutta ei se poista sitä faktaa että tyytyväinen ja onnellinen voi olla siitä vähemmän ihanteellisestakin. Itse tiedostan etten ole vaikka painoni ja ulkonäköni perusteella ihannetta varmaankaan kellekään, mutta ei se mua mitenkään haittaa. Puoliso rakastaa ja hyväksyy mut just tälläisenä ja se riittää. Ongelmallisempaa olisi jos murehtisin koko ajan niitä asioita mihin en voi vaikuttaa kuten vaikka pituuteni tai tissien malli ja koko (tiedostan että ne voisi leikata mutta arpiset rinnat ne vasta rumat on). Oonkin sitä mieltä että peniksen pienuus ei ole se suurin minimunaisen ongelma, vaan se oma asenne siihen.
Lyhyt, ohut ja muutoinkin pieni penis on valitettavasti pahin seksintappaja varsin monelle naiselle, vaikka monet eivät sitä ääneen myönnä. Oikeasti naiset nyt käsi sydamelle: joka muuta puhuu, ei sellaista ole itse kokenut tai on idealistinen aseksuaali. Jossain määrin mies voi toki kompensoida pientä penistään tyydyttämällä naisen muulla tavalla, mutta eroaako sellainen lopulta esim. lesboseksistä? Siinäkin käytetään joskus dildoja, jotka eivät välttämättä ole sieltä pienimmästä päästä.
Pienimunainen mies ei ole itse valinnut pientä kaluaan, joten asiasta irvailu on lopulta turhaa kaikille osapuolille. Sen sijaan nykylääketieteen pitäisi ottaa ongelma todesta ja tarjota vaihtoehtoja niille miehille, joiden mitat eivät heille itselleen tai heidän kumppanilleen riitä. Ovathan silikonirinnatkin täysin tarpeettomia, mutta silti niitä hankitaan, jotta plastiikkakirurgiaan turvautuvan sex appeal ja sitä kautta myös itsetunto kasvaisivat. On julmaa ja tekopyhää väittää jatkuvasti, että esim. naisen kohdalla tubulaariset rinnat (tai vatsan tai reisien raskausarvet, löllöt tyhjentyneet allit tai tissit tai vaikka tyhjät mahamakkarat laihdutuksen jäljiltä, suonikohjut alapäässä tmv., joista naisia kuitenkin arvostellaan, halusivat he sitä tai eivät) eivät ketään muuta häiritse paitsi henkilöä itseään tai että monille naisille yhdyntä ei merkitse juuri mitään eikä miehen kalunkoollakaan sen vuoksi ole mitään väliä. Ongelma voi aiheuttaa siitä kärsivälle henkilölle pääkopan sisäisiä ongelmia, jotka nykykirurgia voisi halutessaan parantaa.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyt, ohut ja muutoinkin pieni penis on valitettavasti pahin seksintappaja varsin monelle naiselle, vaikka monet eivät sitä ääneen myönnä. Oikeasti naiset nyt käsi sydamelle: joka muuta puhuu, ei sellaista ole itse kokenut tai on idealistinen aseksuaali. Jossain määrin mies voi toki kompensoida pientä penistään tyydyttämällä naisen muulla tavalla, mutta eroaako sellainen lopulta esim. lesboseksistä? Siinäkin käytetään joskus dildoja, jotka eivät välttämättä ole sieltä pienimmästä päästä.
Pienimunainen mies ei ole itse valinnut pientä kaluaan, joten asiasta irvailu on lopulta turhaa kaikille osapuolille. Sen sijaan nykylääketieteen pitäisi ottaa ongelma todesta ja tarjota vaihtoehtoja niille miehille, joiden mitat eivät heille itselleen tai heidän kumppanilleen riitä. Ovathan silikonirinnatkin täysin tarpeettomia, mutta silti niitä hankitaan, jotta plastiikkakirurgiaan turvautuvan sex appeal ja sitä kautta myös itsetunto kasvaisivat. On julmaa ja tekopyhää väittää jatkuvasti, että esim. naisen kohdalla tubulaariset rinnat (tai vatsan tai reisien raskausarvet, löllöt tyhjentyneet allit tai tissit tai vaikka tyhjät mahamakkarat laihdutuksen jäljiltä, suonikohjut alapäässä tmv., joista naisia kuitenkin arvostellaan, halusivat he sitä tai eivät) eivät ketään muuta häiritse paitsi henkilöä itseään tai että monille naisille yhdyntä ei merkitse juuri mitään eikä miehen kalunkoollakaan sen vuoksi ole mitään väliä. Ongelma voi aiheuttaa siitä kärsivälle henkilölle pääkopan sisäisiä ongelmia, jotka nykykirurgia voisi halutessaan parantaa.
Naisten kehoa koskeviin ongelmiin on nykytiede luonut jo ratkaisuja, mutta miesten itsetuntoon vaikuttavia asioita jatkuvasti yhä vähätellään, eikä niitä edes välttämättä tunnusteta, vaikka lähes joka teinipoika mittailee huolestuneena omaa penistään. Tunnustan tämän epäkohdan, vaikka pidänkin itseäni feministinä. Tietysti on edelleen yhtä väärin, että mies naisen sijasta leikkauttaa ruumistaan ainoastaan miellyttääkseen partneriaan, jolloin syntyy epäilys koko partnerin laadusta jne. Ja naisia toki arvostellaan yleisesti ottaen paljon rankemmin kuin meihiä. Mutta entä jos henkilö on vasten omaa tahtoaan sinkku siksi, ettei kehtaa esitellä itseään alasti kenellekään laajan yleisön asettamien ulkonäköpaineiden vuoksi, joissa naisilta edellytetään sitä sun tätä eikä miehiltä juuri mitään sitä suurehkoa penistä lukuun ottamatta?
Vai vastaanotot täyttyvät. Tyypillinen naisen kirjoittama ja prikkaama artikkeli.
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Se että penistä sanotaan normaaliksi on tyhjää parempi ja auttaa jaksamaan, mutta kun kerran on selvästi näyttöä siitä, että mies olisi onnellisempi isommalla peniksellä ja naisetkin näyttävät sitä toivovan, pitäisi keksiä sellaisia hoitoja ja menetelmiä, millä saisi lisää kokoa lähtötasosta riippumatta.
Herättää vain sen kysymyksen palautuisiko sitten sama huoli jos kaikilla olisi iso penis (tai hyvät vatsalihakset, kaunis rinta, selluliititön takapuoli jne.) mutta en itse äkkiseltään ajattelisi vertailun olevan kaikki kaikessa. Jos jollakin on täydellisen suorat ja vaaleat hampaat ja hän uskaltaa hymyillä leveästi, miettiikö hän sitä josko jollain on vielä parempi hammasrivi? Ehkä miettii, mutta se ettei tarvitse arastella hymyilemistä on jo paljon.
Kroppaan voi vaikuttaa aika paljon ja suhteellisen helposti, mutta alapäähän ei kotikonsteilla voi hirveästi vaikuttaa ja siltikin miehen alapäähän kohdistuu pinta-alaan suhteutettuna paljon enemmän paineita kuin vaikka pohkeisiin. On siis vähän lyhytnäköistä vakuutella, että "kyllä sinä normaali olet" kun 90% miehistä jännittää riisuutumista tämän asian takia; ei siksi, että he olisivat epänormaaleja friikkejä vaan siksi, että he pelkäävät olevansa kaukana ihanteesta.
Olen täsmälleen samaa mieltä!
Onhan naisillekin kaikkia pilunderoksen leikkauksia, ja tekotisuleita, niin tottakai miehille pitää saada vehkeenpaksunnos-pidennysleikkaukset tasapuolisuuden nimissä. Ja nehän tehtäisiin siis myös vain siksi että miehet ITSE haluavat isomman, ei siksi että se naista miellyttäisi, niinhän silaritkin otetaan vain ja ainoastaan oman itsen vuoksi!(tai ainakin näin ne leikellyt väittävät ;) )
Ja Kela-tuella tietty. Menen jonon keulille! Parikytäsenttiä lisää ja paksuutta tommonen viissenttiä, niin johan jurnuttaa.
No mustanafrikan kavereilla on ISO.
Kehotan kääntymään heidän puoleen, jos on tarvis.
En alkaisi seurustella miehen kanssa, jolla on pieni. Keskikoinen, hmm, no saisi olla erittäin hyvä sängyssä.
Mulle alle 14 cm on mikropenis. Jos ei ole kokoa, ei auta vaikka kuinka treenaan itseäni, en ole edes synnyttänyt alateitse. Ei koskaan enää pientä. Nyt mies jolla tuhti ja n 17 cm, oikein hyvä peli.
Harvoin tulee vastaan alle 15cm, mutta on tullut kyllä.
Kesäheilallani oli tosi pieni, mutta ei se kyllä oikeastaan haitannut. Olen itse säästelemättä värkkiäni elämässäni käytellyt kaikkeen siihen mihin se on suunniteltu, joten en varmasti tiukimmasta päästä ole :D
Sen mikä teki miehestä epäseksikkään oli se, että hän tiedosti ongelmansa, eikä osannut sitten olla sillätavalla seksikäs mikä kyllä peittoaa pienen peniksenkin. Eli siis halukas, innokas mies, joka on valmis puuhiin ja antaa mennä vain! Ei seksi ole niin vakava asia kuitenkaan ja sitä pystyy harrastaa monella tavalla. Parhaimmat orkuthan nainenkin kuitenkin saa muualta, kuin emättimen uumenista :D
Sitten toinen ikävä puoli miehessä oli, että se itseluottamuksen puute aiheutti rehvastelua ja ylpeilyä ja se kylmensi kyllä sitten ne tunteet.
Aivan kuin vanhat miehet erektion hälvetessä korottaa sitä mukaa ääntään ja puhuu levottomia näytteli tämäkin sitten jonkinlaista kroisosta jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen ja tärkeä aihe. Mielestäni naisten ulkonäköön keskittyvä plastiikkakirurgia ei kuitenkaan oikeastaan ole verrattavissa tähän, vaikka niissä onkin paljon samaakin - vastaava tilanne olisi, jos naisen sukuelin olisi sellainen, että se ei fyysisesti pystyisi tuottamaan miehelle (tai suurimmalle osalle miehistä) nautintoa. Ilman naisen "täydellistä" ulkonäköäkin seksi naisen kanssa kuitenkin tuottaa useimmille miehillekin fyysistä nautintoa. Mielestäni kyse on siis eri tason asioista.
Naisiin kohdistuvassa plastiikkakirurgiassa ja ulkonäköodotuksissa myös mennään usein kohtuuttomuuksiin, ns. mikään ei lopulta riitä, ja naisten normaalit piirteet nähdään enenevästi virheellisinä. Samaa ei ollenkaan samassa mittakaavassa kohdistu miehiin.
Kamasutrassa muuten luokitellaan ihmisten sukuelimet kolmeen kokoluokkaan joista paras vastinpari on saman luokan (vastakkaisen sukupuolen) elin. Eikö tämä päde reaalielämässä? Eikö ole olemassa naisia, joille hyvin pieni penis olisikin sopiva?
Mun miehellä on omasta mielestään pieni. Itse en tätä huomioinut ennen kuin hän itse alkoi puhumaan siitä. Hänelle se on ongelma, mulle ei. Sen takia voi olla että jättää mut..
Vierailija kirjoitti:
Harvoin tulee vastaan alle 15cm, mutta on tullut kyllä.
Kesäheilallani oli tosi pieni, mutta ei se kyllä oikeastaan haitannut. Olen itse säästelemättä värkkiäni elämässäni käytellyt kaikkeen siihen mihin se on suunniteltu, joten en varmasti tiukimmasta päästä ole :D
Sen mikä teki miehestä epäseksikkään oli se, että hän tiedosti ongelmansa, eikä osannut sitten olla sillätavalla seksikäs mikä kyllä peittoaa pienen peniksenkin. Eli siis halukas, innokas mies, joka on valmis puuhiin ja antaa mennä vain! Ei seksi ole niin vakava asia kuitenkaan ja sitä pystyy harrastaa monella tavalla. Parhaimmat orkuthan nainenkin kuitenkin saa muualta, kuin emättimen uumenista :D
Sitten toinen ikävä puoli miehessä oli, että se itseluottamuksen puute aiheutti rehvastelua ja ylpeilyä ja se kylmensi kyllä sitten ne tunteet.
Aivan kuin vanhat miehet erektion hälvetessä korottaa sitä mukaa ääntään ja puhuu levottomia näytteli tämäkin sitten jonkinlaista kroisosta jatkuvasti.
Olenkohan samaan nysämunaiseen törmännyt :D Huono itsetunto korostui puheissaan, ja taidoiltaan aivan onnetön räpeltäjä. Huomasi, että estot nysämunan vuoksi ovat estäneet seksistä nauttimisen, eli kumppaneita ei ole henkilöllä ollut kuin ehkä yhden käden sormilla laskettava määrä.
Gambian kundeilla ei ole tota ongelmaa lol :D
En ole koskaan harrastanut huonoa seksiä peniksen pienuuden takia. Osaan etsiä sopivat asennot ja kulmat ja osaan käyttää hyvin lantion lihaksia. Enemmän on ollut ongelmia toisessa päässä, jos petikaverilla on ollut oluttölkin paksuinen.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole olemassa naisia, joille hyvin pieni penis olisikin sopiva?
Ei ole. Tai ovat yhdyntään kykenemättömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on minkä kokoinen se levossa on? Yleensä koko on erektiossa aivan erilainen.
En ymmärrä sitäkään miksi sitä pituutta niin hirveästi korostetaan. Näin nausnäkökulmasta paksuus on tärkeämpi mitta.
Semmoinen pitkä vaan sattuu jos se menee liian syvälle. Ei sitä pituutta siinä yhdynnän aikana muuten edes huomaa, sillä ei ole merkitystä. Liian paksukin kuitenkin sattuu.
Se millä on merkitystä on se, että sen tuntee eikä se satu ja että yhdynnän aikana saa sopivan tuntuman klitorikseen.Miehet ovat aivan turhaan huolissaan peniksistään.
Pidempi on parempi kuin lyhyt ja lyhyt on harvoin paksukaan. Miehet ovat huolissaan, koska asia, jolle he eivät voi tehdä mitään on yleisen pilkan kohde ja sen perusteella kieltäydytään seksistä ja parisuhteesta. Kivaa olla onneton ja yksinäinen vain, koska sattui syntymään vääränkokoisen ulokkeen kanssa.
Toivoisin kyllä kovasti että tästä aiheesta ei vielä pilkattaisi, varmasti ei pääse olemaan liian helppoa muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Pienimunainen mies ei ole itse valinnut pientä kaluaan, joten asiasta irvailu on lopulta turhaa kaikille osapuolille. Sen sijaan nykylääketieteen pitäisi ottaa ongelma todesta ja tarjota vaihtoehtoja niille miehille, joiden mitat eivät heille itselleen tai heidän kumppanilleen riitä.
Luuletteko, ettei käteviä keinoja peniksen suurentamiseen olisi jo aikoja sitten keskitty, jos se ei olisi niin vaikeaa? Siihen on nykyäänkin olemassa keinoja, mutta niissä on isot riskit tunnon menettämiseen ja muihin ongelmiin, jotka eivät lopulta monelle ole sen arvoisia. Ei ole helppo tehtävä operoida tuollaista aluetta.
Ihan hullu ajatus ettei lääketiede muka "ottaisi todesta" miesten (erityisesti rikkaiden sellaisten) ongelmaa ja ihan vain siksi ei olisi vaivautunut keksimään ratkaisua näinkin yleiseen huolenaiheeseen. Hyvät voitothan ratkaisulla käärisi ja mitä syytä voittoa tavoittelevien yhtiöiden olisi siitä kieltäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen ja tärkeä aihe. Mielestäni naisten ulkonäköön keskittyvä plastiikkakirurgia ei kuitenkaan oikeastaan ole verrattavissa tähän, vaikka niissä onkin paljon samaakin - vastaava tilanne olisi, jos naisen sukuelin olisi sellainen, että se ei fyysisesti pystyisi tuottamaan miehelle (tai suurimmalle osalle miehistä) nautintoa. Ilman naisen "täydellistä" ulkonäköäkin seksi naisen kanssa kuitenkin tuottaa useimmille miehillekin fyysistä nautintoa. Mielestäni kyse on siis eri tason asioista.
Naisiin kohdistuvassa plastiikkakirurgiassa ja ulkonäköodotuksissa myös mennään usein kohtuuttomuuksiin, ns. mikään ei lopulta riitä, ja naisten normaalit piirteet nähdään enenevästi virheellisinä. Samaa ei ollenkaan samassa mittakaavassa kohdistu miehiin.
Kamasutrassa muuten luokitellaan ihmisten sukuelimet kolmeen kokoluokkaan joista paras vastinpari on saman luokan (vastakkaisen sukupuolen) elin. Eikö tämä päde reaalielämässä? Eikö ole olemassa naisia, joille hyvin pieni penis olisikin sopiva?
Luetaanko me samaa ketjua? :D Täällähän kekiskokoiset peniksetkin on jo tuomittu liian pieniksi. Sen sijaan lähes nainen kuin nainen saa itselleen kumppanin halutessaan. Naisten ulkonäköodotuksissa ei todellakaan mennä yhtä pitkälle kuin miehiin kohdistuvassa. Mieti nyt vähän, kumpi saa helpommin matcheja Tinderissä? Niinpä...
Tällaisia viestejä lukiessa todella huomaa, että naiset ovat se empaattisempi sukupuoli.