Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimot, oikeastiko mies tarvitsee luvan omiin harrastuksiin?

Vierailija
13.12.2018 |

Olen törmännyt tuttavapiirissä ilmiöön, jossa naiset rajoittavat miehensä menoja ja harrastuksia, vaikka lapsetkin ovat jo teini-iässä. Käsittämätöntä. Eräällä tutulla on porukalla vuokrattu verstas, ja hän on useasti kuvaillut vähän vitsin varjolla mutta selvästi tosissaan, miten ei ole päässyt pitkään aikaan käymään kun "ei ole saanut lupaa". Vaimo haluaa että mies kököttää kotona illasta toiseen, vaikka lapsetkin tosiaan omissa menoissaan. Mikä ihme saa naiset toimimaan näin? Millä oikeudella se on vaimo joka päättää milloin kukakin harrastaa?

Kommentit (142)

Vierailija
1/142 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kävi näin ja on jo ilmiö?

Klassikko jo syntyessään?

Vierailija
2/142 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin usein on muuten niin, että miehet haluavat olla siellä kotona, mutta eivät kehtaa myöntää sitä ja sitten syyttävät vaimoa/naisystävää asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/142 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua juttua. Olin itse aikoinaan vanki omassa kodissani, kaikkeen muuhun kuin töihin menemiseen piti kysyä lupa. Yleensä sitä lupaa ei saanut kuin kuukausia etukäteen. Ja työpäivinäkin ex-vaimo soitti viimeistään viideltä että missä viivyn jos työpäivä vähänkin venyi.

On syystäkin ex-vaimo. Mutta kaveripiirissä olen nähnyt tätä myös. Vain hullu tai täysi masokisti mies menee enää tänä päivänä naimisiin ”voimaantuneen” suomalaisen naisen kanssa. Niistä on tullut todellisia keittiöhirviöitä.

Vierailija
4/142 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein vitsillä mutta selvästi tosissaan..

Kuule, eiköhän ne pärjää.

Vierailija
5/142 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhdestä kerrasta kyse, vaan sivusta tullut seurattua monen vuoden ajan. Taisi osua arkaan paikkaan kun puolustelu alkoi heti. :D

Vierailija
6/142 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos täytyy pelätä että mies pettää, niin onko tuollaisessa parisuhteessa eläminen minkään arvoista?

Vierailija
7/142 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin usein on muuten niin, että miehet haluavat olla siellä kotona, mutta eivät kehtaa myöntää sitä ja sitten syyttävät vaimoa/naisystävää asiasta.

Ei halua, keittiö hirviöt pitää niitä vankina.

Vierailija
8/142 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole yhdestä kerrasta kyse, vaan sivusta tullut seurattua monen vuoden ajan. Taisi osua arkaan paikkaan kun puolustelu alkoi heti. :D

Niin siis heillä näin. Ei se ole vielä ilmiö.

Vierailija
9/142 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä ainakin pitää vähän neuvotella.

Ei ole OK, että ollaan iltakausia poissa perheen parista tai että harrastukseen menee omat ja yhteiset rahat.

Muuten on kiva, että harrastaa. Ja on vähän aikaa poissa kotoa, jotta voi itsekin hyvillä mielin tehdä omia juttuja. Eikä se rahakaan niin kovin hierrä, mutta jos ei ole varaa lähteä yhteiselle matkalle koska poikien kanssa meni kaikki rahat kalareissuun niin sitten alkaa vähän tunnelma kiristyä.

Vierailija
10/142 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se on se "pois perheen parista" jos lapsetkin huitelee ties missä? Oikeasti?

Vierailija
11/142 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei halua, keittiö hirviöt pitää niitä vankina.

Osa haluaa olla siellä kotona, osa taas ei. Silti jotkut miehet tekevät tuolla tavalla, kuin kirjoitin.

Vierailija
12/142 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä harrastaa. Jos peppu pysyy kunnossa niin saa mennä luvan kanssa. Muuten en oikein antaisi lupaa..

Vierailija
13/142 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan se vaimo sitten muuttunut aikojen saatossa noin kontrolloivaksi vai onko mies vaan vapaaehtoisesti valinnut kumppanikseen pirttihirmun?

Vierailija
14/142 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se on se "pois perheen parista" jos lapsetkin huitelee ties missä? Oikeasti?

Nii niiku oikeesti.

Vierailija
15/142 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttua juttua. Olin itse aikoinaan vanki omassa kodissani, kaikkeen muuhun kuin töihin menemiseen piti kysyä lupa. Yleensä sitä lupaa ei saanut kuin kuukausia etukäteen. Ja työpäivinäkin ex-vaimo soitti viimeistään viideltä että missä viivyn jos työpäivä vähänkin venyi.

On syystäkin ex-vaimo. Mutta kaveripiirissä olen nähnyt tätä myös. Vain hullu tai täysi masokisti mies menee enää tänä päivänä naimisiin ”voimaantuneen” suomalaisen naisen kanssa. Niistä on tullut todellisia keittiöhirviöitä.

Tai sitten se mies voi käyttäytyä kuten aikuinen ihminen ja kieltäytyä kysymästä lupaa tai selittämästä töissä viipymistään. Ei oma puolisoni katselisi hetkeäkään tuollaista käytöstä.

Kerro minulle, miksi sinä aloitit luvan pyytämisen omiin menoihisi.

Vierailija
16/142 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan se vaimo sitten muuttunut aikojen saatossa noin kontrolloivaksi vai onko mies vaan vapaaehtoisesti valinnut kumppanikseen pirttihirmun?

Nii niiku semmosen keittiöhirmun joka kiusaa miestä kun olis kivempiakin tarjolla. Kuten ap.

Vierailija
17/142 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse ikinä, en siis ikinä rajoittanut oman miehen menoja, en kavereitten kanssa, en harrastuksiin menoa. Lopputulos on se, että lähes kolmenkymmenen yhteisen vuoden jälkeen mies päätti lähteä uuden naisen matkaan. Ehkä olisi pitänyt rajoittaa.

Vierailija
18/142 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaimonko pitää sitten vaan nyökytellä ja odottaa kunhan mies harrastuksiltaan suvaitsee aikaa myös perheelleen? Mutta tiedetään että ne teidän miesten harrastukset on niin tärkeitä, että yksi vaimo tai lapsi sen rinnalla ei ole mitään.

Vierailija
19/142 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on muuten oikeasti tabu aihe. :o

Vierailija
20/142 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vaimona ärsyttää, kun mies vetoaa tuohon, ettei vaimo päästä. Oikeasti ei halua mennä, ja käyttää mua tekosyynä. Varmaan mua pidetään hirveänä pirttihirmuna. Muutenkin puhuu ihan kummallisesti meidän parisuhteesta muille, esittää olevansa tossun alla. Kun ihmettelen tätä miehelle, hän sanoo puhuvansa vain vitsillä. En mäkään vastaavia "vitsejä" heitä miehestä mun kavereille, mutta ehkä pitäisi.