Mikä tuote tai palvelu on mielestäsi kohtuuttoman hintainen
jos vertaa itse tuotteeseen. Tuli tuosta joulupostimerkkikeskustelusta mieleen. Tuleeko mieleen muita?
Kommentit (1497)
Vierailija kirjoitti:
Hyvät oluet.
Single malt-viskit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tupakka nykyään, helpompi valistaa ja estää uusia aloittamasta, mutta sinänsä turhaa "rankaista" ikänsä polttaneita pienellä eläkkeellä eläviä.
Hintaa pitäisi korottaa roimasti. Esim 25e aski olisi sopiva.
Yhteiskunta maksaa kuitenkin viulut kun sairastut.
SinkkuM
Joo ja herkut ylipainoisille korotettuun hintaan. Yhteiskunta maksaa kuitenkin viulut kun läski sairastuu.
Merkkivaatteet. En todellakaan voi käsittää miksi pitäisi maksaa sen pikkuriikkisen logon takia esim jostain t-paidasta kymmeniä ellei satoja euroja, kun ihan saman laatuisen saa paljon halvemmallakin.
Vierailija kirjoitti:
Eläinlääkärimaksut todellaki! Kissan jalasta maksettu 2500€, hevosen jalasta 700€
VR on kyllä todellakin toinen jonka hinnat on aivan todellaki liian korkeat!
Kolmas on kuntosalit!
Meiltä olisit saanut neljä kissanjalkaa satasella ja lopunkin kissan kaupan päälle - ja on sisäsiisti.
Palveluista kyllä minustakin eläinlääkäri on ihan ykkönen mitä kohtuuttomiin hintoihin tulee. Eläimen hoidattaminen maksaa enemmän kuin ihmisen. Ei mitään tolkkua.
Espoon Haukilahden ostarin Ra Yu:n ruuat. Poskettomat hinnat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Putki- tai sähkömiehen tilaaminen kotiin. Lakimiehen palkkiot.
Milläs tuntipalkalla sinä lähtisit noita hommia tekemään? Kannattaa kouluttautua alalle ja alkaa sillä hinnalla myymään, töitä varmasti piisaa sinulle.
Nyt menee puurot ja vellit sekaisin. Suomessa palveluiden osto on omien ja palveluntuottajan sivukulujen takia jumalattoman kallista.
Vaihdantasuhde on tolkuttoman heikko. Esim itse tienaan keskinmäärin 150 € nettona/työpäivä. Tuolla rahalla saan ostettua noin kaksi tuntia ammattilaisen palveluita (autonkorjaus, putkityöt jne.) käytännössä minun pitää siis tehdä melkein viikko duunia jotta voin työllistää yhden henkilön päiväksi. Siispä askartelen itse.
Ei muuten mennyt. Sopii lähteä kokeilemaan vaikka toiminimellä kokeilemaan yrittämistä.
Yksityinen hammaslääkäri, todella tarkeää pitää purukalusto kunnossa, vaan se hinta.
2 hampaan paikkaus=viikko etelässä hinta.
Joku aiksisemmin mietti, että tupakoitsijota ei tulisi kuin rangaista kun tulee yhteiskunnan maksettavaksi, joten limun ym. juojille sama. Limut hintaan 23 € pullo.
Vierailija kirjoitti:
Eläinlääkärimaksut todellaki! Kissan jalasta maksettu 2500€, hevosen jalasta 700€
VR on kyllä todellakin toinen jonka hinnat on aivan todellaki liian korkeat!
Kolmas on kuntosalit!
Milloin olet viimeksi mahtanut junalla matkustaa? Hinnat ovat ihan passelit nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta ettei kukaan ole vielä vastannut kampaajaa. Minä lopetin kampaamokäynnit jo vuosia sitten kun hinnat karkasi aivan lapasesta.
Jep. Hiusten raidoitus + kerroksittain leikkaaminen maksoi n. 100€.
En vaan ole valmis laittamaan säännöllisesti satasta vain hiusten kohentamiseen. Siispä jäi ainoaksi kampaamovärjäys -kerraksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milläs tuntipalkalla sinä lähtisit noita hommia tekemään? Kannattaa kouluttautua alalle ja alkaa sillä hinnalla myymään, töitä varmasti piisaa sinulle.
Nyt menee puurot ja vellit sekaisin. Suomessa palveluiden osto on omien ja palveluntuottajan sivukulujen takia jumalattoman kallista.
Vaihdantasuhde on tolkuttoman heikko. Esim itse tienaan keskinmäärin 150 € nettona/työpäivä. Tuolla rahalla saan ostettua noin kaksi tuntia ammattilaisen palveluita (autonkorjaus, putkityöt jne.) käytännössä minun pitää siis tehdä melkein viikko duunia jotta voin työllistää yhden henkilön päiväksi. Siispä askartelen itse.
Ei muuten mennyt. Sopii lähteä kokeilemaan vaikka toiminimellä kokeilemaan yrittämistä.
Ne on ne sivukulut, samalla tavalla ne rankaisevat yrittäjää ja samassa kusessa yrittäjä on edelleen ostaessaan palveluita. En siis syyllistä yrityksiä vaan valtio vetää välistä joka välissä.
Vierailija kirjoitti:
Huutokauppakeisarin kuparipannut
Tämä! Urpo vielä sotkee ne kun kirjoittelee nimensä niihin! Pilaa hienot kuparipannut :(
Oikea arvo olisi 0,05snt jos siihen on huutokauppakeisarin harakanvarpaita raapusteltu.
Katsastus! En ole kehdannut kysyä yhdeltä tutulta katsastajalta, että mikä siinä maksaa niin paljon. Kertokaa, jos tiedätte!
Matka Vantaalta Helsinkiin ja takaisin. Maksaa vähän yli 10 euroa. Samalla rahalla pääsee vaikka Hämeenlinnaan ja takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa alkoholi.
Totta! Kyllä on tuopilla ravintolassa järjetön hinta nykyään. Ravintola-ala halutaan varmaan ajaa alas jollain valtion hienolla logiikalla
Siivous talon omilla välineillä ja aineilla, 42€/h, minimiveloitus 2h ja suositus tämänkokoiselle asunnolle 3h. Kotitalousvähennys on jo tapissa.
Saan itse asiantuntijatyössä 20€/h puhtaana käteen ja siivoan asuntoni edustuskuntoon tunnissa. Ei tarvitse enää miettiä miksei palveluja osteta Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei taida olla hajuakaan, mitä vaatii sähkäri(yrittäjän) toiminnan mahdollistava koulutus+byrokratia? Se ei todellakaan ole ilmaista, eikä sähkötarvikkeet ole ilmaisia. Työ on luvanvaraista hommaa, joten ei sitä ilmaiseksi kuulukaan tehdä. Tervemenoa vaan kokeilemaan.
Kansallispuvut (myös saamelaiset).
Suomessa alkoholi.