Mikä tuote tai palvelu on mielestäsi kohtuuttoman hintainen
jos vertaa itse tuotteeseen. Tuli tuosta joulupostimerkkikeskustelusta mieleen. Tuleeko mieleen muita?
Kommentit (1497)
Vierailija kirjoitti:
tupakka nykyään, helpompi valistaa ja estää uusia aloittamasta, mutta sinänsä turhaa "rankaista" ikänsä polttaneita pienellä eläkkeellä eläviä.
Hintaa pitäisi korottaa roimasti. Esim 25e aski olisi sopiva.
Yhteiskunta maksaa kuitenkin viulut kun sairastut.
SinkkuM
Vierailija kirjoitti:
tupakka nykyään, helpompi valistaa ja estää uusia aloittamasta, mutta sinänsä turhaa "rankaista" ikänsä polttaneita pienellä eläkkeellä eläviä.
Kyllä se on ihan oma valinta ostaa se malluaski.
Pähkinät ja mantelit ovat kovin hintavia.
Vierailija kirjoitti:
Useat konserttiliput ovat halvimmillaan noin 60e. Karsii tehokkaasti menemisiä. Halvemmilla hinnoilla tulisi käytyä useammin.
Useimmat konsertit on aika lailla täynnä ilman teitä säästäjiäkin.
Vierailija kirjoitti:
Eläinlääkäripalvelut.
Todellakin, hinnat ovat lähteneet ihan käsistä!
Putki- tai sähkömiehen tilaaminen kotiin. Lakimiehen palkkiot.
Vierailija kirjoitti:
Milläs tuntipalkalla sinä lähtisit noita hommia tekemään? Kannattaa kouluttautua alalle ja alkaa sillä hinnalla myymään, töitä varmasti piisaa sinulle.
Sushi.
Mikä siinä muka maksaa niin paljon?
Lähinnä riisiä ja kalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milläs tuntipalkalla sinä lähtisit noita hommia tekemään? Kannattaa kouluttautua alalle ja alkaa sillä hinnalla myymään, töitä varmasti piisaa sinulle.
Nyt menee puurot ja vellit sekaisin. Suomessa palveluiden osto on omien ja palveluntuottajan sivukulujen takia jumalattoman kallista.
Vaihdantasuhde on tolkuttoman heikko. Esim itse tienaan keskinmäärin 150 € nettona/työpäivä. Tuolla rahalla saan ostettua noin kaksi tuntia ammattilaisen palveluita (autonkorjaus, putkityöt jne.) käytännössä minun pitää siis tehdä melkein viikko duunia jotta voin työllistää yhden henkilön päiväksi. Siispä askartelen itse.
Uskomatonta ettei kukaan ole vielä vastannut kampaajaa. Minä lopetin kampaamokäynnit jo vuosia sitten kun hinnat karkasi aivan lapasesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt menee puurot ja vellit sekaisin. Suomessa palveluiden osto on omien ja palveluntuottajan sivukulujen takia jumalattoman kallista.
Vaihdantasuhde on tolkuttoman heikko. Esim itse tienaan keskinmäärin 150 € nettona/työpäivä. Tuolla rahalla saan ostettua noin kaksi tuntia ammattilaisen palveluita (autonkorjaus, putkityöt jne.) käytännössä minun pitää siis tehdä melkein viikko duunia jotta voin työllistää yhden henkilön päiväksi. Siispä askartelen itse.
Ja näistä valtaosan ryöstää valtio.
Vierailija kirjoitti:
Silmälasit, etenkin kaksiteholasit. Pikkasen muotoiltua rautalankaa tai muovia ja koneen sylkäisemät muovilinssit maksavat yhtä paljon kuin uusimmat huippumallit älypuhelimissa.
Mihin tahansa artikkeliin verrattuna silmälasit on ylihinnoitelluin tuote. Ja tätä ylihintaa ei selitä palvelu laseja ostettaessa.
Miten niin? Halvimmat moniteholasithan saat alle satasella, sisältäen kehykset ja linssit. Tällöin kehys ei tietty ole mitään merkkiä tai designia ja linssien optiikka ja pinnoitteet voi olla niin ja näin. Mutta jos hinta ratkaisee, niin halvallakin saa.
Sitten jos haluaa muotoilultaan ja materiaaliltaan kivat sangat ja laadukasta optiikkaa, niin maksaa enemmän. Optisesti laadukkaat kameroiden linssit, kiikarit ym. maksaa nekin ihan kivasti euroja. Tämän tietää kaikki jotakin optiikkaan liittyvää harrastavat.
Ihan sama asia kuin monessa muussakin tuotteessa, vaikkapa polkupyörässä, voit maksaa pyörästä 50 tai 1500 ja kumpikin sisältää rungon ja kaksi pyörää, käyttömukavuudessa voikin sitten löytyä aika paljon eroa...
Julkinen liikenne, lääkinnälliset tuotteet vitamiineista lähtien, eläinlääkärit, kampaamot ja autokorjaamot ovat kaikki yksiä rahareikiä.
Eläinlääkärimaksut todellaki! Kissan jalasta maksettu 2500€, hevosen jalasta 700€
VR on kyllä todellakin toinen jonka hinnat on aivan todellaki liian korkeat!
Kolmas on kuntosalit!
Fitfarmin ja monen vastaavan firman samat-laput-kaikille nettidieetit.