YLE: Tutkijat yllättyivät: Kissat tappavat miljardeja eläimiä vuodessa
https://yle.fi/uutiset/3-6471943
"Tutkijat yllättyivät: Kissat tappavat miljardeja eläimiä vuodessa"
"Kissat tappavat paljon enemmän lintuja ja eläimiä kuin aiemmin on arvioitu, ilmenee tutkimuksesta. Yksittäinen kissa tappaa arviolta 200 - 400 nisäkästä ja lintua."
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkimus ei ole Suomesta eikä päde Suomessa.
Juu juu, suomalaiset kissat eivät tapa ollenkaan. Ne vaan paijaa muita eläimiä kuten yks kissanomistaja väitti.
Oletko jotenkin vajaa? Olet selvästi, en ole sanonut ettei Suomalaiset kissat tapa vaan että tutkimus on Amerikkalainen ja pätee sen maan leveyspiireille. Lähinnä niille alueille joissa on kulkukissoja kuten tutkimuksessa käy ilmi. Jospa vain lapsi rakas lukisit sen tutkimuksen urpoilusi sijaan. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin päästän aina iltaisin mun koirat ulkoilemaan vapaasti, eilen ne oli saalistaneet kauriin ruuakseen, viikko sitten saaliina oli hirvenvasa. Kiva että vähentävät mokomia haittaeläimiä.
🙄
Tämä ketju vain vahvistaa mun mielikuvaa siitä että suurin osa kissaihmisistä on ihan *itun typeriä, itsekkäitä, laiskoja ja vastuuttomia.
Älä nyt viitsi. Koiraa ei voi päästää vapaaksi, tuskin edes löytää takaisin lähtöpisteeseen.
Jos kauriin edes jostain havaitsee, saatikka saa sen pyydystettyä, se ilo sille suotakoon.
Epäilenpä kuitenkin että toiseksi jää. Kömpelö ja äänekäs.
Randomisti voi hyökkäillä lasten ja pienempien koirien kimppuun, ne kun eivät pääse pakenamaan.
Kertoo juuri koiran ajatuksista. Laumaeläin, laumasielu. Johdettavaksi jalostunut.
Narun päähän tiukasti, ja omistaja perään keräilemään jätöksiä.
Voi voi, Korkeasaarissa ympäri maailman tapetaan eläimiä ja ripustetaan oksalle petoeläinten herkuksi. Ihan hirveetä tämä on?
Ajatelkaas kuinka paljon luonnon eläimet syövät toisiaan !
Petolinnut. Ilvekset. Sudet. Supikoirat. Hauet....
Miljardeja ja taas miljardeja eläimiä.
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaas kuinka paljon luonnon eläimet syövät toisiaan !
Petolinnut. Ilvekset. Sudet. Supikoirat. Hauet....
Miljardeja ja taas miljardeja eläimiä.
Leijonat. Tiikerit. Käärmeet. Murhaajia kaikki !
Mä päästän aina mun lemmikki-krokotiilin vapaasti ulkoilemaan se sitten vähän syö noita haittaeläimiä kuten vapaana juoksentelevia kissoja. Mitä sitten... ihminen tappaa enemmän ja broileri.