Onko Suomen Posti oikeasti huono? Mitä teillä on kadonnut postissa?
"Sikahintainen, hidas, epäluotettava, ei palvelua..." Suomen Postin toimintaa on viime vuosina haukuttu kovin sanoin.
Vielä markka-aikana kirjeet ja kortit menivät säntillisesti perille seuraavaksi päiväksi pikkusummalla ja joka paikassa oli varaa pitää postikonttoria. :) Nyt kotimaan postimaksut nousevat kiihtyvällä tahdilla eikä niilläkään hinnoilla kaikki kirjeet ja paketit koskaan löydä perille asti.
Mutta mikä on totuus, onko Posti hävittänyt teiltä jotain arvokasta?
Kommentit (35)
Entinen miesystäväni katosi Postissa, mutta löytyi viereisestä baarista.
Multa ei ole kadonnut mitään, mutta paketit tuppaa tulemaan perille vähintään nurkat rypyssä/revenneenä. Kirjepostin kulku taas on jotenkin outo. Usein käy niin, että toiselta mantereelta lähetetty kirje on perillä aikaisemmin kuin naapurikaupungista postitettu, vaikka olisivat laitettu postin kyytiin samana päivänä.
Olen ollut tyytyväinen Postin asiakas, sillä postit tulevat hyvin perille. Myös Postin paketin ovelletuomissysteemi toimii moitteettomasti.
Mitään en lähetä Postin kautta, sillä hyvän kilpailun alalle tuonut R-Kioski palvelee minua hintaluokkansa takia paremmin pakettien lähetyksien suhteen. Postikortteja en harrasta.
En löydä juuri muuta moitteen sanaa kuin sen, että Posti ei ilmoita milloin he tuovat kotiinkuljetustoimituksen. Pitää osata itse tsekata paketin tarkka saapumispäivä ja sitten arpoa Postin kotiinkuljetusajankohta, joka on kylläkin klo 12-15 ollut tähän mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Multa ei ole kadonnut mitään, mutta paketit tuppaa tulemaan perille vähintään nurkat rypyssä/revenneenä. Kirjepostin kulku taas on jotenkin outo. Usein käy niin, että toiselta mantereelta lähetetty kirje on perillä aikaisemmin kuin naapurikaupungista postitettu, vaikka olisivat laitettu postin kyytiin samana päivänä.
Niistä paketeista on sen takia nurkat vähän revenny ku ne kattoo jos siel olis vaikka hUUmehia niin ottavat sitte omaa taskuun. Tieto.
Tälläkin hetkellä lukiokirjat jumissa jossain, kurssi alkoi jo ja tilaus on tehty aikapäiviä sitten sekä tilaus lähetetty matkaan. ei vaan näy
Eräänä jouluna isosisko ihmetteli kun hänen lähettämänsä ISO joululahja ja herkkupaketti palautui takaisin lähettäjälleen. Vitutti kun kuulin asiasta kun hän soitti hädissään että mitä tapahtui. Hän hävisi postimaksun ja minä yllätyksen aiheuttaman ilahtumisen.
Kaikki on tullut ihan juuri niinkuin on pitänytkin. Ei ole valitamista postista. Ihmiset usein harhautuvat luulemaan että vaihtamalla paranee. Jos posti häiritsee voi ihan hyvin olla käyttämättä sen postin palveluita ja miettiä uudestaan asiaa.
Kadonnut on laskuja, kivaa kun viimein tulee perille suoraan perintätoimistolta korkojen kera. Samoin on kadonnut joulukortteja ja osa on saapunut perille vasta joskus keväällä.
Kuvatuotetilauksia (kirjelähetys) on kadonnut useampi.
Paketteja ei ole mennyt hukkaan vielä yhtään.
Smartpostissa on välillä odottanut tyhjä lokero, ei jostain syystä oltu pakettia jätetty vaikka saapumisilmoitus tulikin.
Posti hukkaa paketteja aniharvoin. Vuoden 2017 hukattujen osuus kaikista paketeista on ollut 0,06 prosenttia. Eli noin joka 1400:s paketti hukkuu tavalla tai toisella.
Palautin ostoksen - katosi Postissa - Postilla ei mitään velvollisuuksia ja koska olin kadottanut kuitin, jouduin maksamaan tuotteen.
Nykyään säilytän kaikki Postin asiakaspalautuskuitit.
Postilla on myös jäänyt lähettämättä noutotekstareita, noloa alkaa pommittamaan Tori.fi myyjiä, että missäs pakettini luuraa. Viime hetkellä olen ne kuitenkin tajunnut noutaa postista kysymällä onko nimelläni lähetyksiä.
Selvisin vastikään säikähdyksellä kun Posti pyysi kertomaan lähettämäni lahjan ulkonäköä selvittääkseen sen sijainnin. Löytyi onneksi vastaanottajan paikkakunnan Postista... Ja Postilla ei tietenkään olisi ollut minkäänlaista korvausvelvollisuutta :) nyt jännään, löytääkö joululahjapaketti perille...
Tänä aamuna Postin ansiosta katosi aika lailla aikaa. Jostain syystä 2 kpl Postin jakeluautoja oli yhtäaikaa klo 6:45 tuomassa tavaraa samassa pihapiirissä sijaitsevaan yritykseen. Jouduin odottamaan melkein 10 min, että pääsin pihasta pois ja ehdin katsomaan, että kumpikin auto toi sen verran vähän tavaraa, että se hyvinkin mahtui 1x1x1 m tilaan, tavaramäärä ei edellyttänyt kahta autoa.
Kukaan ei ollut vastaanottamassa tavaraa ja olisin voinut napata siitä pari pakettia mukaani, jos olisin halunnut.
Minulla katosi neitsyyys. Pukuhuoneen vessassa, kun olin kiireapulaisena nuorena poikana. En ole reklamoinut.
Multa on kadonnut ainakin pari pakettia, tosin tilaan aika paljon (ihan Suomesta) niin siinä onkin tilastollinen todennäköisyys että näitä osuu välillä kohdalle. Esim viimeksi siellä kuulemma on kirjattu että olisin hakenut yhden paketin jota todellakaan en ole hakenut. Todella p*askamaista ja rasittavaa kun pitäisi alkaa selvittää tuollaista kun muutenkin kaikkea ylimääräistä stressiä.
Kaksi kertaa peräkkäin katosi puhelinlasku. Karhulaskut kummastakin saivat perille. Sen jälkeen vaihdoin e-laskuksi, eikä ole yksikään puhelinlasku jäänyt tulematta.
Yksi verkkokauppaostos katosi Postissa. Tämän Posti jopa myönsi, kun ensin reklamoin toimitusajasta verkkokaupalle, joka laittoi kyselyn Postille.
Tästä on jo pitkään, kun siskokin on jo yli kolmikymppinen, mutta pikkusiskon muuttaessa isän luota äidille, muutti posti myös minun osoitteeksi äidin osoitteen. Olin siinä vaiheessa asunut jo pari vuotta omillani eikä postiosoitteeni edes ikinä ollut isäni senhetkinen osoite. En siis ymmärrä, mistä Posti repi minun, täysi-ikäisen osoitteeksi saman kuin alaikäisen siskoni osoitteen.
Minulla on kadonnut kirjattu kirje.
Menin hakemaan sitä postitoimistoon (silloin niitä oli vielä). Pyysivät ensin allekirjoittamaan sen vastaanotetuksi ja sitten alkoivat etsimään sitä, ja huomasivat, ettei sitä löytynytkään mistään. En nostanut asiasta mitään suurempaa meteliä ja olinhan kuitenkin allekirjoittanut vastaanottaneeni sen, joten luultavasti asia jäi siihen, että henkilökunta vain hieman hämmästeli kyseisessä postissa, että missäköhän mahtaa olla.
Oletan tietäväni kirjeen sisällön, eikä se ollut minulle mitenkään kovin tärkeä, vaikka oli kirjattuna lähetettykin.
Kerran on jäänyt jonnekin tilaamani kengät siis suomalaiset kengät ei ulkomailta tilatut. Pari kertaa on kirje seikkaillut viikkokausia ja tullut rypyssä sekä outoina ajankohtina kuten sunnuntaina. Kerran on lasku tullut myös huonokuntoisena viikkoja eräpäivän jälkeen, onneksi tällainen yhdistyksen/seuran maksu ei sellainen joka olisi jo ehtinyt karhuamiseen mennä.
Suomen posti on kadottanut minulta rahaa sikahintaisten postikulujen muodossa.
Ei oikein enää viitsi tilailla suomalaisista nettikaupoista, koska pelkkien toimituskulujen hinnalla ulkomaalaisesta nettikaupasta saa tuotteita toimituskuluineen useammankin kappaleen. Suomen posti on Suomi-hinnoittelullaan tehnyt aikamoisen karhunpalveluksen suomalaisille nettikaupoille. :(
No kyllä suomalaiset nettikaupatkin osaavat: eräässä suomalaisessa nettikaupassa pelkät toimituskulut ovat vähintään 19 €. Mietipä sitten kannattaako tilata se muutaman euron juttu ulkomailta, kun sieltä toimitettuina maksaa 11 €. Minä tilasin!
Terveys työssä.