Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ehdottakaa kohta 4-kymppiselle uusi ala, näillä vaatimuksilla:

Vierailija
11.12.2018 |

- töitä löytyisi, edes melko varmasti
- ala olisi itsenäistä työtä, ei missään nimessä liikaa ihmisten kanssa tekemisissä olemista
- ei fyysisesti liian rankkaa (saa olla muutakin kyllä kuin vain toimistossa istumista)
- ei yötyötä
- ei meteliä

Opiskelua en pelkää, ja siihen myös olisi aikaa ja mahdollisuus.

Kaksi toisen asteen tutkintoa hankittuna.

Kommentit (409)

Vierailija
121/409 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityötekijä? 

Vierailija
122/409 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitaja. Ei tarvi osata lukea tai laskea.

Sama pätevyys kuin rekkakuskilla siis!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/409 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

arkkitehti. Mun duuni. Vastaa just noihin toiveisiin.

No ei ehkä kumminkaan tässä tapauksessa.

Ihan todella vaikee päästä opiskeleen, opinnot kestää kauan. Voi sitä varmasti tehdä isossa toimistossa niin nörtistikin, ettei joudu palavereihin, mutta sillä tavalla ei kyllä etene.

Vierailija
124/409 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneistaja.

Vierailija
125/409 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koodari.

Ja moni muukin IT-alan homma.

Tarvis varmaan osata jo jotain tietokoneella tehdäkin.. itse osaan surffata netissä, mutta muuten kaikki tietokoneisiin liittyvä tai vaikkapa kännykän asetukset ovat 10-vuotiaan poikani hommia, mä en osaa.

Ap

Muita ideoita?

Tässä kiteytyy monen suomalaisen työnhakijan ongelma. Ollaan muka valmiita opiskelemaan ja kehutaan tutkinnoilla, mutta kun ehdotat uuden oppimista niin aletaan naureskella, että eihän hän nyt tuollaista.

Miksi et voi opiskella sitä tietokoneen käyttöä? Sama oppimisprosessi kuin kaiken muunkin opiskelun kanssa.

Tästä nyt paistaa läpi se, että ei oikeasti halutakaan opiskella eli oppia jotain uutta vaan halutaan lösöttää siinä jo osatussa mukavuusalueen turvallisella patjalla.

Perus atk-taidot täytyy kyllä olla melkein mihin työhön ja opiskeluunkin jo nykyään, joten niiden päivittämisestä voi aloittaa. Muutoin on turha haaveilla mistään kevyemmistä toimistotöistä, lähes kaikkeen työhom liittyy tietokoneiden käyttö.jollain tavoin.

Vierailija
126/409 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin sairaanhoitajasta floristiksi, paras päätös ever! Olin yli 40, mutta työuraa nytkin vielä 20 vuotta jäljellä. Toki ihmisiä näkee, mutta saa myös olla yksin ja kontaktit aika kevyitä vrt. sh työ. Kiva mennä töihin, vaikka palkka toki pienempi kuin aiemmin. Mutta olin niiiiiin loppu hoitotyöhön, että on ihan sivuseikka tää raha.

Vierailija
127/409 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, no jos puheterapeutti vain muutaman ihmisen kanssa kontaktissa per päivä, sitvois mennä. Kuvittelin, että on koko ajan joku/ryhmiä siinä opetettavana.

Täytyypä selvittää tarkemmin.

Onkohan vaikea päästä opiskelemaan?

Ap

Logopedia on todella vaikea päästä opiskelemaan, yliopistotutkinto.

Vierailija
128/409 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välinehuoltaja. Itsenäistä ja tarkkaa työtä.

Vierailija
129/409 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa vakuutus työstä on jatkuvaa puhelinpalvelua joko vakutusasiakaspalvelusa, myynnissä tai korvauspalvelussa. Jos haluaa muuta työtä vakuutusalalla, pitää olla koulutus johonkin spesiaaliin, esim analyytikko, matemaatikko, insinööri, koodari, ekonomi, tiedotusalan, HR-ihminen yms.

Vierailija
130/409 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gloryholen hoitaja.

Vierailija
131/409 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ehdottanut terveydenhoitajaa, mutta tottakai siinä työssä tapaa ihmisiä. Tunnen kaksi ikäistäsi alanvaihtajaa ja molemmat opiskeli terveydenhoitajiksi ja olivat tyytyväisiä valintaan. :)

Toki jos miettii että vähemmän ihmiskontakteja niin hmm.... Joku ehdotti röntgenhoitajaa, mutta kyllähän röntgenhoitaja tapaa ihmisiä ihan kokoajan, hoitokontaktit vaan lyhyitä. Ihmisiähän siellä kuvataan kokoajan ja jonkun sortin sosiaaliset taidot vaaditaan kyllä siinä duunissa ja pitää siinäkin olla ihmisläheinen, koska se työ nyt vaan tapahtuu koneiden JA ihmisten parissa!

Bioanalyytikko... No siinä on töitä paljon nimenomaan siellä näytteenotossa. Eli siellä tosiaan ihmiskontakteja myös koko ajan. Bioanalyytikko voi toki tehdä muutakin kuin olla näytteenotossa, mutta käsittääkseni ne työt on juuri siellä näytteenotossa jos töitä etsit.

Ehdottaisin myös farmaseuttia. Hyvä työllisyys ja vain 3v opiskelua, mutta se on toki asiakaspalvelua hyvin pitkälti ja ihmiskontakteja myös . :D

Vierailija
132/409 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele sairaanhoitajaksi ja hakeudu leikkaussaliin töihin. Siellä sulla on leikkaustiimi ympärillä ja 1 leikattava. Ei muita ihmisiä.

Esim. Anestesiahoitajaksi tai instrumenttihoitajaksi.

Vierailija
133/409 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puutarha-ala. En kyllä tiedä miten työllistää...

Työ on fyysistä eli ei sovi aloittajan kriteereihin. Olen itse tehnyt näitä hommia kesäduunina ja kyllä siinä kunto kasvaa.

Työllisyystilanne melko heikko, mutta kausityötä on tarjolla.

Vierailija
134/409 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patologi, haudankaivaja, hortonomi, hifkin maalintekijä, matonkutoja, postinjakaja, veturikuski.

Vierailija
135/409 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla kriteereillä varmaan arkistonhoitaja.

Mielikuva ainakin on että puuhaillaan yksin mappien kanssa ja homma ei ole raskasta ainakaan fyysisesti.

Toinen olisi sanelunpurkaja. Tosin en tiedä onko siinä jotain muutakin hommaa kuin kuunnella lekureiden lörpötyksiä.

Vierailija
136/409 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkiset hankinnat.

Laita hakusana hankin valtiolle ja kuntarekry sivuille ja vaikka helsinkirekry sivuille.

Näet mitä tarkoittaa

Vierailija
137/409 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT-alalla eniten YT-NEUVOTTELUJA ja ulkomailta otetaan halpatyövoimaa tekemään sitä. Intiasta, Tsekeistä ja Puolasta.

En suosittele. Vaihdoin jo itse IT-alalta toiseen.

Vierailija
138/409 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupee mieshuoraks!😉

Vierailija
139/409 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koodari

Vierailija
140/409 |