Ehdottakaa kohta 4-kymppiselle uusi ala, näillä vaatimuksilla:
- töitä löytyisi, edes melko varmasti
- ala olisi itsenäistä työtä, ei missään nimessä liikaa ihmisten kanssa tekemisissä olemista
- ei fyysisesti liian rankkaa (saa olla muutakin kyllä kuin vain toimistossa istumista)
- ei yötyötä
- ei meteliä
Opiskelua en pelkää, ja siihen myös olisi aikaa ja mahdollisuus.
Kaksi toisen asteen tutkintoa hankittuna.
Kommentit (409)
Taloushallinto (esim. kirjanpitäjä tai palkanlaskija)
Tekstinkäsittelijä esim sairaalaan.
Vierailija kirjoitti:
- ala olisi itsenäistä työtä, ei missään nimessä liikaa ihmisten kanssa tekemisissä olemista
- ei fyysisesti liian rankkaa (saa olla muutakin kyllä kuin vain toimistossa istumista)
- ei yötyötä
- ei meteliäOpiskelua en pelkää, ja siihen myös olisi aikaa ja mahdollisuus.
ei kerro oikein mitään, oletko yo? Oletko matemaattinen, miten kielitaito, Mitä haluat jne
Puhelinasiakaspalvelija, jos ei siis haittaa olla ihmisten kanssa tekemisissä mutta ei joudu heitä tapaamaan, vaan puhumaan puhelimessa ja olemalla yhteydessä chatissa ja sähköpostitse. Ei melua kuin silloin jos asiakas huutaa, ja silloinkin voi ääntä säätää pienemmälle kuulokkeista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjastonhoitaja
Muuten hyvä, mutta käsittääkseni töitä vaikea saada..
Ap
Ja ollaan ihmisten kanssa, ehdottomasti.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla tossa iässä ihan turhaa enää opiskella uutta alaa. Töitä on vähän ja nuoria palkataan mieluummin kuin "vanhoja".
Itse olen nyt 28 ja alan vasta saada sellaisia kunnon töitä. Oma kokemus on, että alle kolmekymppiset saa tehdä paikan hanttihommat, ellei ole joku superosaaja ja mieletön tunteen palo tehdä työtä.
Amkissa opiskellessa lähemmäs 30v. ja yli sai järjestään parempia hommia ihan harjoitteluiksi kuin itse 20+.
Onko se niin että vaan kolmekymppiset saa töitä ja nelikymppiset alkaa olla vanhoja? En usko. Ihan kaikki virastotkin on täynnä 50+ mammoja.
Keski-iässä varmasti merkkaa se kuinka hanakasti haluaa tehdä uutta. Ihan varmasti saa mahdollisuuden kun on jo sitä elämänkokemusta
Vierailija kirjoitti:
Puutarha-ala. En kyllä tiedä miten työllistää...
Käsityötä ja erittäin raskasta.
Vakuutusalan toimistotyöt (niitä on hyvin erilaisia), koulutuspäiviä voi olla hyvin vaihteleva Kaikissa ei ole lainkaan asiakaskontaktia, joissakin vain puhelimitse.
Miten olisi bioanalyytikko? Heille on myös töitä, joissa pelkästään labroissa analysoidaan näytteitä, siis ei potilas-näytteenottoa. Käsittääkseni töitä on ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puutarha-ala. En kyllä tiedä miten työllistää...
Käsityötä ja erittäin raskasta.
Useimmiten myös kausityötä, töitä tehdään tiimissä ja tai palvellaan asiakkaita, joten ei näiltäkään osin ap:n ehdot täyty.
Hjm kirjoitti:
Mulla sama ongelma, oon 32. Taidan itse kallistua it-puoleen. Olen puutarhuri ja sitä en tosiaankaan suosittele kenellekään, vaikka rakastankin kasveja. Työ on raskasta, kausipainotteista ja palkka naurettavan huono.
Olen myös puutarhuri ja tykkään työstäni. Vakituinen paikka on ja palkka 2300€/kk. Ei ole hyvä palkka mutta pärjäilen hyvin ja säästöönkin jää. En vaan pystyisi olemaan koko päivää sisällä.
clojure kirjoitti:
Ohjelmistotestaus. Tietokonetta ei kannata pelätä. Jos jo nyt reaktio on "mä en osaa" niin miten ikinä todistat yhdellekään työnantajalle että kykenet oppimaan uutta?
Ohjelmistotestaus on IT-alalla hyvä "astinlauta". Siihen ei vaadita muuta taitoa kuin se että osaa huomata virheet, ja siksi naiset ovat luonnostaan parempia ko. hommassa. Jos olet hyvä sudokuissa tai ristisanoissa, pärjäät testaajana, koska siinä hommassa vaaditaan ongelmanratkaisua ja päättelykykyä.
Mitenkähän tälläiseem voisi päätyä? Siis mitä koulutusta ja taitoja vaatisi?
Likakaivon tyhjentäjä, kuorma-auton kuljettaja. Taksiautoilija
arkkitehti. Mun duuni. Vastaa just noihin toiveisiin.
Vierailija kirjoitti:
- ei yötyötä
- ei meteliäOpiskelua en pelkää, ja siihen myös olisi aikaa ja mahdollisuus.
Saako sisältää matkustamista 1-2 viikkoa kuukaudessa? Töitä olisi, mutta tekijöitä vaikea saada tuon matkustusvelvoitteen vuoksi. Ulkomaanpäivärahat verottomia, joten hyvää lisätienestiäkin tuolla saisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hammaslaborantti ja hammasteknikko. Töitä on, työaika päivällä, ei käytännössä suoraa potilaskontaktia, työ itsenäistä ja näet oman kätesi jäljen.
Missä voi opiskella? Millainen palkka? Voiko toimia yrittäjänä? Mitä tekee käytännössä? Tämä kiinnostaisi (en ole ap).
Hammasteknikkokoulutusta ei ole enää Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjanpitäjä, taloushallinnon ammattilainen.
Minäkin kuvittelin, että tässä työssä saa olla rauhassa. Sen sijaan toimin aikuisten ihmisten lastenvahtina ja he ravaavat toimistolla jatkuvasti. Ihan mielenkiintoista työtä kuitenkin.
Ot, mutta tuli mieleen meidän työpaikan kirjanpitäjä, joka luulee osaavansa kaiken aina paremmin kuin muut, vaikka tekee jatkuvasti virheitä töissään. Rasittava tyyppi, tosiaan "lapsenvahtii" muita eikä keskity omiin hommiinsa.
Kirjanpitäjiä on erilaisia tietty. Aika harva on mun kokemuksen mukaan sellainen ylikireä nipottaja. Itse olen kirjanpitäjä ja pidän ihmiskontakteista, mutta loppupeleissä niitä on aika vähän. (keskimäärin laitan päivässä 20 meiliä, puhun päivässä noin yhden asiakaspuhelun ja näen asiakkaan kasvotusten noin kerran kuussa) Toki sitten työkavereiden kanssa juttelen ja pidän palavereja enemmän. Mutta tämä ainakin minusta sopii hyvin itsenäisestä työstä pitävälle. Toki riippuu firmasta. Ja meillä ainakin just palkattiin vasta valmistunut merkonomi, kun oli innokas ja osaava tyyppi, eli ei tartte vuosien opiskelua.
Liekö liha-alalla kovin hyvin töitä kun sikatilojakin lopettaa semmoista tahtia että kohta ei ole kotimaista kinkkua jouluksi. Vai tarkoititko kääntäjää?