Vuonna 2019 3000 euron bruttopalkasta jää enemmän käteen kuin 4000 euron bruttopalkasta. Mielipiteitä?
Laskettu ilman mahdollisia vähennyksiä, samalla syntymävuodella, kotikunnalla ja kirkollisverovelvollisuudella. Rahaa jää vähemmän tienaavalle n. 100 euroa enemmän. Kuinka tämä on mahdollista?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meneekö tuossa joku raja, että joutuu maksamaan esim täyden päivähoitomaksun
ja yle verot ym.. ja ootappa jos saat liikennesakon tms. Olet jo pahasti miinuksilla.
Olen yh, kolme lasta. kelan toimeentulotukilaskurin mukaan saisin puhtaana käteen 3500€ kuussa jos ei mitään omia tuloja olisi. Nyt palkka 5k kuussa ja käteen jää vähemmän!
Olen myös kolmen lapsen yh, en nyt viitsi kokeilla mikä meille kelan mukaan "riittäisi" vaan teen töitä. Mutta kun olin kahden lapsen yh, niin sekä sossun, että kelan mukaan meille riitti 1300€ kuukaudessa joka koostui lapsilisistä, elatusavusta ja kotihoidontuesta, ja josta sitten maksettiin niin asuntolainat kuin aivan kaikki muutkin menot. Ei riittänyt, työt kutsuivat. Ei ole yksinhuoltajalla mahdollisuutta ilman työntekoa kotihoidontuella nautiskella.
En tiennytkään, että amiksen käymällä saa niin huonoa liksaa, että pelkän lukion käynyt tienaa saman.