miten te vähävaraiset ostatte muille joululahjoja?
Kommentit (49)
Mies on ollut työttömänä pari vuotta, osti työssä ollessaan kalliita lahjoja ja nyt sillä on ollut kauheat paineet mitä ostaa , kun rahat ei riitä . Viime vuonna osti mulle suihkusaippuan ja sukat. Tänä vuonna sanoin , että tuo vaikka jonkun kauniin kukan. Sitten välipäivinä mennään syömään yhdessä. Rakkaus riittää ja välittäminen.
En oikeesti tajua. Miksi aikuisten ihmisten pitäisi ostaa lahjoja toisilleen? Elämme kulttuurissa, jossa jokainen voi hankkia sen mitä tarvitsee.
Joku täällä kertoi, että ostavat puolin ja toisin sovittuja lahjoja, ettei tule ostettua turhaa. Miksi? Eikö olisi helpompaa, kun molemmat kävisivät ostamassa sen itse?
Minulle riittää hyvän joulun toivotus, jos nyt jotakin haluaa antaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Mies on ollut työttömänä pari vuotta, osti työssä ollessaan kalliita lahjoja ja nyt sillä on ollut kauheat paineet mitä ostaa , kun rahat ei riitä . Viime vuonna osti mulle suihkusaippuan ja sukat. Tänä vuonna sanoin , että tuo vaikka jonkun kauniin kukan. Sitten välipäivinä mennään syömään yhdessä. Rakkaus riittää ja välittäminen.
Parisuhteessa voi välittämistä näyttää päivittäin lukemattomin keinoin. Miksi ette vain sovi, että mitään kukkiakaan ei tarvita?
Kun olin parisuhteessa, olimme molemmat hyvin toimeentulevia. Silti luovuomme joululahjojen ostamisesta. Oli stressaavaa, väkinäistä ja typerääkin, kun toinen tiesitada tarkkaan mitä saa.
Pitkin vuotta sen sijaan ostimme toisillemme kivoja spontaajena juttuja, koska sopivat tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessa voi välittämistä näyttää päivittäin lukemattomin keinoin. Miksi ette vain sovi, että mitään kukkiakaan ei tarvita?
Kun olin parisuhteessa, olimme molemmat hyvin toimeentulevia. Silti luovuomme joululahjojen ostamisesta. Oli stressaavaa, väkinäistä ja typerääkin, kun toinen tiesitada tarkkaan mitä saa.
Pitkin vuotta sen sijaan ostimme toisillemme kivoja spontaajena juttuja, koska sopivat tilanteeseen.
tiesi tasan tarkkaan*
Muutama kymmenen euroa ei ole paljon, joulu ei tunnu muuten, koska perhettä ei enää ole.
a kirjoitti:
itsekin vähävarainen.
Miksi pitäisi ostaa ja kenelle?
En ole vähävarainen, mutta on jo aikapäiviä sitten on sukulais- ja tuttavapiirissäni ollut selvää, että aikuiset eivät toisilleen lahjoja osta.
Toki lapsille joulu on lahjojen saamisen osalta tärkeää, mutta siitäkin huolehtivat usein vanhemmat itse.
Meillä aikuisille ei lahjoja jokainen ostakoon itse. Kummilasten lahjat on kans jääneet kun ollaan puolin ja toisin lastemme kummeja niin ei enää vaihdeta paketteja päiksensä. Vanhemmat ostaa jos tahtoo.
Rahalla? Eikö sillain saa enää tehdä vai?
Vain lapset ja lapsenmieliset vouhkaa lahjoista! Lahjoja pitää haalia vaikka velaksi, käyttäkää niitä aivoja jos sellaiset omistatte