Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miten te vähävaraiset ostatte muille joululahjoja?

a
11.12.2018 |

itsekin vähävarainen.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain lapset ja lapsenmieliset vouhkaa lahjoista! Lahjoja pitää haalia vaikka velaksi, käyttäkää niitä aivoja jos sellaiset omistatte

Vierailija
42/49 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ollut työttömänä pari vuotta, osti työssä ollessaan kalliita lahjoja ja nyt sillä on ollut kauheat paineet mitä ostaa , kun rahat ei riitä . Viime vuonna osti mulle suihkusaippuan ja sukat. Tänä vuonna sanoin , että tuo vaikka jonkun kauniin kukan. Sitten välipäivinä mennään syömään yhdessä. Rakkaus riittää ja välittäminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeesti tajua. Miksi aikuisten ihmisten pitäisi ostaa lahjoja toisilleen? Elämme kulttuurissa, jossa jokainen voi hankkia sen mitä tarvitsee.

Joku täällä kertoi, että ostavat puolin ja toisin sovittuja lahjoja, ettei tule ostettua turhaa. Miksi? Eikö olisi helpompaa, kun molemmat kävisivät ostamassa sen itse?

Minulle riittää hyvän joulun toivotus, jos nyt jotakin haluaa antaa. :)

Vierailija
44/49 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on ollut työttömänä pari vuotta, osti työssä ollessaan kalliita lahjoja ja nyt sillä on ollut kauheat paineet mitä ostaa , kun rahat ei riitä . Viime vuonna osti mulle suihkusaippuan ja sukat. Tänä vuonna sanoin , että tuo vaikka jonkun kauniin kukan. Sitten välipäivinä mennään syömään yhdessä. Rakkaus riittää ja välittäminen.

Parisuhteessa voi välittämistä näyttää päivittäin lukemattomin keinoin. Miksi ette vain sovi, että mitään kukkiakaan ei tarvita?

Kun olin parisuhteessa, olimme molemmat hyvin toimeentulevia. Silti luovuomme joululahjojen ostamisesta. Oli stressaavaa, väkinäistä ja typerääkin, kun toinen tiesitada tarkkaan mitä saa.

Pitkin vuotta sen sijaan ostimme toisillemme kivoja spontaajena juttuja, koska sopivat tilanteeseen.

Vierailija
45/49 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessa voi välittämistä näyttää päivittäin lukemattomin keinoin. Miksi ette vain sovi, että mitään kukkiakaan ei tarvita?

Kun olin parisuhteessa, olimme molemmat hyvin toimeentulevia. Silti luovuomme joululahjojen ostamisesta. Oli stressaavaa, väkinäistä ja typerääkin, kun toinen tiesitada tarkkaan mitä saa.

Pitkin vuotta sen sijaan ostimme toisillemme kivoja spontaajena juttuja, koska sopivat tilanteeseen.

tiesi tasan tarkkaan*

Vierailija
46/49 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kymmenen euroa ei ole paljon, joulu ei tunnu muuten, koska perhettä ei enää ole.

Vierailija
47/49 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

a kirjoitti:

itsekin vähävarainen.

Miksi pitäisi ostaa ja kenelle?

En ole vähävarainen, mutta on jo aikapäiviä sitten on sukulais- ja tuttavapiirissäni ollut selvää, että aikuiset eivät toisilleen lahjoja osta.

Toki lapsille joulu on lahjojen saamisen osalta tärkeää, mutta siitäkin huolehtivat usein vanhemmat itse.

Vierailija
48/49 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aikuisille ei lahjoja jokainen ostakoon itse. Kummilasten lahjat on kans jääneet kun ollaan puolin ja toisin lastemme kummeja niin ei enää vaihdeta paketteja päiksensä. Vanhemmat ostaa jos tahtoo.

Vierailija
49/49 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla? Eikö sillain saa enää tehdä vai?