Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miten te vähävaraiset ostatte muille joululahjoja?

a
11.12.2018 |

itsekin vähävarainen.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin kesällä ämpäreitä ja kannet niihin.

Ämpäri maksoi 3 euroa ja kansi 1.90.

Ja on aivan hyvä ämpäri.

Paksua muovia ja tukeva kantokahva.

Villasukat neulon itse.

Ja matkahuollosta ostin sarjapakettilähetyksen kesällä kun oli tarjouksessa.

Ämpärihän on hyvä idea! Kaikkihan tietää, miten suomalaiset on ämpäreiden perään. Ja vielä kansi mukaan!

Vaikeaksi käy, jos lahjan saaja ei ole suomalainen tosin..

Vierailija
22/49 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen villasukkia, pipoja ja lapasia. Mun lähellä on paikka, josta saa ihmisten sinne lahjoittamia lankoja ja kankaita kilohintaan. Se on ilmainen-8€/kg. Mä neulon mielellään. Ei kirjoneuleetkaan käy niin kalliiksi kun haen tuosta paikasta langat.

Arvostan sitä, että mun rikkaammat sukulaiset osaa arvostaa käsityötä. :)

Voi miten ihanaa! Ainakin mä, ja varmasti moni muukin, osaa arvostaa tosi paljon sitä, että joku on nähnyt tuon vaivan. Itse tehdyt on aina niin ihania kun siinä on se tekijän oma kädenjälki ja se asiaan eteen nähty vaiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunpa ihmiset lopettaisivat turhan krääsän ostelun lahjoiksi. Kodit tursuavat turhaa tavaraa.

Ei tarvitse ostaa turhaa krääsää kun kuuntelee läheisiään, silloin tietää mitä kukakin haluaa/häneltä puuttuu. Itsekään en voi sietää haaskausta ja turhaa roinaa ja onneksi vanhempani ja siskoni perhe ovat samanlaisia. Lasten toiveet ja tarpeet puhumme suoraan aikuisten kesken sekä kysymme heiltä itseltään toiveita, sama myös aikuisten lahjojen kanssa. Kellään meistä ole halua tai varaakaan tuhlata turhaan, joten mietimme nämä aina todella tarkkaan ja kyselemme toiveita, joista on sitten helppo valita. Näin saa hyvän kombon kaikkea mitä kukakin oikeasti tarvitsee ja haluaa. Suosittelen.

Eli nuo ihmiset voisivat sen tavaran ostaa itse. Laitatte vain toisenne ostamaan sen tavaran.

Lapsille toki voi lahjoja ostaa.

Vierailija
24/49 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunpa ihmiset lopettaisivat turhan krääsän ostelun lahjoiksi. Kodit tursuavat turhaa tavaraa.

Ei tarvitse ostaa turhaa krääsää kun kuuntelee läheisiään, silloin tietää mitä kukakin haluaa/häneltä puuttuu. Itsekään en voi sietää haaskausta ja turhaa roinaa ja onneksi vanhempani ja siskoni perhe ovat samanlaisia. Lasten toiveet ja tarpeet puhumme suoraan aikuisten kesken sekä kysymme heiltä itseltään toiveita, sama myös aikuisten lahjojen kanssa. Kellään meistä ole halua tai varaakaan tuhlata turhaan, joten mietimme nämä aina todella tarkkaan ja kyselemme toiveita, joista on sitten helppo valita. Näin saa hyvän kombon kaikkea mitä kukakin oikeasti tarvitsee ja haluaa. Suosittelen.

Jos ostettava tavara on noin tarkkaan määritelty, eikö olisi helpompaa käydä ostamassa se itse, eikä juoksuttaa muita asioillaan?

Vierailija
25/49 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta. Kun ei ole rahaa, sitä vähää mitä  on ei  syydetä muille.

Vierailija
26/49 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wishistä tietenkin tilaan.

Vierailija
27/49 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä suotta suosittele. Meillä aikuiset osaavat itse hankkia tarvitsemansa tavarat.

Joulua vietämme hyvän ruuan ja yhdessäolon merkeissä.

Vierailija
28/49 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan jotain pientä...sukkia, jalkavoiteita, käsivoidetta, tyynyliinoja ja näihin suklaalevyt. Pieniä lahjoja mitta hyödyllisiä ja tuo hyvän mielen. Kummipojalle ostin juuri 4.90 maksavan adidaksen suihkusaipoua + eau toileten lahjapaketin😊

Vierailija
29/49 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut alesta pitkin vuotta sellaisia asioita mitä he ovat toivoneet ja teen käsitöitä aletarvikkeista, joita olen keräillyt 20 vuotta. Nyt tuli esim. sellaiselle liinapohjalle käyttöä, jonka ostin 6 vuotta sitten poistokorista kahdella eurolla. Kun joku kertoo mistä tykkää ja mitä kaipaa niin katson aarrelaatikkojani jos sieltä löytyisi tarvikkeita. Sama villasukkalangoissa: Alesta ostan langat ja neulon.

Vierailija
30/49 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme osta aikuisten kesken lahjoja. Kaikilla on jo riittävästi kaikkea, eikä lahjan saaminen ole mikään iso juttu. Lapsille ostetaan puolin ja toisin, toiveiden ja varallisuustilanteen mukaan. Puolison kanssa on jo vuosia sitten sovittu, ettei osteta toisillemme (turhaan) lahjoja. Käydään mieluummin säästyneillä rahoilla vaikka kahdestaan ravintolassa, leffassa tms.

Vierailija
31/49 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan vaan itselleni. Kaikki aina voivottelee kun ei ole varaa eikä tiedä mitä ostaisi niin olen ratkaissut ongelman näin.

Ei tule kenellekään pahaa mieltä jos itse ei ole ostanut lahjaa ja saa vielä jotain epämieluisaa lahjaksi.

Vierailija
32/49 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä lahjoja ole mikään pakko ostaa, varsinkaan jos rahat ovat vähissä.

Vierailija
33/49 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin lähiantikvariaatista isoisälle Kimin elämänkerran ja isoäidille vanhan Ferranten (olen kaikki saanut sarjaa hankittua tosi halvalla/ käytettynä). Siihen suklaata mukaan :)

Lapsille kullekin yksi iso lahja, johon on säästetty pitkään yhdessä.

Meillä on lisäksi perinne ostaa tigeristä jokaiselle pieni 1-2 euron vitsilahja ja neuloa tai antaa lasten taidetta/askarrella koristeita.

Aikuisille ei muuta kuin lempisuklaata ja kirjastosta varattu uutuuskirja joulunpyhille. Joululeffoja tulee telkkarista, joten ei ole pakko mennä täpötäyteen leffaan välipäivinäkään.

Presence not presents <3

Vierailija
34/49 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipoa voi aina: tee vähän isompi taikina, niin siitä tulee vaikka useat isot sydänpiparit kaikille :) pakkaa kauniisti <3

Vierailija
35/49 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit antaa aineettoman lahjakortin, esim. ikkunoidenpesu, niskahieronta, lastenvahtina-Ilta vanhemmille jne.

Vierailija
36/49 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovikranssi havuista tai puolukanvarvuista (tai jämäneulelankatupsupalloista)

Säärystimet tai rannelämmittimet on nopea ja helppo kutoa.

Maustekakku.

Vierailija
37/49 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä leivon jotain hyvää, ostan mukaan teetä tai viiniä ja laitan ne kauniiseen pakettiin. Itse arvostan eniten lahjoja joita toinen on aikansa tehnyt. Tänäkin jouluna odotan vaan mummoni kutomia villasukkia, viimevuotiset ovat jo rispaantuneet. Ystäväni tuo varmaan jotain itsetehtyä hilloa (arvostan yli kaiken).Miehelleni mulla ei ole varaa ostaa lahjaa mutta paistan sille kinkun valmiiksi kun tulee aattona töistä ja laitan joulupöydän valmiiksi. Olen vuoden ollut sairauseläkkeellä 32 vuotias.

Vierailija
38/49 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole muille ostanut kuin omalle Kullalleni annan lahjakortin.

Muuta en ostakaan.

Vierailija
39/49 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

köyhät tulisi uunittaa ja kaasuttaa

ja betoniporsaan tunne-elämällä on kiva porskuttaa eteenpäin elämässä...

Vierailija
40/49 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta. En ole enää vähävarainen, mutta silti mielestäni tyhmää kulutusjuhlaa koko juttu. Tehdään kaverien kanssa "symboliset joululahjat" eli käydään yhdessä supermarketissa kuten usein muutenkin ja ostetaan tosillemme joku taloustarvike/ruoka joka muutenkin tulisi ostettua, tyyliin shampoo tai juusto. :D Ihan kivaa sekin on, kun kierrellään ja mietitään mitä hommataan.