Ihan hirveän suorituskeskeinen tämä nykymaailma!
En ihmettele yhtään että moni ei jaksa. Nykyään nuoren sukupolven trendit vaan korostavat tätä suorituskeskeisyyttä. Pitää panostaa uraan, kroppaan, ulkonäköön jne.
Olen syntynyt 60- luvulla eikä lapsuuteni arvot olleet näin narsitisia todellakaan.
Kommentit (6)
No ei tällä palstalla kyllä panosteta uraan, kroppaan tai ulkonäköön sitten lainkaan. Tervetuloa 60-luvulle kai sitten :D
Hyvä! Siinä erottuu kunnolla jyvät akanoista! Heikot sortuu elon tiellä.
Samaa mieltä.
Kaikkien pitäisi olla vaan mahdollisimman tehokkaita, väsyminen on heikkouden merkki.
Tehdään vallankumous! Äh, ei jaksakaan, koska on liian mukavaa.
Ei ollu vielä 90-luvullakaan kun olin lapsi. Tämä älyttömyys tuli joskus v. 2011-12 paikkeilla. Näkyi mm. amk:n opetuksessa: opettajat alkoivat yhtäkkiä piestä meitä aivan älyttömillä tehtävämäärillä samalla kun lähiopetusta vähennettiin, ja sitten kaikki pakotettiin eräällä kurssilla tekemään blogi sekä FB- ja Twitter-profiilit. Myös vapaa-ajalla piti somettaa, mä paloin loppuun ja jouduin 3 kk saikulle.
Osa ikätovereistani esittelee siloteltua elämää somessa, itse en siitä välitä kun tiedän että ne kaikki unelmat hienoista taloista matkoihin on hommattu velkarahalla.
Kaikki juontanee siitä, kun Jumala ja kristinusko hylättiin romukoppaan. Ihmiset ovat tehneet itsestään jumalia.