Onko mielestäsi liikaa, jos teini saa yhteensä noin 20 lahjaa?
Ostan lahjaksi pari pyjamaa, suklaata, leffoja, pelin, pari kirjaa, kosmetiikkaa, hupparin, urheiluvaatteita, kuulokkeet, sukat ja lahjakortin. Sukulaisilta tulee 3-4 pakettia. Tuossa on siis ihan perusvaatteita, joita muutenkin ostaisin, mutta laitan nyt joulupaperiin, että saa availla lahjoja. Onko mielestäsi liikaa?
Kommentit (51)
Minäkin ostan meidän kissalle about 20 lahjaa, se on jo teini.
On liikaa.Yksi per antaja riittää.
Ei ole liikaa. En ylipäätään ymmärrä tätä lahjojen laskemista. Eikö lahjoissa sisältö ole kuitenkin tärkeämpi kuin lukumäärä ja joulussa yhdessäolo tärkeämpi kuin lahjat? Meillä jokainen saa aina useamman lahjan, mutta ei kukaan ole koskaan laskenut että monta lahjaa nyt tänä vuonna tuli. Joillekin on helppo keksiä lahjoja ja sillon niitä helposti tulee enemmän, joillekin taas on ihan mahdoton keksiä edes sitä yhtä lahjaa. Ei siitä lahjojen lukumäärästä kannata ottaa stressiä kun kuitenkin teini kyseessä jolle se lahjojen saanti ei enää ole se joulun kohokohta.
Mä oon aina lellinyt mun lasta, antanut paljon lahjoja, paaponut ja paijannut eikä hän ole siitä piloille mennyt. Lempeä ja hyväsydäminen teini on ja aion jatkaa lellimistä niin kauan kun kotona asuu. Ei tuossa mielestäni liikaa lahjoja ole. Ja kivoilta kuulostavat.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole liikaa. En ylipäätään ymmärrä tätä lahjojen laskemista. Eikö lahjoissa sisältö ole kuitenkin tärkeämpi kuin lukumäärä ja joulussa yhdessäolo tärkeämpi kuin lahjat? Meillä jokainen saa aina useamman lahjan, mutta ei kukaan ole koskaan laskenut että monta lahjaa nyt tänä vuonna tuli. Joillekin on helppo keksiä lahjoja ja sillon niitä helposti tulee enemmän, joillekin taas on ihan mahdoton keksiä edes sitä yhtä lahjaa. Ei siitä lahjojen lukumäärästä kannata ottaa stressiä kun kuitenkin teini kyseessä jolle se lahjojen saanti ei enää ole se joulun kohokohta.
Tämä.
Minkälaisia määriä annatte lahjoja syntymäpäivinä? Tuleeko silloin paketteja myös muilta? Ainakin minulla tulee jo hankaluuksia keksiä teineille yhtään mitään lahjoja ja meidän teineillä ei ole oikeastaan edes lahjatoiveita. Tai 17 vuotias sanoi joskus, että yöpaidat ovat menneet pieneksi ja niitä ostin pari kappaletta. 15 vuotias valitsi itselleen uuden treenikassin ja se on nyt tulossa lahjaksi. Muutama muu juttu myös, mutta ei ihmeempää.
Kyllä teinit lahjoja tykkäävät avata, mutta ei se ole heille mikään "se juttu" joulussa.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia määriä annatte lahjoja syntymäpäivinä? Tuleeko silloin paketteja myös muilta? Ainakin minulla tulee jo hankaluuksia keksiä teineille yhtään mitään lahjoja ja meidän teineillä ei ole oikeastaan edes lahjatoiveita. Tai 17 vuotias sanoi joskus, että yöpaidat ovat menneet pieneksi ja niitä ostin pari kappaletta. 15 vuotias valitsi itselleen uuden treenikassin ja se on nyt tulossa lahjaksi. Muutama muu juttu myös, mutta ei ihmeempää.
Kyllä teinit lahjoja tykkäävät avata, mutta ei se ole heille mikään "se juttu" joulussa.
Sama. Kun ympäri vuoden ostetaan tarpeelliset jutut, niin ei ole tarvetta ostella ylimääräistä ihan huvin vuoksi. Ehkä pitäis ensin vähentää kulutusta muuna aikana.
Mun mies laskee edelleen paketteja, ikää 40+ =) Paketointi tuottaa siis tuskaa, koska tiedän, että hän odottaa nimenomaan sitä määrää eikä laatua. Teininikin ovat järkevämpiä tässä asiassa! Mutta jotenkin liikuttavaa, jouluhan on lasten ja lapsenmielisten.
Teinille yksi lahjapaketti ja lisäksi rahaa, jolla voi itse ostaa tarvitsemaansa. Tuossa iässä pitää jo opetella rahankäyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Synttäreillä teinit saavat 3-5 lahjaa.
Joulu ei ole mikään lasten juhla! On se nyt prkl että ne omii senkin! Kyllä se on ihan aikuistenkin juhla ja aikuisethan siitä jotain ymmärtävätkin, toisin kuin lapset, joille pääasia on tuo krääsän repiminen paketeista.