Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisitko tulla sairaaksi?

Vierailija
11.12.2018 |

Käsi sydämelle: Oletko koskaan toivonut saavasi flunssan, influenssan tai mahataudin? Erityisesti kysyin heiltä, jotka ovat harvoin kipeitä. Heitä, tai meitä, on jonkin verran, mikä tulee ilmi esimerkiksi syksyisestä ketjusta "Oletteko oikeasti tosi harvoin kipeänä?". Itse olen ekaluokalta asti toivonut tulevani kunnolla sairaaksi, mutta myöhemmin huomannut, ettei sitä vain tapahdu. Tälle nyt tulee varmaan kovasti alapeukkuja, koska minua ei ole ymmärretty lainkaan, kun olen asiaa muutamia kertoja joillekin yrittänyt selittää.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten haluaisit sairastua? Ei mahdu tuollainen toive omaan järkeen, kun on useempikin krooninen vaiva niskassa ja flunssat iskee kellon tarkkuudella.

1. Vaihtelua arkeen. Jotkut yleensäkin nauttivat poikkeustilanteista.

2. Saisi olla pois töistä tai koulusta ja levätä. Yleensä minä olen ollut se, joka palkatta tekee sairastelijoiden töitä, tai kouluaikoina se, jolle aina soitettiin ja kysyttiin läksyistä ja joka kuljetti läksykirjoja sairaana olevien kavereiden luo.

3. Saisi olla muiden passattavana. Jossain vaiheessa toivoin tulevani kipeäksi, niin näkisin kuin paljon muut minua hoitaisivat, vai hoitaisivatko ollenkaan. Eli olisi jonkinlainen kokeilu. Nykyään tiedän, että aviomies huolehtisi minusta, ja muut sitten vähemmän.

4. Oppisi arvostamaan terveyttä. Tällä hetkellä se on itsestäänselvyys.

5. Tietäisi, miltä kunnolla kipeänä oleminen tuntuu. Yksi kokemus lisää. Ärsyttävää tämä ulkopuolisuus, kun muut kertoilevat sairauksistaan.

6. Hoikistuisin ehkä. :)

Varo mitä toivot. Mä meinasin kuolla, olin kuukauden sairaalassa eikä se todellakaan ollut mukava kokemus.

No, osaatko nyt sairaalareissun jälkeen arvostaa terveyttäsi aiempaa enemmän? Jos osaat, sehän on hyvä asia.

Vierailija
22/31 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen. Jossakin vaiheessa toivoin, koska olisin halunnut pitää töistä vapaata ja maata sohvalla muutaman päivän. Olisin halunnut kunnon kuumetaudin tai vatsataudin, niin olisin voinut olla 3 päivää kotona.

Tällä hetkellä en toivo, koska olen 3-4 kuukauden sisällä ollut jo kolmesti poissa 1-2 päivää kerrallaan flunssan ja pahan migreenikohtauksen takia. Hävettäisi vaan olla taas poissa, epäilisivät pian lintsariksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten haluaisit sairastua? Ei mahdu tuollainen toive omaan järkeen, kun on useempikin krooninen vaiva niskassa ja flunssat iskee kellon tarkkuudella.

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko tarkemmin tuosta "iskee kellon tarkkuudella". Pystytkö siis etukäteen sanomaan jonkun ajan, jolloin tulet kipeäksi?

Siis yritin vastata tuolle kolmoselle.

Luultavasti aina torstaina rupeaa yskittämään ja tiistaina on taas työkunnossa. Samoin ennen juhlapyhiä ja loma-aikoja iskee flunssa...

Mutta itse aiheeseen, juu, joskus tulee ikäänkuin toivottua sairastumista. Varsinkin jos on jotenkin mystisesti puolikuntoinen niin on sellainen jakomielitautinen olo. Tottakai toivoo, että lääkärillä on hyviä uutisia eikä mitään huolestuttavaa ole löytynyt, mutta kuitenkin samaan aikaan toivoo, että saisi diagnoosin johonkin oikeaan sairauteen. Inhottavinta on se, kun aletaan vihjailemaan luulotautisuudesta tai huomionhausta. Itse kuitenkin vältän viimeiseen asti lääkärissä käyntiä ja suhtaudun muutenkin sairastamiseen aika miesmäisesti vaikka nainen olenkin (lääkäriin mennään sitten kun muut pakottaa). Mulle vaan on siunaantunut jotenkin hemmetin hyvä "kestävyys", olen yllättävän hyvävointisen oloinen huonossakin jamassa, joten mua ei aina uskota edes sairaana.

Vierailija
24/31 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko tarkemmin tuosta "iskee kellon tarkkuudella". Pystytkö siis etukäteen sanomaan jonkun ajan, jolloin tulet kipeäksi?

Unohdin että tänne pitää vastata viesteihin niin kuin kirjoittaisi kolmevuotiaalle, anteeksi siitä.

Iskee kellon tarkkuudella on liioitteleva vertauskuva. Sairastan siis jokaisen mahdollisen ja mahdottoman flunssan mikä maata kiertää, ja ehdin jokaiseen epidemiaan osallistua yleensä useamman kerran. Silloin kun siitä ei vielä oikein edes puhuta missään, silloin kun otsikoissa ulvotaan että kaikki kuolee, ja yleensä vielä kerran siinä vaiheessa kun kaikki muut on jo autuaasti sen unohtaneet.

Vierailija
25/31 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä, että on töissä koulussa. Täytyy saada oma lapsi aivastelemaan päin naamaasi, hankaamaan räkänsä poskeesi  ja oksentamaan päällesi. Minäkin olin töissä sairaiden parissa, mutta en sairastanut ennen kuin sain omia lapsia!

t. Joko ap on saanut lapsia?

Vierailija
26/31 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi uhkaa tautienvastustuskykyä vuorokausia, kun vieras lapsi vain hetkellisesti. Vieras lapsi ei siis välttämättä sairastuta, kun on vain vahva vastustuskyky.

Sairaana joutuu huolehtimaan vielä sairaista lapsista, joten ei saa levättyä, jolloin tauti pääsee kunnolla päälle. Kun minulla ei ollut lapsia, sairastin lievästi, jos sairastin. Työkavereilla oli monen päivän korkeakuumeisia tauteja, jotka itse kuittasin pidennetyillä yöunilla. Ehdin tuntea, että sairaus on tulossa, mutta aamulla olinkin taas terve ja töissä.

Vierailija
27/31 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti aina torstaina rupeaa yskittämään ja tiistaina on taas työkunnossa. Samoin ennen juhlapyhiä ja loma-aikoja iskee flunssa...

Mutta itse aiheeseen, juu, joskus tulee ikäänkuin toivottua sairastumista. Varsinkin jos on jotenkin mystisesti puolikuntoinen niin on sellainen jakomielitautinen olo. Tottakai toivoo, että lääkärillä on hyviä uutisia eikä mitään huolestuttavaa ole löytynyt, mutta kuitenkin samaan aikaan toivoo, että saisi diagnoosin johonkin oikeaan sairauteen. Inhottavinta on se, kun aletaan vihjailemaan luulotautisuudesta tai huomionhausta. Itse kuitenkin vältän viimeiseen asti lääkärissä käyntiä ja suhtaudun muutenkin sairastamiseen aika miesmäisesti vaikka nainen olenkin (lääkäriin mennään sitten kun muut pakottaa). Mulle vaan on siunaantunut jotenkin hemmetin hyvä "kestävyys", olen yllättävän hyvävointisen oloinen huonossakin jamassa, joten mua ei aina uskota edes sairaana.

No voi. Meitä on moneksi Tosta kellon tarkkuudella iskemisestä sanon, että toisilla tulee flunssa viikonloppuisin tai lomilla, toisilla juuri niitä ennen. Koulullamme on oppilaita, jotka mystisesti "sairastuvat" muutama päivä ennen lomaa. He saattavat tietää itsekin tämän sairastumisensa etukäteen ja puhua toisille oppilaille, kuinka aikovat matkustaa toiselle paikkakunnalle vaikkapa isänsä luo, ja tämän tekevätkin. Toisilla huoltaja taas ilmoittaa, että lapsi on kipeä koulun liikuntapäivänä. Opettaja tietää jo etukäteen, kuka oppilas ei yläkoulun aikana lähde mukaan yhteenkään liikuntapäivään. Sen sijaan, jos tiedossa on retki kaupunkiin, ei "sairastumista" tapahdu.

Vierailija
28/31 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko vielä kysyä, että haluatteko tai oletteko koskaan halunneet tulla kipeäksi?

Vierailija
29/31 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapset oli pieniä olin joskus niin väsynyt että toivoin joutuvani johonkin onnettomuuteen että pääsisin sairaalaan lepäämään.Joo,sairasta,tiedän.

Vierailija
30/31 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä toivoisin jotain kunnon flunssaa. Mä olen tosi harvoin kipeänä, edellinen kerta oli n. 5 vuotta sitten. Pisin poissaolo oli munuaistulehdus, silloin olin viikon pois töistä.

Nyt on takana erittäin rankka syksy ja osittain varmaan vaikuttaa tämä pimeys. Tahtoisin vaan nukkua.

Vierailija
31/31 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään olla kuumeessa ja katsella kotona telkkaa peiton alla. Esim. flunssa tai mahatauti ok. Mutta sairastuin kroonisesti erittäin vmäiseen sairauteen ja sitä en suosittele kenellekään