Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisitko tulla sairaaksi?

Vierailija
11.12.2018 |

Käsi sydämelle: Oletko koskaan toivonut saavasi flunssan, influenssan tai mahataudin? Erityisesti kysyin heiltä, jotka ovat harvoin kipeitä. Heitä, tai meitä, on jonkin verran, mikä tulee ilmi esimerkiksi syksyisestä ketjusta "Oletteko oikeasti tosi harvoin kipeänä?". Itse olen ekaluokalta asti toivonut tulevani kunnolla sairaaksi, mutta myöhemmin huomannut, ettei sitä vain tapahdu. Tälle nyt tulee varmaan kovasti alapeukkuja, koska minua ei ole ymmärretty lainkaan, kun olen asiaa muutamia kertoja joillekin yrittänyt selittää.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toivonut.

Vierailija
2/31 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten haluaisit sairastua? Ei mahdu tuollainen toive omaan järkeen, kun on useempikin krooninen vaiva niskassa ja flunssat iskee kellon tarkkuudella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin lähettää tän flunssani sulle.

Vierailija
4/31 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsi sydämelle: Oletko koskaan toivonut saavasi flunssan, influenssan tai mahataudin? Erityisesti kysyin heiltä, jotka ovat harvoin kipeitä. Heitä, tai meitä, on jonkin verran, mikä tulee ilmi esimerkiksi syksyisestä ketjusta "Oletteko oikeasti tosi harvoin kipeänä?". Itse olen ekaluokalta asti toivonut tulevani kunnolla sairaaksi, mutta myöhemmin huomannut, ettei sitä vain tapahdu. Tälle nyt tulee varmaan kovasti alapeukkuja, koska minua ei ole ymmärretty lainkaan, kun olen asiaa muutamia kertoja joillekin yrittänyt selittää.

Mene kuule psykiatrille, olet hieman sekaisin.

Vierailija
5/31 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus toivon, että joutuisin johonkin onnettomuuteen mistä kumminkin toipuisin täysin. Näkisi ketkä on oikeasti kiinnostuneita miten minulla menee.

Ja ehkä myös hieman säälipisteiden takia.

Vierailija
6/31 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile krapulaa. :D

Kyllä mä tavallaan ymmärrän, mitä tarkoitat, vaikka itse olen sairastellut paljon, eikä se ole kivaa. Vaikka joku kokemus olisi tavallaan huono, sen saattaa silti haluta kokea itse jostain syystä. Ihmisen mieli toimii oudolla tavalla joskus. Ja lapsena sitä näkee, että sairas saa erityistä huomiota ja huolenpitoa. Tai ainakin saa vapauden vain maata ja ottaa rennosti.

Olet kyllä onnekas, kun olet saanut niin hyvän immuniteetin jostain. Mulla on vastaava vain hyttysten suhteen. Pistot ei kutita tai aiheuta mitään reaktiota. En kyllä ole toivonut mitään kutinoita tosin.

Vierailija
7/31 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten haluaisit sairastua? Ei mahdu tuollainen toive omaan järkeen, kun on useempikin krooninen vaiva niskassa ja flunssat iskee kellon tarkkuudella.

1. Vaihtelua arkeen. Jotkut yleensäkin nauttivat poikkeustilanteista.

2. Saisi olla pois töistä tai koulusta ja levätä. Yleensä minä olen ollut se, joka palkatta tekee sairastelijoiden töitä, tai kouluaikoina se, jolle aina soitettiin ja kysyttiin läksyistä ja joka kuljetti läksykirjoja sairaana olevien kavereiden luo.

3. Saisi olla muiden passattavana. Jossain vaiheessa toivoin tulevani kipeäksi, niin näkisin kuin paljon muut minua hoitaisivat, vai hoitaisivatko ollenkaan. Eli olisi jonkinlainen kokeilu. Nykyään tiedän, että aviomies huolehtisi minusta, ja muut sitten vähemmän.

4. Oppisi arvostamaan terveyttä. Tällä hetkellä se on itsestäänselvyys.

5. Tietäisi, miltä kunnolla kipeänä oleminen tuntuu. Yksi kokemus lisää. Ärsyttävää tämä ulkopuolisuus, kun muut kertoilevat sairauksistaan.

6. Hoikistuisin ehkä. :)

Vierailija
8/31 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä tavallaan ymmärrän, mitä tarkoitat, vaikka itse olen sairastellut paljon, eikä se ole kivaa. Vaikka joku kokemus olisi tavallaan huono, sen saattaa silti haluta kokea itse jostain syystä. Ihmisen mieli toimii oudolla tavalla joskus. Ja lapsena sitä näkee, että sairas saa erityistä huomiota ja huolenpitoa. Tai ainakin saa vapauden vain maata ja ottaa rennosti.

Olet kyllä onnekas, kun olet saanut niin hyvän immuniteetin jostain. Mulla on vastaava vain hyttysten suhteen. Pistot ei kutita tai aiheuta mitään reaktiota. En kyllä ole toivonut mitään kutinoita tosin.

No krapulasta minulla kyllä on kokemusta. Tosin hommaan sen vain silloin, kun tiedän, että seuraavana päivänä ei muutenkaan tarvitsisi mennä töihin. Mulle muuten ei hyttysenpistoistakaan tule mitään kutinaa tai paukamia. Itse asiassa joskus kymmenvuotiaana sain vasta tietää, että joillakin punaiset jäljet iholla johtuvat hyttysten puremista. No, sellaisia en haluakaan.

Vierailija
9/31 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ketut. Mä olen vain toivonut tulevani uskoon. Varmasti ihan mieletön kokemus. Luulis.

Vierailija
10/31 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ketut. Mä olen vain toivonut tulevani uskoon. Varmasti ihan mieletön kokemus. Luulis.

Joo, varsinkin kun sieltä pääsee takaisin. Sitten osaa arvostaa tätä tämänhetkistä tilannetta ihan eri tavalla kuin ennen.

Vierailija
11/31 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johonkin krooniseen sairauteen, mikä ei vaikuta käytännössä mihinkään, mutta hoidoksi saisi silti reseptin oksikodoniin.

Vierailija
12/31 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluaikoina toivoin, jotta olisin voinut jäädä kotiin.

Vierailija
13/31 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No krapulasta minulla kyllä on kokemusta. Tosin hommaan sen vain silloin, kun tiedän, että seuraavana päivänä ei muutenkaan tarvitsisi mennä töihin. Mulle muuten ei hyttysenpistoistakaan tule mitään kutinaa tai paukamia. Itse asiassa joskus kymmenvuotiaana sain vasta tietää, että joillakin punaiset jäljet iholla johtuvat hyttysten puremista. No, sellaisia en haluakaan.

Harmi, ettei immuniteettia voi jakaa. Sä todennäköisesti elät pitkään. :) Yhdellä kaverillani on myös rautainen terveys. Jos ennen syntymää voisi valita ominaisuuksia, niin ottaisin hyvän immuniteetin ainakin.

Mä varmaan kehitin vastustuskyvyn hyttysenpistoille vaan oleskelemalla metsässä todella paljon. Lapsena kutinoita ja paukamia nimittäin tuli. Moneen otteeseen olen nyt aikuisena vaan nukahtanut paikkoihin, jotka on täynnä hyttysiä, ja ne on taatusti pistelleet naamaani koko yön, mutta se ei näy eikä tunnu missään.

Onkohan sulla ikäänkuin fetissi? Sen ei tarvitse liittyä mihinkään s eksuaaliseen. On sitä oudompaakin.

Vierailija
14/31 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut vuodesta 2011. Kyllä jo kivut riittäisi. Täältä voi hakea yhden sairauden jos haluaa, lääkkeet sisältyvät pakkaukseen!

Vierailija
15/31 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus intissä kun rupes v***aa muiden sluibailut tuli haettua aiheetonta vuppia

Vierailija
16/31 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ap olet saanut lapsia?

Minä sairastin lastentaudit ja olin sen jälkeen terveenä yli 20 vuotta. Olin terve, vaikka muut ympärilläni sairastivat vatsatauteja, influenssoja, flunssia yms. En tarvinnut töissä sairaslomia.

Siten sain lapsia. Lapset toivat tauteja kerhosta, päiväkodista, kavereiltaan ja koulusta. Sairastin 6 vuoden aikana myös itse  kolme influenssaa, jotka diagnosoitiin lapsilta, mutta koko perhe oli sairas, joten tiedän melko varmasti mitä sairastin!

Sitten lapsilla meni ohi "lastentaudit".  Ollaan oltu ilman influenssojakin jo 5 vuotta, eikä pientä nuhaa kummempia muitakaan tauteja ole ollut! Emme ole koskaan ottaneet influenssarokotteita. Lapset saivat tavalliset rokottet, mutta esim vesirokon ehtivät sairastaa.

Vierailija
17/31 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Vaihtelua arkeen. Jotkut yleensäkin nauttivat poikkeustilanteista.

2. Saisi olla pois töistä tai koulusta ja levätä. Yleensä minä olen ollut se, joka palkatta tekee sairastelijoiden töitä, tai kouluaikoina se, jolle aina soitettiin ja kysyttiin läksyistä ja joka kuljetti läksykirjoja sairaana olevien kavereiden luo.

3. Saisi olla muiden passattavana. Jossain vaiheessa toivoin tulevani kipeäksi, niin näkisin kuin paljon muut minua hoitaisivat, vai hoitaisivatko ollenkaan. Eli olisi jonkinlainen kokeilu. Nykyään tiedän, että aviomies huolehtisi minusta, ja muut sitten vähemmän.

4. Oppisi arvostamaan terveyttä. Tällä hetkellä se on itsestäänselvyys.

5. Tietäisi, miltä kunnolla kipeänä oleminen tuntuu. Yksi kokemus lisää. Ärsyttävää tämä ulkopuolisuus, kun muut kertoilevat sairauksistaan.

6. Hoikistuisin ehkä. :)

Varo mitä toivot. Mä meinasin kuolla, olin kuukauden sairaalassa eikä se todellakaan ollut mukava kokemus.

Vierailija
18/31 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko ap olet saanut lapsia?

Minä sairastin lastentaudit ja olin sen jälkeen terveenä yli 20 vuotta. Olin terve, vaikka muut ympärilläni sairastivat vatsatauteja, influenssoja, flunssia yms. En tarvinnut töissä sairaslomia.

Siten sain lapsia. Lapset toivat tauteja kerhosta, päiväkodista, kavereiltaan ja koulusta. Sairastin 6 vuoden aikana myös itse  kolme influenssaa, jotka diagnosoitiin lapsilta, mutta koko perhe oli sairas, joten tiedän melko varmasti mitä sairastin!

Sitten lapsilla meni ohi "lastentaudit".  Ollaan oltu ilman influenssojakin jo 5 vuotta, eikä pientä nuhaa kummempia muitakaan tauteja ole ollut! Emme ole koskaan ottaneet influenssarokotteita. Lapset saivat tavalliset rokottet, mutta esim vesirokon ehtivät sairastaa.

Minulla ei ole lapsia. Tosin olen koulussa töissä, joten ehkäpä sitä kautta saan pöpöjä jonkin verran. Nyt ikätovereillani suurimmalla osalla on pieniä lapsia. Muistan kuitenkin hyvin ajan, kun meillä kenelläkään ei vielä lapsia ollut, ja minä olin silloinkin ainoa, joka ei koskaan tullut kipeäksi (tai sitten tulin vain todella lievästi).

Vierailija
19/31 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko tarkemmin tuosta "iskee kellon tarkkuudella". Pystytkö siis etukäteen sanomaan jonkun ajan, jolloin tulet kipeäksi?

Vierailija
20/31 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko tarkemmin tuosta "iskee kellon tarkkuudella". Pystytkö siis etukäteen sanomaan jonkun ajan, jolloin tulet kipeäksi?

Siis yritin vastata tuolle kolmoselle.