Makaronilaatikko joulupöytään, onko väliä mitä maitoa?
Ohjeessa on 6 dl maitoa mutta eikö ole aika iso ero, onko rasvatonta vai punaista tms. Homogenoimatonta maitoa olen kyllä suosinut joka tapauksessa.
Kommentit (61)
Parasta on käyttää rasvatonta maitoa niin ei tule niitä liikakiloja.
Joulukauramaitoa joulukauralyhteestä tietty.
Punaista ja laktoositonta, niin sopii myös laktoosi-intolerantikoille. Ei missään tapauksessa kurria!
Kyllähän siitä homogenoimattomalla punaisella maidolla paljon parempaa tulee kuin jollain ton-tön-vesiseoksella.
Osan maidosta voi korvata jopa kermalla, tulee ihanaa vanhan ajan juhlapöydän makaronilaatikkoa :)
Laita nyt punaista maitoa juhlan kunniaksi.
Kerman ja/tai punaisen maidon puolesta liputtaisin minäkin jos makaroonilaatikkoa joulupöytään kattaisin, meillä ei ole ongelmaa laktoosin kanssa.
Mä laittaisin 4dl laktoositon luomu kuohukermaa ja 2 dl vettä (tai 5 ja 1) 😍
Vierailija kirjoitti:
Laita nyt punaista maitoa juhlan kunniaksi.
Rasvainen maito ei juhlaa tarvitse, sitä käytetään myös arkena.
Palmuöljymaitoa - omnomnomnom-nom!!!
Mun mummi tekee sen aina punaisesta maidosta ja laittaa munamaitoon vielä kunnon kermaa.
Makaronilaatikko on meidän suvussa perintö ja ihme kyllä, se menee kuin kuumille kiville. Ja hyvää on, kun kaloreita ei onneksi jouluna lasketa.
Vettä vaan niin on paljon terveellisempää. Valitse myös voimakkaasti limoittuvia makarooneja ja tarjoile raikkaan viileänä.
Makaroonilatikko tulee valmistaa rasvattomaan maitojuomaan. Ei tule liian mausteista ja tunkkaisen makuista.
Tietäisiköhän Arttu Wiskari vastauksen...?
Vierailija kirjoitti:
Makaroonilatikko tulee valmistaa rasvattomaan maitojuomaan. Ei tule liian mausteista ja tunkkaisen makuista.
Suksi kuuseen!!
Ei makaroonilaatikkoa joulupöytään!!!
Vierailija kirjoitti:
Ei makaroonilaatikkoa joulupöytään!!!
Niin, on se tosiaan enemmän hääruoka.
Huono,tylsä