Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro epäsuosittu mielipide jota ei yleensä ”voi” sanoa ääneen

Vierailija
11.12.2018 |

?

Kommentit (230)

Vierailija
81/230 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne "sosiaaliset kaikkien kaverit" ovat niitä, jotka vähiten hyväksyvät erilaisia ihmisiä oman kuplansa ulkopuolelta

Vierailija
82/230 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa naisista esitelmöi aivan liikaa omista häistään, raskauksistaan ja lapsistaan.

Minua kiinnostavat läheisteni häät, koska läheiseni menevät silloin naimisiin. Kiinnostaa myös ystäväni raskaus, koska hän ja hänen hyvinvointinsa on minulle tärkeitä. Sekä ystävieni lapset, koska olen tutustunut heihin henkilökohtaisesti.

Minua ei kiinnosta katsella puolitutun puhelimelta kuvia häiden pöytäkoristeista. En halua tietää työkaverini kohdunlaskeumasta, enkä halua työpaikan pikkujouluissakaan katsella kuvia kuinka hienosti Matti 2-vee syö persikkaa Rhodoksen vanhassa kaupungissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/230 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän ilmastonmuutoksesta hysterisoivia ihmisiä yksinkertaisina, jos keskittyvät syyllistämään yksittäistä kuluttajaa muovipillin käytöstä tai panikoivat lomalentomatkan päästöjä sen sijaan että vaatisivat isoja saastuttajamaita korjaamaan tapansa.

Elämäntavaltaan kokonaisvaltaisesti "vihreät" taas ovat usein pahantahtoisia ja suuriegoisia. Tätä väitettä tukee tieteellinen tutkimuskin ("Do green products make us better people?", 2010, Mazar N, Zhong CB.), jossa vihreiden arvojen kanssa samaistuvat ihmiset kokivat olevansa muita arvokkaampia ja siten oikeutettuja vilppiin ja huonoon käytökseen. 

Vierailija
84/230 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervasemmistolaisissa on paljon kiusaajatyyppejä.

t. itsekin aatemaailmaltaan vihervasemmistolainen

Vierailija
85/230 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän ei missään nimessä tule ottaa mallia kehittyvien maiden yhteiskunnista. Niissä ei ole vastoin yleistä väittämää mitään lämmintä ja yhteisöllistä, vaan ne ovat barbaarisia, primitiivisiä ja yksilöä täysin häpeilemättä sortavia. Ihmisen arvo määräytyy täysin esimerkiksi iän ja sukupuolen perusteella ja eläinten arvosta nyt ei kannata edes alkaa puhua.

Kyllä eläimiä kehittyneissäkin maissa ollaan valmiita kohtelemaan huonosti, ne vain pidetään poissa silmistä rumentamasta maisemaa. Lukuunottamatta lemmikkieläimiä, joiden hyvän kohtelun perusteella väitetään, että kunnioitetaan kaikkea elämää, ja joiden huonoa kohtelua tekopyhästi kauhistellaan.

Oma "väärä" mielipiteeni: eläimet eivät ole millään mittapuulla samanarvoisia kuin ihmiset. Pelastaisin ennemmin yhden juopon rikollisen kuin 50 koiraa.

Vierailija
86/230 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on normaali päivä muiden keskellä, se ei ole mitenkään spesiaali

Vierailija
87/230 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan softa on perseestä

Vierailija
88/230 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetystyö on hengellistä väkivaltaa, joka pitäisi lailla kieltää.

Vierailija
89/230 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin syön sitä jauhelihaa ja lentelen lentokoneissa eli nautin minulle mielekkäästä elämästä. Ehkä ihmiset eivät ole täällä maapallolla ikuisesti, ei ollut dinosauruksetkaan. Eikä minua haittaa pätkääkään, että ihmisten aika loppuu joskus. Tuskin kuitenkaan tulee tapahtumaan vielä mun elinaikana.

Tietysti elämästään saa nauttia, mutta kyllä aika moni ajattelee parin sukupolvenkin päähän vaikka itsellä ei olisi lapsia. Ei tarvitse paria sataa vuottakaan mennä eteenpäin tämän asian kanssa vaan se on paljon lähempänä. Itse en ainakaan pidä ajatuksesta, että monet lajit saakin kuolla sukupuuttoon kunhan itse näin ne kerran. Esim. ihmisen, joka on nyt noin 70 vuotta, elämässä on jo näkynyt lumenkin suhteen paljon muutoksia.

Elämän jatkumiselle oleellista on se, että istutetaan puita joita ei itse tulla ikinä näkemään täydessä pituudessa. Eli katsotaan vähän pidemmälle kuin omaan elinaikaan.

Vierailija
90/230 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien kuuluu leikkiä lastensa kanssa (ainakin vähän joka päivä, tai useimpina päivinä).

Vierailija
91/230 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormenjälkien ja kasvotunnisteiden kerääminen kansalaisilta on väärin ja voi lähitulevaisuudessakin johtaa ikäviin seurauksiin. 

Vierailija
92/230 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän ilmastonmuutoksesta hysterisoivia ihmisiä yksinkertaisina, jos keskittyvät syyllistämään yksittäistä kuluttajaa muovipillin käytöstä tai panikoivat lomalentomatkan päästöjä sen sijaan että vaatisivat isoja saastuttajamaita korjaamaan tapansa.

Elämäntavaltaan kokonaisvaltaisesti "vihreät" taas ovat usein pahantahtoisia ja suuriegoisia. Tätä väitettä tukee tieteellinen tutkimuskin ("Do green products make us better people?", 2010, Mazar N, Zhong CB.), jossa vihreiden arvojen kanssa samaistuvat ihmiset kokivat olevansa muita arvokkaampia ja siten oikeutettuja vilppiin ja huonoon käytökseen. 

Tutkimuksien tulosten esittäminen väärinpäin on säälittävää hanki elämä. Ne jotka elävät epäitsekkäämmin ja kunnioittavammin omaavat oikeasti sen korkeanmoraalin kaikissa muissakin asioissa.

Sinusta voi sanoa suoraan että pyrit pilaamaan muiden elämän valheilasi kun olet tilanteessä jossa sinun turha elämäsi aiheuttaa vain pahaa oloa sinulle ja kostat sitä muille.

Vierailija
93/230 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ihmisiä, jotka vapaaehtoisesti lähettävät DNA:taan ulkomaiselle yhtiölle ja vielä maksavat siitä

Vierailija
94/230 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksittäisen ihmisen teoilla ilmastonmuutoksen torjumiseksi ei ole mitään merkitystä, joten ei ole mitään hyötyä syyllistää tavallisia kuluttajia mistään jauhelihan syömisestä.

Tästä johtuen vallanpitäjien pitäisi tehdä rajuja toimia ilmastonmuutoksen ehkäisyyn, halusivat äänestäjät tai eivät.

Lisään vielä, että tämä pitäisi tehdä siitä huolimatta, ettei ihmisen aiheuttamaa ilmastonmuutosta voida täysin varmasti todistaa ja ettei tavallinen kansakaan usko siihen.

Jos ilmastonmuutosta ei torjuta vaikka se on todellinen ja oikeasti haitallinen, valtava määrä ihmisiä ja eläimiä kuolee. Jos taas sitä torjutaan kaikin voimin ja myöhemmin ilmeneekin, ettei olisikaan tarvinnut, suurin haitta on, etteivät ihmiset saaneet syödä jauhelihaa, lennellä lentokoneissa ja ostaa uusia vaatteita ja muuta turhaa roinaa.

Mieluummin syön sitä jauhelihaa ja lentelen lentokoneissa eli nautin minulle mielekkäästä elämästä. Ehkä ihmiset eivät ole täällä maapallolla ikuisesti, ei ollut dinosauruksetkaan. Eikä minua haittaa pätkääkään, että ihmisten aika loppuu joskus. Tuskin kuitenkaan tulee tapahtumaan vielä mun elinaikana.

Itse uskon, että ihminen voi olla onnellinen ilmankin lentomatkailua ja jauhelihaa. Ei ennenkään lennelty, ja hyvä ruoka on pitkälti tottumuskysymys.

Tyhmimpiä kasvihuonekaasujen tuottajia on esim. vaateteollisuus. Kuka ihmeen tomppeli keksi, että ihmisellä pitää olla tuhat ja sata rättiä ja että on "noloa pitää koko ajan samoja vaatteita"? Eikö vaikka kaksi kuhunkin kauteen/säähän sopivaa vaatekertaa riittäisi oikein hyvin? Ja jälleen, tottumuskysymys.

Vierailija
95/230 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti elämästään saa nauttia, mutta kyllä aika moni ajattelee parin sukupolvenkin päähän vaikka itsellä ei olisi lapsia. Ei tarvitse paria sataa vuottakaan mennä eteenpäin tämän asian kanssa vaan se on paljon lähempänä. Itse en ainakaan pidä ajatuksesta, että monet lajit saakin kuolla sukupuuttoon kunhan itse näin ne kerran. Esim. ihmisen, joka on nyt noin 70 vuotta, elämässä on jo näkynyt lumenkin suhteen paljon muutoksia.

Elämän jatkumiselle oleellista on se, että istutetaan puita joita ei itse tulla ikinä näkemään täydessä pituudessa. Eli katsotaan vähän pidemmälle kuin omaan elinaikaan.

Koskahan sinä ymmärrät että ilmastonmuutos on business?  Tuskin koskaan. 

Ilmasto on muuttunut aina ja 1800 luvulla oli ihan yhtä lämpöisiä jaksoja kuin nytkin. Näitä asoita ei pidä mitata millään kymmenien vuosin aikajanalla. 

Vierailija
96/230 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole biologisesti kuin kaksi sukupuolta.

Vierailija
97/230 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkimuksien tulosten esittäminen väärinpäin on säälittävää hanki elämä. Ne jotka elävät epäitsekkäämmin ja kunnioittavammin omaavat oikeasti sen korkeanmoraalin kaikissa muissakin asioissa.

Sinusta voi sanoa suoraan että pyrit pilaamaan muiden elämän valheilasi kun olet tilanteessä jossa sinun turha elämäsi aiheuttaa vain pahaa oloa sinulle ja kostat sitä muille.

Todellisuudessa se arvokkaampi elämä parantaisi tuonkin suvaitsemattoman elämää. Hassua että ihmiset oikein valitsevat itselleen sen kaikista huonoimman vaihtoehdon ja persut ovat näiden katkerien oman ja muiden elämänsä loosereiden puolue. Hoetaan kännissä n sanaa ja kuinka muka muut tulevat pilamaan maan vaikka itse on pelkästään syyllinen omaan ja monen muun pahaan oloon. 

Se poistuisi juuri sillä että alkaisi elämään korkeamman moraalin mukaan eikä valittaa ja itkeä muiden paremmasta elämästä ja korkeasta moraalista.

Vierailija
98/230 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homoseksualisuus ei ole synnynnäistä vaan siinä on psykologiset tekijät taustalla.

Vierailija
99/230 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskahan sinä ymmärrät että ilmastonmuutos on business?  Tuskin koskaan. 

Ilmasto on muuttunut aina ja 1800 luvulla oli ihan yhtä lämpöisiä jaksoja kuin nytkin. Näitä asoita ei pidä mitata millään kymmenien vuosin aikajanalla. 

Ilmastonmuutos on bisnes? Et ole oikein kartalla, mitä mikäkin maksaa ja mikä on kannattavaa.

Ilmasto muuttuu myös ilman ihmistä mutta ihminen teoillaan tekee paljon pahempaa jälkeä. Ei se ole niin vaikeaa ymmärtää. Olisiko suurkaupunkien maa-alueilla ilma niin saasteista ilman ihmistä? Enpä usko.

Vierailija
100/230 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksittäisen ihmisen teoilla ilmastonmuutoksen torjumiseksi ei ole mitään merkitystä, joten ei ole mitään hyötyä syyllistää tavallisia kuluttajia mistään jauhelihan syömisestä.

Tästä johtuen vallanpitäjien pitäisi tehdä rajuja toimia ilmastonmuutoksen ehkäisyyn, halusivat äänestäjät tai eivät.

Lisään vielä, että tämä pitäisi tehdä siitä huolimatta, ettei ihmisen aiheuttamaa ilmastonmuutosta voida täysin varmasti todistaa ja ettei tavallinen kansakaan usko siihen.

Jos ilmastonmuutosta ei torjuta vaikka se on todellinen ja oikeasti haitallinen, valtava määrä ihmisiä ja eläimiä kuolee. Jos taas sitä torjutaan kaikin voimin ja myöhemmin ilmeneekin, ettei olisikaan tarvinnut, suurin haitta on, etteivät ihmiset saaneet syödä jauhelihaa, lennellä lentokoneissa ja ostaa uusia vaatteita ja muuta turhaa roinaa.

Itse uskon, että ihminen voi olla onnellinen ilmankin lentomatkailua ja jauhelihaa. Ei ennenkään lennelty, ja hyvä ruoka on pitkälti tottumuskysymys.

Tyhmimpiä kasvihuonekaasujen tuottajia on esim. vaateteollisuus. Kuka ihmeen tomppeli keksi, että ihmisellä pitää olla tuhat ja sata rättiä ja että on "noloa pitää koko ajan samoja vaatteita"? Eikö vaikka kaksi kuhunkin kauteen/säähän sopivaa vaatekertaa riittäisi oikein hyvin? Ja jälleen, tottumuskysymys.

Kyllä, tottumuskysymys. Ja ihan mielelläni olen tottunut tähän. Ja haluan jatkossakin tehdä näitä totuttuja asioita. Koska haluan ja nautin niistä. Tee sä sitä mistä sinä nautit, niin minäkin teen.

Ketju on lukittu.