Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks salkkareissa osa II

Vierailija
11.12.2018 |

Uusi ketju poistetun tilalle.

Kommentit (45476)

Vierailija
3261/45476 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venla Saartamo ja Tiia Elg muistuttaa jollakin tavalla ulkonäöllisesti toisiansa. Ihan hauskaa, että Jasper seurusteli Tiian kanssa monta vuotta ja vielä silloin, kun Eva tuli sarjaan. 

Mun mielestäni ei muistuta kyllä millään tasolla toisiaan, ei ulkoisesti eikä luonteeltaan.

Vierailija
3262/45476 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuotanto ei syksyllä lopeta tuota kuvottavaa Aki ja Sanni suhdetta, niin lopetan koko sarjan katsomisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3263/45476 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mukava Miian ja Sakun viimeinen kohtaus. Pelkäsin, että kaikki menee heidänkin suhteen toisinpäin eli Saku kuolee ja Miia lähtee ulkomaille.

Vierailija
3264/45476 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuotanto ei syksyllä lopeta tuota kuvottavaa Aki ja Sanni suhdetta, niin lopetan koko sarjan katsomisen.

Jes! Pidetään sormet ristissä, että suhde jatkuu!

Vierailija
3265/45476 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihlajasatu pääsi yllättämään todenteolla! Miian ja Sakun tarina oli hienosti kirjoitettu. Joskus on vaan pakko päästä irti, vaikka toista kuinka paljon rakastaisi. Sakuhan monesti kiinnostui vasta siinä kohtaa, kun toinen on silleen "ihan sama" asenteella. En ihmettelisi, vaikka Saku ja Miia olisi lähtenyt yhdessä pois. Saku lähti aika vauhdilla majatalosta. 

Vierailija
3266/45476 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Jasperin vierailu Pihlajasadussa sai muitakin vanhoja näyttelijöitä harkitsemaan jos pyydetään Pihlajasadun uudelle kaudelle. Lupailivat kolmatta kautta mikäli fanit haluaa ja suosiota riittää. 

Vierailija
3267/45476 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkkönen on kuin NHL-pelaaja Mestiksessä. Hänen näyttelemisensä on ymmärrettävästi aivan erilaista kuin muilla, mikä tekee Sakusta automaattisesti isoimman staran, mihin jo hahmojen repliikit viittaavat:

"Pihlajakadulla on erityinen paikka mun sydämessä ja se teki musta sen mitä mä oon."

Hieno yksityiskohta muuten, että Maarit polttaa edelleen pikkusikareja. Pääsarjassa kukaan ei hänen jälkeensä ole sauhutellut ellei Jannen yhden jakson kestänyttä kessuttelua lasketa.

Mielestäni suurin ero Pihlajasadun ja itse Salkkarien välillä on, että Pihlajasadussa hahmot herättävät oikeasti tunteita ja heistä on olemassa selkeä mielikuva vrt. Benjamin, Eva ja vaikka Jutta, ketkä elävät vain kutakin juonta varten. Jutasta varsinkin näkee kauas, että hahmo on mukana vain siihen asti, kunnes tiet Ismon kanssa eroavat.

Vierailija
3268/45476 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääkkönen on kuin NHL-pelaaja Mestiksessä. Hänen näyttelemisensä on ymmärrettävästi aivan erilaista kuin muilla, mikä tekee Sakusta automaattisesti isoimman staran, mihin jo hahmojen repliikit viittaavat:

"Pihlajakadulla on erityinen paikka mun sydämessä ja se teki musta sen mitä mä oon."

Hieno yksityiskohta muuten, että Maarit polttaa edelleen pikkusikareja. Pääsarjassa kukaan ei hänen jälkeensä ole sauhutellut ellei Jannen yhden jakson kestänyttä kessuttelua lasketa.

Mielestäni suurin ero Pihlajasadun ja itse Salkkarien välillä on, että Pihlajasadussa hahmot herättävät oikeasti tunteita ja heistä on olemassa selkeä mielikuva vrt. Benjamin, Eva ja vaikka Jutta, ketkä elävät vain kutakin juonta varten. Jutasta varsinkin näkee kauas, että hahmo on mukana vain siihen asti, kunnes tiet Ismon kanssa eroavat.

Mielestäni Pihlajasadussa osa hahmoista myös on realistisempia kuin Salkkareissa. Pihlajasatu tavoittaa paremmin vanhojen salkkarien fiiliksen eli sen että voisi kuvitella näiden hahmojen ihan oikeasti asuvan Helsingissä. Vaikka sarja on lyhyt, 5 jakson mittainen, niin hienosti tehty ja yleensä paremmin käsikirjoitettu kuin pääsarja. Oli hienoa nähdä sarjassa mukana vaikkapa Jonna Keskinen sekä isänsä Jukka Keskinen joista molemmat ovat jo lopettaneet näyttelemisen. Hassu faktahan on se, että Salkkareissa he ovat isä ja tytär, oikeassa elämässä he ovat isä ja tytär. 

Vierailija
3269/45476 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa jo tosissaan naurattaa nämä Saku hehkutukset😂

Vierailija
3270/45476 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaa jo tosissaan naurattaa nämä Saku hehkutukset😂

Antaa muiden iloita asiasta ja kerrankin Salkkareista puhutaan positiivisesti.

Vierailija
3271/45476 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pihlajadussa on myös selkeä alku ja loppu, kun taas runkosarjassa pitää koko ajan keksiä vaan lisää. Pidin siitä ettei lähdetty mitenkään epätodelliselle linjalle vaan kaikki hahmot oli tavallisia. 

Vierailija
3272/45476 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin Sievisten jaksoissa on mitään yllätystä, koska kaikki tulee kerrallaan katsottavaksi tai voi olla, mutta mitään Sakun kaltaista tapausta. Esimerkiksi Joonatan tai Aaro ei ole semmosia ja itseasiassa Aaro on jaksokuvassa jo näytetty.

Vierailija
3273/45476 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan roolihahmojen vanhoja vaatteita säilytetään? Jukan molemmat kauluspaidat oli Kososen vanhoja sekä trailerissa näkyi Gunnarin yöpuku, Sakulla taisi olla Kallen musta paita, Siljalla Pepin kukkapaita, Katrilla on Camillan paita ja Helillä Monican takki. 

Apua. Hatunnosto sulle. Itse en todellakaan olisi huomannut kuka muu hahmo on käyttänyt aiemmin mitäkin paitaa. Tunnistaisin ainoastaan Karin ja Ismon takit :D

Vierailija
3274/45476 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy niin sääliks toi Aleksi parka.

Hanna on ihan kamala.

No joo, mutta itse en kestäisi pidemmän päälle Aleksia kumppanina. Lässyttää makuuni aivan liikaa ja on jotenkin tosi tossumainen, vähän niin kuin Ami. Vaikuttaa läheisriippuvaiselta. Kyllä mäkin noista kahdesta olisin Jukan valinnut - enemmän särmää ja karismaa.

Pihlajasadun Salinien jaksot yllätti todella positiivisesti laadukkuudellaan! Tulipa nostalginen olo!

Vierailija
3275/45476 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämppä tyhjänä traileri pyörähti maikkarilla. Viola ja Severi (jos oikein katsoin) oli putkassa ja Ulla, Gunnar ja muutama muu vanhus oli loppupuolella yhdessä juhlimassa nuorison kanssa. Ihan hyvältä vaikutti verrattuna kahteen aikaisempaan.

Vierailija
3276/45476 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko Lasse tehdä paluun syksyllä? Aikaisemmin oli puhetta, että Timo Jurkka olisi useamman kerran nähty studion pihamaalla maaliskuussa. Eihän tätä voi millään faktaksi sanoa, mutta olishan se loogista, että Lasse tulisi edes tsekkaamaan Pihlajakadulle tilanteen, kun Evakaan ei ole siellä. Ismo tarvitsisi ystävää ja Lasse olisi hyvä vaihtoehto.

Vierailija
3277/45476 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin että runkosarja voisi olla yhtä hyvä kuin Pihlajasatu. Kuten joku totesi, käsikirjoittajat kyllä osaa jos vain haluavat.

Aarosta voisi saada oikeasti pelottavan pahiksen, Akin ja Sannin suhteessa sekä Akin lapsuudessa on paljon potentiaalia kiinnostaville juonikuvioille samoin Violaan liittyvissä kuvioissa. Itse asiassa monella hahmolla olisi paljon annettavaa, jos hahmoja syvennettäisiin eikä kaikki pyörisi vain ihmissuhteiden ympärillä. Esimerkiksi Kallen ja Jutan kautta pystyisi hyvin käsittelemään vielä enemmän seksuaalivähemmistöjä. Kalle voisi mennä naimisiin ja vaikka adoptoida lapsen. Saataisiin sateenkaariperhe.

Sarja myös kaipaisi lisää Jasper Pääkkösen kaltaisia hyviä näyttelijöitä. Tällä hetkellä melkein ainoa oikeasti hyvä näyttelijä sarjassa on Sami Uotila, joka onkin Pääkkösen ohella yksi Salkkareiden historian parhaita.

Vierailija
3278/45476 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli muuten mieleen, että Salkkareissa ei ole koskaan taidettu käsitellä mielisairautta muuten kuin siten, että joku hahmo sekoaa ja on vaarallinen.

Aaro olisi voinut pysyä umpikierona narsistina mikä alunperin olikin ja noiden ihme Jeesus höpinöiden tai Paula harhojen sijaan olisi paljon mielenkiintoisempaa, jos joku hahmo oikeasti sairastuisi vaikka skitsofreniaan tai kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön.

Vierailija
3279/45476 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän muotoilisi viestin, etten loukkaisi ketään. Mediassa on paljon kuvia pride -tapahtumista ja helposti luodaan mielikuvaa seksuaalivähemmistöistä tietynlaisena. Mielestäni siinä ei ole mitään pahaa, mutta olen iloinen siitä, miten Salkkareissa esitellään homot, lesbot ja muut. Heidät sulautetaan joukkoon täysin samanlaisina kuin kaikki muut, eikä korosteta liikaa juttuja. Uskon tämän johtaneen silmien aukenemiseen ja ennakkoluulojen sortumiseen.

Vierailija
3280/45476 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta Ismo kävi joskus 2004 terapeutilla ns. normaalisti eikä muuttunut sekopääksi. Ja Katariinakin parantui eikä jäänyt loppuiäksi laitokseen. Muuten on kyllä esim. Aaron mt-ongelmat muuttuivat turhan perusteellisesti. Narsismia voisi käsitellä realistisesti.

Ja Lasse ehdottomasti takaisin sarjaan! 😍

Ketju on lukittu.