Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tykkäättekö otsatukista?

Vierailija
11.12.2018 |

Monet ehkä tunnistaa ongelman, jonka kanssa tällä hetkellä painin - leikkaanko otsatukan vai en? Minulla on ollut monenlaisia virityksiä elämäni aikana. Teininä pidin raskasta, ylipitkää otsista useamman vuoden, perusotsis oli joskus viisi vuotta sitten viimeisen kerran ja pari vuotta sitten ns. verho-otsis. Olen aina tykännyt otsatukasta, mutta siihen kyllästyy väistämässä jossain kohtaa ja sen kasvatus on ihan hirveää! :D
Toisaalta olen tyytyväinen nykyiseen, pitkään hiustyyliini joka on tosi vaivaton...mitä mieltä olette, nainen otsatukalla vai ei? Sopivatko ne kaikille vai ovatko huono idea? Kertokaa omista otsatukkakokemuksista!

Kommentit (180)

Vierailija
1/180 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on otsatukki?

Vierailija
2/180 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukki olisi hengenvaarallinen otsassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/180 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä voin sanoa, että nainen kun nainen on parempi ilman otsatukkaa. Ei miehet muutenkaan tykkää mistään ihme virityksistä hiuksissa, paras kampaus on ei kampausta ollenkaan eli luonnollisen värinen pitkä tukka, suora tai kihara hiuslaadusta riippuen. Otsatukat ovat lapsellisia ja näyttää siltä että piilotellaan jotain, kulmakarvattomuutta tai ryppyjä.

Vierailija
4/180 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei otsatukka kaikille sovi. Riippuu aika paljon kasvojen muodosta esim. jos on pitkät kasvot ja varsinkin korkea otsa niin otsis yleensä sopii paremmin kun ilman. Kannattaa antaa kampaajan leikata otsatukka, hän osaa tod.näk. määritellä just sulle sopivan pituuden! :)

Ps. Miesten mielipidettä naisten hiuksista ei kannata kuunnella. Saattaa kitistä, mutta totuus on että nainen kelpaa ihan millaisella tukalla tahansa. Munkin mies sanoi ettei ole mikään "otsatukkafani" mutta ollaan oltu yhdessä jo kuusi vuotta ja pari lastakin tehty vaikka otsista olen pitänytkin. ;P

Vierailija
5/180 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla klassisen kaunis.

Itsellä teksi mieli koko ajan siirtää ne sivummalle.

Vierailija
6/180 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä voin sanoa, että nainen kun nainen on parempi ilman otsatukkaa. Ei miehet muutenkaan tykkää mistään ihme virityksistä hiuksissa, paras kampaus on ei kampausta ollenkaan eli luonnollisen värinen pitkä tukka, suora tai kihara hiuslaadusta riippuen. Otsatukat ovat lapsellisia ja näyttää siltä että piilotellaan jotain, kulmakarvattomuutta tai ryppyjä.

Mulla on luonnolliset tummat  paksut kulmakarvat ja vaalea otsatukka, jonka taakse niitä ei voi piilottaa, eikä tavikkaan. Hyvältä näyttää, ihankuin Armi Aavikolla aikoinaan.

Vierailija
7/180 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on otsatukki?

Otsikossa mainitaan otsatuki, tarkkaavaisuutta nyt!

Vierailija
8/180 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen, mutta pakko kompata että harva näyttää paremmalta otsatukan kanssa kuin ilman. Mielestäni on oudon näköistä, kun puolet naamasta on piilossa. Se vääristää kasvojen mittasuhteita, mikä taitaa olla osittain tarkoituskin jos halutaan piilottaa korkeaa otsaa tms. En ole ikinä tajunnut, miksi otsatukan hoetaan korostavan silmiä kun monesti ne jäävät nimenomaan sen tukan alle ja onnistuvat korostamaan vain nenää ja poskia! Otsatukkaa tarvitsee pestä useammin kuin muita hiuksia ja se tarvitsee kaverikseen vahvan silmämeikin. Jos haluat päästä helpolla, suosittelen jättämään väliin. 

Vierailija
9/180 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla klassisen kaunis.

Itsellä teksi mieli koko ajan siirtää ne sivummalle.

Mun mielestä jopa ne klassisen kauniit näyttää jotenkin arkisemmilta otsatukan kanssa. Söpömmiltä ehkä. Pitkäkasvoisille sopii hyvin pitkä otsatukka, mutta hiukset pitää olla paksut. 

Vierailija
10/180 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen, mutta pakko kompata että harva näyttää paremmalta otsatukan kanssa kuin ilman. Mielestäni on oudon näköistä, kun puolet naamasta on piilossa. Se vääristää kasvojen mittasuhteita, mikä taitaa olla osittain tarkoituskin jos halutaan piilottaa korkeaa otsaa tms. En ole ikinä tajunnut, miksi otsatukan hoetaan korostavan silmiä kun monesti ne jäävät nimenomaan sen tukan alle ja onnistuvat korostamaan vain nenää ja poskia! Otsatukkaa tarvitsee pestä useammin kuin muita hiuksia ja se tarvitsee kaverikseen vahvan silmämeikin. Jos haluat päästä helpolla, suosittelen jättämään väliin. 

Otsatukka nimenomaan korostaa silmiä kun se päättyy kulmakarvojen alle eikä peitä silmiä! Kampaajalle kannattaa ehdottomasti mennä leikkauttamaan otsatukka. Itsellä on ollut otsis kohta 10 vuotta ja saan jatkuvasti nuorekkuudestani kehuja (42v.) enkä tosiaan ole vaihtamassa pois! Trimmaus kampaajalla kerran kuussa, tiheät pesuvälit ja hyvät muotoilutuotteet niin hyvin selviää! 

Vierailija
11/180 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on luonnolliset tummat  paksut kulmakarvat ja vaalea otsatukka, jonka taakse niitä ei voi piilottaa, eikä tavikkaan. Hyvältä näyttää, ihankuin Armi Aavikolla aikoinaan.

Kuulostaa aika epäluonnolliselta, mutta mikäs siinä. En usko että ihan Armilta kuitenkaan näytät. :D

Vierailija
12/180 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsatukka on haastava, mutta ihana. Ap:lle sanon, että siitä vaan! Kannattaa valita hyvä kampaaja ja ottaa kuvia mieleisestä mallista mukaan. Kasvojen luusto ja muoto vaikuttavat valtavasti siihen, miltä lopputulos näyttää eli valitse ammattilainen jolla on nämä asiat hallussa. Ja komppia siihen, että miesten hiusnurinat voi jättää ihan omaan arvoonsa. 

Vierailija
13/180 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näytän itseni ja monen muunkin mielestä paremmalta otsatukalla. Mulla on tumma leukalinjaan ulottuva polkkatukka ja  myös kulmakarvat ovat tummat. Otsatukka ylettyy juuri niiden yläpuolelle. Näytän jotenkin nuljulta ilman otsista. Mutta kokeilemallahan se selviää. Otsatukka kasvaa tosi nopeasti niin pitkäksi, että sen joutuu jo kääntämään sivulle. 

Vierailija
14/180 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus leikkauttanut otsiksen, kun olen halunnut vaihtelua. Parempi kyllä ilman otsista. Kun on aina vähän samanlainen tukkamalli, niin kaipaa jotain uutta.

Vierailija
15/180 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää. Sopii harvalle.

Vierailija
16/180 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kokeillut otsatukkaa enkä enää sellaista itselleni halua. Olen muutenkin ikäistäni nuoremman näköinen korkeine poskipäineni ja otsatukka korostaa sitä nimenomaan huonolla tavalla. Kolmekymppisenä kun ei välttämättä enää halua näyttää pyöreänaamaiselta pikku koulutytöltä. Toisaalta myös kampaajan ammattitaito vaikuttaa paljon siihen, miltä otsis näyttää. Kaikki eivät sellaista osaa leikata niin, että se korostaisi edullisesti asiakkaan omia piirteitä.

Vierailija
17/180 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen mies, joka ei tykkää otsatukasta. En ala valittamaan jos naisella sellainen on ja jos muuten kaikki osuu ns. kohdalleen, mutta harva näyttää paremmalta sen kanssa kuin ilman. Omastakin mielestä jotenkin outoa kun osa naamaa on koko ajan piilossa. 

Äitini leikkasi minulle pottatukan ala-asteella. Siitä alkoi neljä vuotta kestänyt kiusaaminen. Vähän voisi himmailla lastenkin naurettavien kampausten kanssa. 

Vierailija
18/180 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on luonnontaipuisa tukka, ja otsis näyttää tyhmältä, kun juuri keskellä otsaa on pyörre. Suoralle hiuslaadulle saattaa sopiakin.

Vierailija
19/180 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä painin ton ongelman kanssa ja leikkautin sitten otsatukan. Mulla on aika kapea ja pitkä naama ja korkea otsa. Olen selkeästi parempi otsatukan kanssa. Mulla on isot silmät, joissa on pitkät tummat ripset, vaikka olen vaalea. Ne tulee nyt paremmin esille, ovat ehkä mun niin sanottu vahvuus. Kampaajakin yllättyi, miten iso muutos tapahtui. 

Vierailija
20/180 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsis antaa enemmän sellaisen söpön kuin klassisen kauniin tai kohtalokkaan vaikutelman. Tuntuu, että sitä usein tavoitellaan ylipitkällä otsiksella - jotain salaperäistä ja viettelevää, vaikka harvoin se onnistuu keneltäkään. Itse olen kolmeakymppiä lähestyvä nainen jolla on pari kertaa ollut otsatukka. Näytän liian nuorelta ja tyttömäiseltä sen kanssa. Viimeksi kun oli otsis ja pipo päässä talvella, pääsin lastenlipulla bussiin (ikäraja 16v.) Ehkä sitten kymmenen vuoden päästä...

Pitkät kasvot omaavat ovat kyllä poikkeus, joka vahvistaa säännön eli paremmalta näyttää otsiksella (pitkällä). Mutta ehkä kasvojen muoto on ongelmallinen muutenkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme