Työ"kaveri" huutaa sinulle ja pyytää sitten anteeksi ja haluaa halata - mitä tekisit?
Tapahtui työpaikan palaverissa. Kieltäydyin halauksesta. En halua halata vierasta ihmistä, ainakaan sen jälkeen kun on huutanut.
Kyseinen tyyppi meni valittamaan käytöksestäni, eli siitä että olin kieltäytynyt halaamasta. Minua puhuteltiin siitä.
Mitä tuollaisessa tilanteessa olisi muuta voinut tehdä kuin mitä tein?
Kommentit (47)
Sanoisin että huudas perkele vielä kerran niin lopun ikäsi muistat kenelle tulit huutaneeksi.
Minäkään en halaisi vieraita, työkavereita tai perheen ulkopuolisia sukulaisia. Se ei vain istu minulle. Muut tehkööt mitä lystää.
Varsinkaan huudon jälkeen.
Kuullostaa ikävä kyllä tutulta.. Jotenkin kun ihminen on tarpeeksi röyhkeä ja itse yrität hankalassa tilanteessa olla asiallinen, niin helposti tuntuu käyvän niin, että sitä huutavaa tai sekoilevaa "ymmärretään" ja ikäänkuin hänen tekemisensä painetaan villaisella.. Toisaalta, uskoisin, että pitkässä juoksussa asiallisuudesta on hyötyä ja se huutaja, joka välillä flippaa, saa sellaisen maineen, että ura kärsii.
Ja tosiaankaan ei kenenkään tarvitse halata työkaveria, missään tilanteessa. Tsemppiä!
Minä en tykkää ollenkaan että minua halataan, varsinkaan tuntematon. Tuo olisi kyllä painajaismaista.
Vierailija kirjoitti:
Tapahtui työpaikan palaverissa. Kieltäydyin halauksesta. En halua halata vierasta ihmistä, ainakaan sen jälkeen kun on huutanut.
Kyseinen tyyppi meni valittamaan käytöksestäni, eli siitä että olin kieltäytynyt halaamasta. Minua puhuteltiin siitä.
Mitä tuollaisessa tilanteessa olisi muuta voinut tehdä kuin mitä tein?
Olit ilkeä. Puhuttelu oli oikein.
En ota mitään töissä niin pahasti itseeni, ettenkö voisi halatakin, jos toiselle tulee siitä parempi olo. Vaikutat pikkulapselta, ap, ehkä pomoakin kyllästyttää minä minä -asenteesi.
Kiitos vastauksista! Helpottavaa tietää, että edes joku ymmärtää tapaani reagoida.
T. Ap
Jos sinua puhuteltiin, niin etkö pikkulapsena osannut perustella ajatuksiasi asiaan liittyen? Jos minua puhutellaan turhasta tilanne päättyy siihen, että minä opetan ja kasvatan "puhuttelijaa".
t.kristallikissa
Halaisin takaisin ja samalla iskisin puukon mahaan pystyyn. Taputtelisin olalle ja toivottaisin hyvää loppuelämää.
Näennäisesti voi ottaa vastaan anteeksipyynnön pomon mieliksi ja sitten nälviä huutajaa, jotta saa taas raivarit.
Hyh, tiedän tyypin. Meilläkin työpaikalla yksi vastaava halailija. 🤢
En halaisi, sillä on kuitenkin menkat kun noin käyttäytyy ja veritahrat voi tarttua mun vaatteisiin.
"Anteeksi, mutta en ole mikään halailija"
Pomo -saat nyt varoituksen kun et halannut työkaveriasi
Minä -Saat nyt työsuojelun niskaasi, kun et välitä koskemattomuudestani.
Lapsellista ja alistavaa. Kyllä aikuisen ihmisen pitää ottaa vastuu omista reaktioistaan. Ei voi huudon päätteeksi mennä vain halaamaan puolituttua ihmistä. Ikäänkuin riehuminen olisi kuitattu sillä.
Lapsellinen myrkynkeittäjä. Draamakuningatar. Tuollaiset on työpaikan ilmapiirin pilaajia pahimmillaan. Että saa singota toiselle mitä vaan ja sitten halit lopuksi, niin kaikki ok? Ei se niin mene. Äiti voi antaa anteeksi loputtomiin ja nössö puoliso, mutta aikuisuuteen kuuluu myös vastuu omasta toiminnastaan.
Mulla oli kerran huutava työkaveri. Aina pyysi anteeksi jälkikäteen, vähän ylimalkaisesti, mutta aina annoin anteeksi. Möykky sisällä kasvoi kuitenkin ja lopulta olin niin täynnä vihaa, että lopetin vuosiksi puhumisen. Tottakai työasiat puhuin, mutta muuten välttelin, lähdin aina pois, jos tuli paikalle, kahvipöydässä jäädessä kaksin syvennyin joko lehteen heti tai lähdin pois. Kaikki ylimääräinen kommunikaatio pois. Ekaksi tuo katsoi mua omituisesti, sitten alkoi jo arasti katsoa ja lopulta yritti vaivihkaa mielistellä. Mietin sen neljä vuotta, jotka olimme vielä samassa duunissa, että neljä vuotta mä kestin sitä loukkaamista ja metelöintiä tämän ihmisen mielentilojen mukaan. Sitten loppui kärsivällisyys.
Vierailija kirjoitti:
Lapsellista ja alistavaa. Kyllä aikuisen ihmisen pitää ottaa vastuu omista reaktioistaan. Ei voi huudon päätteeksi mennä vain halaamaan puolituttua ihmistä. Ikäänkuin riehuminen olisi kuitattu sillä.
Sepä se, vittuilun minä vielä sulatan mutta huutaja saa minusta kyllä varmasti vastuksen.
Olisit virtsannut allesi ja lähtenyt saikulle ja sitte baariin ryyppäämään
Päiväkodissako olet töissä?
No niin lapset, nyt riita poikki ja halit. Ja sitten hopihopi nätisti leikkimään.
Kuulostaa oudolta. Sekä työkaveri, että työpaikan reaktio. Työkaverihan se huusi etkä sinä.