Mitä kaikkea laitatte wc-pyttyyn?
Taloyhtiössäni putkitukoksen avaamisen yhteydessä putkesta löytyi kakkavaippa
Kommentit (67)
Paskaa, kusta, oksennusta, vessapaperia. Laitan myös alapääkarvat, kun leikkaan niitä lyhyemmäksi, MUTTA meillä ei ole kunnallista viemäröintiä, vaan paskakaivo, joka tyhjennetään kerran vuodessa. Sisältö ei siis mene vedenpuhdistamoon, vaan kompostoitavaksi. Putkikin on niin lyhyt, ettei sinne ehdi tukoksia syntyä.
Vierailija kirjoitti:
Pissaa, kakkaa, vessapaperia, tamponit ja mahdollisesti tyyliin keiton jämät (tai ne ihan pienet spagettisilput kattilan pohjalta, jotka ovat liian isoja lavuaarin viemäriin). Ei mitään etusormea paksumpaa tai pidempää. Ei rasvaa.
Jätä ne tamponit laittamatta!
Pissaa, kakkaa, vessapaperia ja oksennusta
Pakko kysyä noilta parilta vastaajalta, että miksi laitatte vanhat lääkkeet vessanpönttöön?
Kun olin yläasteella sinne laitettiin 7. luokkalaisten päitä. Itse en kylläkään ollut tätä tekemässä
Vierailija kirjoitti:
Pakko kysyä noilta parilta vastaajalta, että miksi laitatte vanhat lääkkeet vessanpönttöön?
Mä haluaisin myös tietää, miksi tämä yksi arjen sankari vie vanhat lääkkeet taloyhtiön kierrätyshyllyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vessanpönttöön ei kuulu mikään muu kuin se, mitä ihmisestä tulee.
Harmi ettei kehoni ainakaan vielä tuota vessapaperia, joten joudun itse tästä toistaiseksi hiukan tinkimään.
Yleisimmät mainitut ruumiineritteet (kakka, pissa, menkkaveri, oksennus) ja jos on vanhentunutta keittoruokaa niin laimennan sen vedellä ja heitän pyttyyn (tapahtuu erittäin harvoin). Kiinteät ruuat tietenkin biojätteeseen.
Ykkönen ja kakkonen sekä yrjöt. Ei muuta.
Meillä yläasteella laitettiin Yrjöt vessanpönttöön.
Vierailija kirjoitti:
Pissaa, kakkaa, vessapaperia, tamponit ja mahdollisesti tyyliin keiton jämät (tai ne ihan pienet spagettisilput kattilan pohjalta, jotka ovat liian isoja lavuaarin viemäriin). Ei mitään etusormea paksumpaa tai pidempää. Ei rasvaa.
Jos tulee etusormea paksumpi kakka, niin trimmaatko sitä jotenkin ohuemmaksi? Vai vietkö suosiolla biojäteastiaan?
Kaiken mitä olen syönyt ja juonut, sekä wc-paperia. Lattianpesuvedet kaadan myös pönttöön.
Vierailija kirjoitti:
Yleisimmät mainitut ruumiineritteet (kakka, pissa, menkkaveri, oksennus) ja jos on vanhentunutta keittoruokaa niin laimennan sen vedellä ja heitän pyttyyn (tapahtuu erittäin harvoin). Kiinteät ruuat tietenkin biojätteeseen.
Miksi laimennat sen vedellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin myös tietää, miksi tämä yksi arjen sankari vie vanhat lääkkeet taloyhtiön kierrätyshyllyyn.
Jätelain mukaan uudelleenkäyttö on ensisijaista kierrätykseen nähden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vien kierrätyshyllyyn jos ovat vielä voimassa. Vanhentuneet vien tietenkin apteekkiin.
Ei sulla olis ylimääräisiä antibiootteja? Mä luulen, että mun pojalla on korvatulehdus, niin säästyy lääkärissä käynti. Samoin mua itseäni ahdistaa, jos löytyisi jotain masennuslääkkeitä?
OLETKO HULLU vai PROVO? Otatko vastuun, jos joku tietämätön lapsi kuolee sun lääkejämiesi takia?
Mikä ero on siinä, että oksentaa juuri syömässä ruuan vessanpönttöön (mikä on ihan OK) tai kilpaa vanhentuneet ruuat pönttöön pienissä erissä pilkottuna ja vedellä laimennettuna?
Kaikki shaiba aina hammaslangasta topseihin ja sähköhammasharjan vaihtopäihin. Ei mulla edes ole roskista vessassa. Kaiken huuhdon mikä läpi menee. Ja kyllä sieltä kaikki meneekin. Se että jollain vesijohtolaitoksella niitä joudutaan erittelemään, niin ei kyllä ole mun ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Laittaako joku vanhat lääkkeet?
Kuka on niin tyhmä?