Miten ihmeessä te saatte kumppareita?
Itse en saa niin millään. En osaa toimia kenkien kanssa ollenkaan siten, että saisin vietyä ne kenkäosastolta kotiin asti. Harvoin pääsen edes kauppaan. Ihan suoraan jos sanon niin vituttaa aika rankalla kädellä. Ei sitä näköjään rehellisenä omana itsenään kelpaa. En väitä olevani mikään mahtisaalis, mutta olisi se kiva joskus löytää sellainenkin kenkäpari jolle kelpaisi.
Kommentit (26)
Vaan kuinka nirso olet itse? Millaisia vaatimuksia asetat kumppareille?
Johtuisiko liikavarpaista tai vaivaisenluista? Onko känsiä tai kynsisieni?
K-raudasta ajattelin seuraavat Kontiot kotiin kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Kauniit ja laadukkaat pitää olla. Itsehän olen tietysti ruma juntti. Miksi kaunis kumisaapaspari ei ilmesty oveni taakse, vaikka tarkastelen kenkäkuvastoja kaiket illat ja olen perehtynyt jalkineisiin muutenkin?
- ap
Pidätkö enemmän hieman värikkäämistä vai suomalaisen tyypillisistä mustianpuhuvista? Entäs miten on tuo pituusvaatimus: kuinka korkealle pitäisi ylettyä? Ja sama vähän toiseenkin suuntaan: kuinka pitkälle maanpintaa pitkin pitäisi olla tilaa?
Syvimmät sympatiani kirjoitti:
Johtuisiko liikavarpaista tai vaivaisenluista? Onko känsiä tai kynsisieni?
Syyliä on, ja jalkani haiskahtavat. Silti haluan laadukkaan kumisaapasparin, koska olen kiltti ihminen. Tiedän olevani kiltti, koska mummoni sanoi joskus niin.
- ap
Minä en ole koskaan ollut aloitteellinen asian suhteen, ja silti kumpparit vain ilmaantuvat elämääni. Huoh, nämä ovat näitä komean miehen ongelmia.
Mä en löydä sellaista itselleni sopivaa. Hyvännäköisiä, joo, laadukkaita, kyllä, mutta se ei riitä. Olen kai jotenkin vääränlainen itse. Kaikki kumppariviritelmät ovat koettaneet pakottaa minua omaan ahtaaseen malliinsa ja hanganneet, tai sitten eivät alun alkaenkaan pysy mukana. Huomaa selvästi, että sopivat paremmin melkein kenelle tahansa muulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauniit ja laadukkaat pitää olla. Itsehän olen tietysti ruma juntti. Miksi kaunis kumisaapaspari ei ilmesty oveni taakse, vaikka tarkastelen kenkäkuvastoja kaiket illat ja olen perehtynyt jalkineisiin muutenkin?
- ap
Myös rumat ja juntit voi tilata netistä, sieltä saa varmasti. Vaikka Ilset, nätit on!
Vierailija kirjoitti:
Pidätkö enemmän hieman värikkäämistä vai suomalaisen tyypillisistä mustianpuhuvista? Entäs miten on tuo pituusvaatimus: kuinka korkealle pitäisi ylettyä? Ja sama vähän toiseenkin suuntaan: kuinka pitkälle maanpintaa pitkin pitäisi olla tilaa?
Ihan kaikenlaiset kumpparit kelpaavat minulle, kunhan ovat nätit, laadukkaat ja kalliit. Mutta minä en kelpaa niille. :( Olen ihaillut sellaisia brittikuninkaallisten suosimia kumisaappaita, mutta ne taitavat olla liian kalliita. Kauniit kumisaappaat ovat yleensä myös melko leuhkoja, eikä tällainen pienituloinen köyhimys kelpaa niille. S*atanan lompakkoloiset.
Varren pituudella ei ole väliä. Jonkin verran pitäisi olla tilaa ohuelle villasukalle.
- ap
Minulla on tylsä yllätyksetön perussaapas. Aika rumakin. Mutta kestää vaan vuodesta toiseen vaikka mitkä lätäköt.
Ehkä kannattaisi katsella niitä ei niinkään paperisista kuvastoista tai muusta vastaavasta, vaan vaikkapa tuolta verkkokaupan puolelta. Siellä kun niitä hiirellä sivelee ja vähän painelee, niin saattavat jonkin postilähetyksen mukana saapua - jonnekin 100 km:n päässä olevaan postiin - han vain Sinua odottelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kannattaisi katsella niitä ei niinkään paperisista kuvastoista tai muusta vastaavasta, vaan vaikkapa tuolta verkkokaupan puolelta. Siellä kun niitä hiirellä sivelee ja vähän painelee, niin saattavat jonkin postilähetyksen mukana saapua - jonnekin 100 km:n päässä olevaan postiin - han vain Sinua odottelemaan.
Ovatkohan ulkomaalaiset kumisaappaat suvaitsevampia tällaista perusrumaa ja köyhää kuluttajaa kohtaan? Mitäs jos hakisin tai tilaisin halpiskumpparit vaikka Aasiasta?
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Myös rumat ja juntit voi tilata netistä, sieltä saa varmasti. Vaikka Ilset, nätit on!
Ovatko ne kalliit? Minkä maalaiset ne ovat? Suomalaiset kumpparit ovat niin painavia ja vaativia.
- ap
Jengi väittää ettei tarvitse löytää kuin yksi kumppari, mutta ei se riitä minulle. Kaverit syyttävät minua itsekkääksi, mutta en minä kestä tätä ankeaa talvea ilman kahta kumpparia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatkohan ulkomaalaiset kumisaappaat suvaitsevampia tällaista perusrumaa ja köyhää kuluttajaa kohtaan? Mitäs jos hakisin tai tilaisin halpiskumpparit vaikka Aasiasta?
- ap
Minulle kuulemma sopisi paremmin italialainen kumppari, ainakin niin ovat monet sanoneet... Vaikka olen itse ihan suomalainen! Tarvitsisin siis tiukemmat rajat ja vähemmän tilaa kuin mitä suomalaiset kumpparit luonnostaan antavat. En ole päässyt kokeilemaan enkä tiedä, voiko tuollainen kulttuuriero kumppareissa olla tottakaan, mutta olisi jännittävää testata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Ovatko ne kalliit? Minkä maalaiset ne ovat? Suomalaiset kumpparit ovat niin painavia ja vaativia.
- ap[/quot
Ilse Jacobsenit on tanskalaiset:) Hyvä laatu ja kauniit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
- ap[/quot
Ilse Jacobsenit on tanskalaiset:) Hyvä laatu ja kauniit.No pitihän se arvata, että ulkomaalaiset kumpparit ovat parempia! Ja tottakai jo muista Pohjoismaista löytyy paremmannäköisiä kuin Suomesta.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Jengi väittää ettei tarvitse löytää kuin yksi kumppari, mutta ei se riitä minulle. Kaverit syyttävät minua itsekkääksi, mutta en minä kestä tätä ankeaa talvea ilman kahta kumpparia.
No siis itse olen ihan samanlainen. Tarvitsen ehdottomasti vähintään kaksi kumpparia, mitä monet eivät hyväksy. Olen polykumpparinen.
- ap
Humppilasta löytyi nuo nykyiset. Edelliset olin saanut joululahjaksi ehkä 12 vuotta aiemmin. Molemmat Nokian hai-sarjaa, vanhat punaiset ja uudet tummansiniset.