Mitä kertoo naisista, että naisilla on kyykätessä mielessä perseen kauneus ja juostessa hoikkuus? Mielessä ei ole terveys ja hyvä fiilis urheilusta
Miehet harrastavat useammin joukkupelejä joissa tärkeää on ajanviete, yhteisöllisyys ja pallopelien hauskuus/koukuttavuus. Nainen kun menee lenkille tai salille niin useimmiten motiivi on oma ulkonäkö ja koko hommaa ei todellakaan harrastettaisi jos sohvalla makaamalla ja herkkuja syömällä olisi sama positiivinen vaikutus. Juoksu ja pumppi on rääkkiä, mutta sitä toki tehdään koska kauneus ja piukka pylly.
Ja älkääkä vastatko "mä ainakin pelaa ringetteä" koska joo, joku nainen pelaa. Suurinosa harrastaa kuntoilua pitkin hampain ulkonäön takia.
Miksi naisilla oma ulkonäkö on elämän keskipiste?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä liikkumisen motiivilla on? Eikö pääasia ole se, että liikkuu? Itse olen sohvaperuna ja olisin tyytyväinen, jos jokin motivoisi minuakin liikkumaan, mutta eipäs vain motivoi.
itse asiassa sillä on valtavasti väliä. Ja alkuperäiseen kysymykseen: jo tyttöjä ohjataan ulkonäkökeskeiseen liikkumiseen. Jo ala-asteella liikunta saattaa olla aerobic-tyyppistä tyhjäpäistä heilumista, tai joulun jälkeen jopa otsikolla "kinkunpolttojumppa".,
Poikia myös ohjataan jo lapsesta saakka enemmän joukkuepeleihin kuin tyttöjä.
Mitä eroa aerobicissa on vaikka vesijuoksuun? Ei mitään. Ja miehille on yhtälailla kinkkuturnaukset sählyä tai muuta pelailua välipäivinä.
Vierailija kirjoitti:
Liian harva nainen välittää ulkonäöstään, varsinkaan parisuhteessa. Annetaan rupsahtaa ja selluliitin kerääntyä. Itse ainakin taistelen vastaan. Useamman naisen tulisi katsoa peiliin ja miettiä onko hän siinä kunnossa missä pitäisi. Ihan sama miksi liikkuu kuhan liikkuu ja huolehtii terveydestään, kunnostaan ja ulkonäöstään. Itse ainakin urheilen siksi että näyttäisin seksikkäältä mieheni mielestä. Ja se on minusta naisen tehtävä.
Hyi olkoon.
Niin. Mitähän se kertoo meidän kulttuuristamme, jossa nainen arvotetaan ja arvostellaan pääasiallisesti ulkonäön perustella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä liikkumisen motiivilla on? Eikö pääasia ole se, että liikkuu? Itse olen sohvaperuna ja olisin tyytyväinen, jos jokin motivoisi minuakin liikkumaan, mutta eipäs vain motivoi.
Miksi sinä toivoisit, että jokin motivoisi sinua liikkumaan? Ei kai liikkuminen ole itseisarvoista? Sinullakin lienee jokin syy, miksi haluaisit motivaattorin. Jos et halua olla terveempi tai kauniimpi tai jotain muuta, niin mitä väliä sillä on, vaikket liikkuisi yhtään?
Niin, tiedän, että tulevaisuudessa minä sairastun, jos en liiku, mutta tällä hetkellä se ei motivoi, kun aina on se huominen, jolloin voi aloittaa.
Rahaa seuraa rahaa ja rahaaan määrään vaiikuttaa esim täässäkin suhhteessa univeersaaliuss.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itse asiassa sillä on valtavasti väliä. Ja alkuperäiseen kysymykseen: jo tyttöjä ohjataan ulkonäkökeskeiseen liikkumiseen. Jo ala-asteella liikunta saattaa olla aerobic-tyyppistä tyhjäpäistä heilumista, tai joulun jälkeen jopa otsikolla "kinkunpolttojumppa".,
Poikia myös ohjataan jo lapsesta saakka enemmän joukkuepeleihin kuin tyttöjä.
Niin? En nyt ihan tajunnut, miksi se kinkunpolttojumppa on huonompi liikuntamuoto kuin se joukkuepeli. Molemmat kai ovat ihan terveellisiä liikuntamuotoja.
Kovin stereotyyppinen näkemys. Miehenä en saa mitään irti joukkuepeleistä ja juoksen/kävelen 80 % lenkkimatkoista sellaisilla sykkeillä, että siitä on rääkki kaukana. Aivan kuten oikeaoppisesti kuuluukin, koska kenenkään kroppa ei kestä maksimaalisilla tehoilla harjoittelua kovin pitkään.
Vaikea sanoa, miltä mun perse näyttää, kun peilistäkään sitä en kunnolla kääntymällä ei nää ;) Mutta liikunnasta tulee hyvä olo ja se on hauskaa. On myös kiva jaksaa enemmän, juosta töissä portaat ylös hengästymättä, siksi liikun, arjessa on mukavaa ja helpompaa.
Ehkä suurin osa eri ikäisistä naisista ajattelee niinkuin minä? Hoikkuus ja kiinteys tulee kaupan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Mitähän se kertoo meidän kulttuuristamme, jossa nainen arvotetaan ja arvostellaan pääasiallisesti ulkonäön perustella?
Onko nainen aivoton hiiri juoksupyörässä? Tottakai miehiäkin arvotetaan jykevyyden, vahvojen käsien ja hyvän ryhdin kautta, mutta hyvin harva mies silti juoksee salilla vain oma perse ja näyttävyys mielessään.
Minä saan juoksusta paljon enemmän kuin hoikan vartalon. Saan mielenrauhaa, hyvänolon, raitista ilmaa, kosketuksen luontoon ja paljo muuta. Se on todella koukuttava laji.
Jaa. Taas annetaan vahvasti ymmärtää, etten mä ole nainen, vaikka sellaiseksi olen itseäni aina luullut. Yleistäminen on kuule ihan syvältä ja poikittain.
Hmm. Kuulun siihen osastoon ihmisiä (tai naisia, miten haluaa tämän muotoilla), joka ajattelee juostessaan kierrosaikaa, sykettä ja fyysistä kokonaissuoritusta. Ja tavoite edellä mennään. Salilla harvemmin kyykkään, vaan siellä tehdyt liikkeet valitaan muita lajeja tukevaksi harjoitteluksi. En siis harrasta mitään lajia "muokatakseni kehoa" tai halusta sosiaalisuuteen, vaan kyse on ihan primitiivisen kilpailuvietin tyydyttämisestä ;)
Ulkonäkö/paino on sitä mitä on, toki se on urheillessa mielessä siinä määrin, että suorituksellisesta näkökulmasta katsottuna tiedän optimipainoni ja toki siinä pysyttelen (mikä ei kyllä erityisemmin työtä vaadi, vaan kun treeni ja ruojavalio on tasapainossa ja toimii, niin paino on alle kilon tarkkuudella lukemassa X, hieman kuukaudenajasta riippuen tosin).
Ja yllättäen tuttavissa on tätä samaa ajatusmallia, toki tiedän näitä lenkkeilijälaihduttajiakin ja mikäs siinä, jos se heitä motivoi. Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan. Mutta ei pidä yleistää.
tässä täytyy tietää: kaikki naiset huorrrRR*ärräpärisee*RRrria
Minä näen salillani enemmän miehiä kuin naisia ja tunnen enemmän miesjuoksijoitakin kuin naisia. Mutta näistä siis naiset vaan salilla ajattelee ulkonäköään ja miehet samoissa laitteissa treenaa terveyttään varten? Ja ulkonakin ne miehet juoksee, koska nauttii juoksusta, mutta samoissa kilpailuissa naiset vaan haluaa kapeamman vyötärön? Jännä näkökulma sulla, ei kovin totuuspohjainen, mutta ainaki erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Minä näen salillani enemmän miehiä kuin naisia ja tunnen enemmän miesjuoksijoitakin kuin naisia. Mutta näistä siis naiset vaan salilla ajattelee ulkonäköään ja miehet samoissa laitteissa treenaa terveyttään varten? Ja ulkonakin ne miehet juoksee, koska nauttii juoksusta, mutta samoissa kilpailuissa naiset vaan haluaa kapeamman vyötärön? Jännä näkökulma sulla, ei kovin totuuspohjainen, mutta ainaki erilainen.
Kyllä. Vähintään jokatoinen täälläkin ollut kuntoiluketju on tyyliä "neuvokaa oikeat liikkeet jotta saan timmi ja seksikkään pepun" tai "biksukuntoon jouksemalla talvi '19". Kuinka moni mies käy salilla tai lenkillä näytellääkseen itseään "biitsillä" tai nimenomaan saadakseen naisilta positiivista huomiota? Niin just, tosi harva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Vähintään jokatoinen täälläkin ollut kuntoiluketju on tyyliä "neuvokaa oikeat liikkeet jotta saan timmi ja seksikkään pepun" tai "biksukuntoon jouksemalla talvi '19". Kuinka moni mies käy salilla tai lenkillä näytellääkseen itseään "biitsillä" tai nimenomaan saadakseen naisilta positiivista huomiota? Niin just, tosi harva.
Olen aiempi vastaaja #34. Mutta tähän on yksiselitteinen syy: tämä ei ole se foorumi, jossa kysellään laktaattipitoisuuksien seurailusta, jaetaan treenivinkkejä alle 2 ja puolen tai 3 tunnin maran loppuajan tavoittamiseksi tai maksimaalisen kyykkytuloksen saavuttamiseksi. Ainakin juoksuun ja hiihtoon liittyvät keskustelut käyn itse ihan muilla foorumeilla ja ryhmissä, tällä palstalla ehkä sitten enemmän korostuu toisenlainen harrastajaryhmä.
Ei ole jumal*ta koskaan hyvä. Ei ole hyvä jos et pidä ulkonäöstäsi huolta, mutta ei sekään sitten kelpaa että et pidät siitä huolta. Naisena oleminen on syvältä.
lenkkeilevä nainen = pakeneva naaras
alkumiesten geenit aktivoituvat
Minä kyllä liikun siksi, että se saa minut voimaan paremmin. Joidenkin peppulihasliikkeiden tekeminen salilla aiheuttaisi päinvastaisen vaikutuksen 😅